Voeding dagelijks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding dagelijks

Hallo,

Ik ben nieuw in deze ''wereld'' en ben dus nog een beetje een groentje. Ik heb geprobeerd me in de materie van het bodybuilding te verdiepen maar het is allemaal erg onoverzichtelijk (dan praat ik over de voeding).

Ik eet dagelijks:

07:00
    - 1 cracker met jam
    - 1 ontbijkoek met boter
    - 1 boterham met bijv pindakaas
    - 1 boter

10:30
    - 1 boterham met bijv jam
    - 1 koekje
    - 1 pakje chocolademelk

12:30
    - 1 boterham met bijv jam
    - 1 pakje chcolademelk

Als ik dan thuis kom, eet ik vaak nog wat chips en drink ik wat sisi bijv.

S'avonds eet ik bijv aardappelen met altijd een stuk vlees (bijv hamburger) met vaak 2 koppen melk en 1 bord vla. En dan nog wat groente uiteraard.

En dan eet ik 'savonds vaak nog een koek o.i.d.

Nu weet ik ook dat dit geen goed schema is. Ik ben van mijzelf erg tenger en wil dus aankomen. Maar omdat ik dagelijks naar school moet van 7 uur t/m 4 uur 'smiddags en ik niet echt een grote eter ben is dit erg lastig.

Omdat ik ook nogal veel beweeg, verbrand ik ook nog behoorlijk veel. Ik fiets elke dag 70 min (school ghehe). Omdat ik niet heel veel geld te besteden heb, is het erg lastig voor mij om goed voedsel te kunnen bemachtigen.

Je moet ook niet denken dat ik ''machtig'' breed wil worden, ik wil gewoon wat leuke spiertjes kweken. Ik bedoel hier mee dat ik niet tot het uiterste wil gaan qua geld etc. Gwn leuke spiertjes, maar niet 1meter breed.

mijn vragen zijn als volgt:

- Ik snap dat jullie ''geen zin hebben'' om een compleet voedingsschema voor mij te maken, maar hebben jullie misschien tips kwa eten wat goed voor me zou zijn?

- Wat kan ik het beste voor en na de training eten? Veel mensen zeggen dat je veel eiwitten moet eten na de training. Maar waar zitten veel eiwitten in wat goed is om na de training te nuttigen?

Ik hoop dat ik serieuze reactie's krijg en geen negatieve reacties zoals; zoek op google en je zult het vinden. Het lijkt allemaal erg logisch als je de kennis al in je bezit hebt, maar als je niet thuis bent in dit wereldje is het een groot doolhof van meningen en tegenstrijdigheden.

Bedankt.

Groeten Robertinwezep

EDIT:

-Volgens mijn weegschaal heb ik een vetpercentage van 13% (dit lijkt veel, maar ik ben echt een mager scharminkel dus of dit helemaal klopt weet ik niet.
    - ik ben 1,71 en 58,1 kg.

ten eerste lees de stickys daar staat in principe alle informatie die je nodig hebt.

een paar dingen:
    bereken eerst je energiebehoefte eerder kunnen we je niet veel helpen. want ik zie gelijk dat jij veel en dan echt veel te weinig eet. (spreek uit ervaring, was vroeger ook maar 56 kilo en nu 68)
    jam, sissi, chips, koek, chocomel allemaal schrappen!!! dit is gewoon troep. als je dit doet ben je al een hele stap verder.

meer eiwitten; die heb je hard nodig om aan te komen, denk aan broodbeleg als kipfilet, rookvlees.

er is nog veel meer maar lees eerst de sticky's eens, bereken je energiebehoefte, stel een voedings en trainingsschema op en dan kunnen wij je met de laatste dingen helpen.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Welkom.

Betreft je schema, waardeloos en teveel fout voedsel en veel te weinig...

hier wat tips:

1. Lees : http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...tml#post550279

2. Lees : http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/2...ersschema.html

3. Maak aan de hand van deze gratis informatie een behoorlijk voedingschema en een trainingschema.

4. Ga geen smoesjes verzinnen qua tijd en mogelijkheden terwijl je een doel voor ogen heb, als je je jezelf niet kan helpen, waarom wij dan wel?

Antwoorden op je vragen:

1. dit staat allemaal uitvoerig beschreven in de sticky's
      2. dit staat allemaal uitvoerig beschreven in de sticky's

Die weegschalen meten niet nauwkeurig, als je je BF wilt meten, beter een huidplooimeter gebruiken. En je mag dan een scharminkel zijn, maar dat houdt niet automatisch in dat je laag in BF zit, je kan ook erg laag in spier zitten omdat je altijd zo weinig en verkeerd eet.....dus 13% zou best wel eens kunnen kloppen....
      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
      There is no failure except in no longer trying

Comment

chocomelk pakjes..., chips sisi, vla en hamburger, maar je hebt geen geld voor goede voeding......
        Beetje krom is dat.

lees iig even over hoe en wat je moet eten, hier: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...tml#post380534 staat al voldoende info voor je.
        maar daarna een overzicht met de juiste voedign die je denkt nodig te hebben dan kan je verder geholpen worden.

Neem voor je fitness een goed beginners basis massa en kracht schema, dat werkt optimaal en geeft geen te zware belasting, hier: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post782163 staan de goede basis schema's.

succes.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Dagelijkse voeding

Ik was al een beetje bang om afgebrand te worden. Ik heb mijn ''voedingsschema'' gepost om te laten zien dat het niet goed was. Ik had er zelf ook bij gezegt dat het een waardeloos schema was, ik wou gewoon laten zien wat ik elke dag eet.

De tips zoals: Eet broodbeleg als kipfilet en rookvlees heb ik wat aan=). Verder wordt ik er ook niet echt vrolijk van okidoki71 met zijn opmerking dat ik smoesjes loop te verzinnen que tijd en mogelijkheden. Dat zijn helemaal geen smoejes. Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik bijv niet het geld heb om creatine, eiwitten whey te kopen. Lijkt me heel logisch om dat er bij te posten. En op reactie van marnop, die hamburgers, vla en chips liggen hier gwn allemaal in de kast. ALs ik 'savonds eet krijg ik dat van mijn ouders. Dus dat betaal ik niet, snap je=).

Overigens denk ik, wat is er zo verkeerd aan vla? (denk aan vanille vla o.i.d.)

Verder bedankt voor de nuttige informatie, ik zou is rondkijken in de topics die jullie gepost hebben.

EDIT: Ik heb verder ook niks aan trainingsschema's. Ik heb al een schema van mijn sportschool gekregen. Daar wil ik mij eerst aan houden. Het gaat mij dus puur om mijn voeding.
          Last edited by Robertinwezep; 22-02-2011, 09:19.

Comment

Originally posted by Robertinwezep View Post
            Verder wordt ik er ook niet echt vrolijk van okidoki71 met zijn opmerking dat ik smoesjes loop te verzinnen que tijd en mogelijkheden. Dat zijn helemaal geen smoejes. Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik bijv niet het geld heb om creatine, eiwitten whey te kopen. Lijkt me heel logisch om dat er bij te posten.

geen smoesjes??

Originally posted by Robertinwezep View Post
            Maar omdat ik dagelijks naar school moet van 7 uur t/m 4 uur 'smiddags en ik niet echt een grote eter ben is dit erg lastig.

Omdat ik niet heel veel geld te besteden heb, is het erg lastig voor mij om goed voedsel te kunnen bemachtigen.
            Je bent 17 jaar, oud genoeg om een baantje te nemen en zo je eigen centen bij elkaar te verdienen om je eigen dingen te kunnen doen ipv afhankelijk te zijn wat er in je ouders kast ligt te rotten........dus nogmaals, niet zeuren en smoesjes verzinnen terwijl je een bepaald doel voor ogen heb....

is niet negatief bedoeld, meer opbouwende kritiek.........
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

er is heel veel goed eten wat niet duur is. En je kan je ouders toch prima vragen wat gezondere spullen te kopen. Is niet duurder ofzo.
              Brinta, havermout, melk, kipfilet, vis in blik -> allemaal goedkoop en veel beter.

Maar je moet inderdaad toch echt eerst even de stickies gaan lezen. Je onderhoud gaan uitrekenen en een voedingsschema opzetten.
              Je eet veels te weinig. En ongeveer niks waar je lijf echt wat aan heeft.
              Fear is the mind killer

Comment

Vanille vla is wel goed,....maar je koopt het ws in de supermarkt, dan is het niet echt goed.
                Zelf maken en zoeten met zoetstof is prima. Is dan verze zuivel en slechts 2 dagen houdbaar...zit dan nl geen troep in.

nog ff mbt je vraagstelling mbt waar zitten eiwitten in, kijk even in een voedingswaarde tabel, daar kan je precies zien wat er allemaal in zit en aan de hand daarvan kan je dan je voeding samenstellen.
                Verder kan je op de verpakkingen van de voeding kijken, staat er allemaal op.

Een schema kant en klaar neerzetten is van ons geen kwestie van niet willen, maar voeding is iets wat iedereen een beetje zelf moet uitvinden en leren. Daarom wordt je verwezen naar al bestaande schema's en topic's en daarmee kan je al heel wat doen. Je hoeft een schema dan alleen voor jezelf aan te passen naar wat jij nodig hebt. Maar je hebt dan wel al veel bijgeleerd.

succes.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik snap dat een voeddingsschema belangrijk is. Maar ik eet altijd met mijn ouders 'savonds vast met hun mee:P. We eten dan bijv boerenkool, of sla etc etc. Gewoon de ''standaard'' maaltijden. Kan ik hier aan blijven meedoen of is het echt noodzakelijk om anders te eten?

Comment

Het is natuurlijk niet optimaal.
                    Maar ik eet 's avonds ook met mijn ouders mee.
                    Altijd gedaan blijf ik ook doen als je verdere maaltijden wel precies aansluiten is het goed.
                    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X