Voedingsschema, graag reacties op voeding / tijden inname whey proteine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Viranelly View Post
    Wat is er mis met Brinta?

Volgens mij weten veel mensen niet hoe ze het lekker kunnen maken.
    Is niets mis mee. Het punt is dat mensen vaak te weinig vloeistof pakken om de brinta te mengen/mixen waardoor het een dikke brei word die snel stijf word.

kwestie van meer water/melk doseren en dan drinkt het prima weg.

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
      Dan zou ik zeggen ga ervoor en trek uiteindelijk je eigen conclusies!

spieren kweken betekend dat je boven onderhoud moet gaan eten om je spieren te kunnen voeden.

afvallen/vet verbranden gaat meestal gepaard met net onder onderhoud eten of op onderhoud maar een hoge cardiovascularie training.

is je voeding niet juist gebalnceerd gaat je lichaam spiereiwit consumeren om ergens energie vandaan te halen.

ook tijdstip van voeding inname is erg belangrijk. Vooral rondom je trainingen.

dan heb je nog te maken met KH. je hebt snelle en trage. snelle heb je nodig na je training de complexe een uurtje of zo voor je training. Ga je het andersom doen dan is je kh voorraad al verdwenen voor je aan het trainen begint en kom je kracht te kort en dus niet lekker kunnen knallen. en de trage duurt veels te lang om opgenomen te worden waardoor je dus na het trainen niets aan je katabole toestand doet.

Dan heb je nog IF, carb cycling,vasten,eiwitdieeten enz.

dan heb je nog verschillende train methodes, ga je voor kracht, massa,uithoudingsvermogen enz. enz. ga je zomaar willekeurig trainen ben je eigenlijk zomaar in het wilde westen bezig.

spieropbouw en vetverliezen is dus niet zo makkelijk hoor!

of je gaat eerst cutten en proberem je spieren zoveel mogelijk te behouden of je gaat bulken en ramt er een hoop spieren bij maar neem bf verhoging voor lief.

wil je snel droog staan en een flink stuk gespieren worden zal je al snel moeten afstappen van het naturel zijn. Maar als ik een beetje je replys door lees ben je daar zeker nog niet aan toe! en is ook zeker niet gezond!

zo valt me op dat in je voedingsschema vruchtenkwark zit. te veel suikers. niet nodig overdag. suikers (maar dan wel de goede zoals dextro) kan je beter gebruiken na/tijdens je training.

en waarom pak je noten bij je whey? whey zijn snelle eiwitten die je inneemt om die reden. Nou ga je door middel van vet de amino opname vertragen. waarom?

smorgens een banaan kan best maar die tweede zou ik na je traing pakken. (banaan = fructose)

als je uiteindelijk alles goed op rit hebt dan pas kan je gaan zeggen dat geduld beloont gaat worden en eerder niet! het zou jammer zijn als je keihard je best doet maar lange tijd geen progressie gaat zien door allerlei omliggende factoren die je bij de basis al niet goed hebt zitten!

Bedankt voor je zeeeeer uitgebreide reactie,

Dus met wat ik nu eet zou ik wel vetmassa verliezen, maar geen spiermassa aanmaken??

Ik probeer mezelf steeds zoveel mogelijk te verbeteren. Ik heb me schema weer iets meer aangepast, heb de kwark en 's middags uitgehaald en vervangen door ceshew noten, ook eet ik nog een time-out graanreep erbij om 3 uur.

ook eet ik 's ochtends geen banaan meer, maar 2 bruine boterhammen met kipfilet en een shake.

ik zal hem ff toevoegen, en hoop dat ik alweer iets heb vebeterd.. vind het nog wel erg ingewikkeld allemaal!
      Attached Files

Comment

Is niets mis mee. Het punt is dat mensen vaak te weinig vloeistof pakken om de brinta te mengen/mixen waardoor het een dikke brei word die snel stijf word.

kwestie van meer water/melk doseren en dan drinkt het prima weg.
        Ik eet het gewoon hoor

lekker juist, zo'n papje.

Comment

Er zijn zoveel brinta variaties, ikzelf gooi het in de blender met wat whey en een beetje water.drinkt prima weg
          People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Originally posted by feyenoord010 View Post
            ik zal hem ff toevoegen, en hoop dat ik alweer iets heb vebeterd.. vind het nog wel erg ingewikkeld allemaal!
            Ik zou het zo doen:

(06:30uur snelle eiwitten) Hier pak je de whey.

(08:00 Koolhydraten) shake gemaakt van havermout/bambix en een banaantje erdoor of je broodmaaltijd met kip. Meer kip want 10 gram is niets.

(10:15uur Eiwitten en vet)

(13:00uur Eiwitten en vet) denk aan een lekker vet visje of zo.

(15:00uur. Eiwitten en vet) zo weinig noten heeft geen zin als je tot 18:30uur niet meer eet. pak hier maar een paar gekookte eitjes extra bij of zo.

(18:30uur Koolhydraten) best veel calorieën voor de training. Aardappels en boontjes zijn op zich niet verkeerd. KH rondom je training zorgt ervoor dat je lekker kan knallen. je kan best vlees en melk pakken maar pak wat kleinere beetjes. voorkom dat je met een bomvolle maag gaat trainen. dat werkt niet en kan zelf braken opleveren.

(19:30uur. Prima.)

(21:30 Post workout snelle koolhydraten). ik zou hier geen kwark pakken. zijn trage eiwitten. duurt te lang voor ze opgenomen worden. Hier wil je een snelle kh hebben. Zie het topic over maïzena.

Voor het slapen pak je maar die 500 gram kwark. zo ben je snacht voorzien van 'voeding" geen vruchtenkwark maar gewoon naturel. smaakt in het begin niet lekker maar went. anders iets van kaneel of zo erin doen. heb je geld over kan je denken aan bijvoorbeeld een Night protein van XXL. lekker en is ook caseïne.

Natuurlijk heb je altijd verschillen in voedingsschema want de ene prefereert dit en de ander dat.

Maar een goede richtlijn is:

Opstaan: snelle eiwitten
            Ontbijt: KH.
            De rest van de dag: eiwitten/vetten.
            Uurtje voor de training: KH
            Direct na de training: snelle KH.
            Voor het slapen: caseïne (trage eiwitten)

Ik denk dat je weer kan gaan sleutelen aan je schema. Beetje bij beetje komt het wel goed.

Comment

Hey Rotterdam, goed dat je bezig bent met fit worden! Ik zie dat je nog niet heel veel kennis hebt in voeding en training, logisch ik wist er eerst ook niks van.

Je moet zorgen dat je in een ritme terecht komt van goed eten en goed trainen. Je zal zien dat als je dit een maandje volhoudt, dat het dan bijna geen moeite meer kost.

Op gegeven moment( meestal na een week of 6/7) ga je de eerste resultaten zien, en dat geeft je een ongelooflijke motivatieboost. Hierdoor ga je nog harder knallen.

Consistentie is denk ik 1 van de belangrijkste aspecten. Je kan alle ins en outs over voeding training en rust weten, maar als je dit maar 6 weken doet en daarna 6 weken niks, dan heeft het geen nut.

Je moet consistent week in week uit lekker je trainingen en voedingschema aanhouden, dan ben je binnen 12 maanden in de beste shape van je leven. Gegarandeerd.
              Failure is your friend

Comment

Gewoon phoenix zijn tips volgen kom je een heel eind. Jouw Kcal totaal redelijk gelijk verdelen over zijn maaltijden en je bent een heel eind.

Wat je er niet in moet gaan zetten zijn time out koekjes die zijn zoiezo nutteloos en zeker smiddags als je savonds toch pas traint die KH die erin zitten heb je helemaal niet nodig dan.

Verder qua kwark eten kan je er kaneel doorheen doen of zoetstof in het geval van zoetstof kan je dit afbouwen tot je het niet meer nodig heb en zoals de meeste zeggen gewoon blijven eten je raakt er gewend aan ik vind kwark en brinta nu gewoon lekker en dat puur vind het zelfs vervelend dat ik er eigenlijk kaneel doorheen moet gooien.

Succes ermee!

Comment

Word je daar niet heel suf/traag van? De hele middag lang geen KH?

Comment

Word je daar niet heel suf/traag van? De hele middag lang geen KH?
                    Valt reuze mee! in het begin is het ff wennen maar dat is puur omdat men zijn lichaam heeft gewent aan een continue aanvoering van suikers. (kh word omgezet in het lichaam naar glucose).

Als je goed ontbijt met een goede dosis KH met een vrij lage GI dan zal je merken dat je het langer volhoud dan je denkt. Tijd van opname van de kh geschied dan vrij langzaam waardoor je genoeg energie in je blijft houden.

pak je daarna vetten dan blijf je langer "verzadigd". En mocht je echt traag gaan voelen of wat dan ook dan moet je in het begin wat experimenteren met de tijdsinname van je maaltijden.

Je zou ook nog de E/V maaltijd van 10:15uur kunnen vervangen door een lichte broodmaaltijd. Zo doe ik het zelf op dit moment ook. Maar ik werk in de bouw en door mijn krachtsinspanningen met zware materialen raak ik snel uitgeput.

Hoedan ook het is ff afwegen wat het beste werkt of je houd die E/V van 10:15 aan of je pakt wat KH maar mocht je een vrij rustige baan hebben/school dan is je verbruik zodanig dan je echt wel kunt teren op alleen de KH van 08:00uur.

Probeer maar!

Comment

Ik zou het zo doen:

(06:30uur snelle eiwitten) Hier pak je de whey.

(08:00 Koolhydraten) shake gemaakt van havermout/bambix en een banaantje erdoor of je broodmaaltijd met kip. Meer kip want 10 gram is niets.

(10:15uur Eiwitten en vet)

(13:00uur Eiwitten en vet) denk aan een lekker vet visje of zo.

(15:00uur. Eiwitten en vet) zo weinig noten heeft geen zin als je tot 18:30uur niet meer eet. pak hier maar een paar gekookte eitjes extra bij of zo.

(18:30uur Koolhydraten) best veel calorieën voor de training. Aardappels en boontjes zijn op zich niet verkeerd. KH rondom je training zorgt ervoor dat je lekker kan knallen. je kan best vlees en melk pakken maar pak wat kleinere beetjes. voorkom dat je met een bomvolle maag gaat trainen. dat werkt niet en kan zelf braken opleveren.

(19:30uur. Prima.)

(21:30 Post workout snelle koolhydraten). ik zou hier geen kwark pakken. zijn trage eiwitten. duurt te lang voor ze opgenomen worden. Hier wil je een snelle kh hebben. Zie het topic over maïzena.

Voor het slapen pak je maar die 500 gram kwark. zo ben je snacht voorzien van 'voeding" geen vruchtenkwark maar gewoon naturel. smaakt in het begin niet lekker maar went. anders iets van kaneel of zo erin doen. heb je geld over kan je denken aan bijvoorbeeld een Night protein van XXL. lekker en is ook caseïne.

Natuurlijk heb je altijd verschillen in voedingsschema want de ene prefereert dit en de ander dat.

Ik denk dat je weer kan gaan sleutelen aan je schema. Beetje bij beetje komt het wel goed.
                      Weer bedankt voor de duidelijke info!
                      Heb me voedings schema weer wat aagepast, ook de tijden want deze klopte nog niet helemaal..

Ik eet 's midags om 3uur/half 4 50 gram ceshew noten, dit omdat als ik dan nog meer ga eten ik niks meer kan eten als ik thuis kom om half 6 , en dan zit ik met een boze moeder aan tafel haha maar dat gaat vanzelf weg als ik dit jaar op mezelf woon.. (maar dat is nu even niet van belang)
                      En wat betreft me avond eten, dit was een flauwe schattting van me qua grammen, ik eet met soieso nooit propvol, want dan krijg ik inderdaad braakneigingen bij het trainen.

ik zou alleen echt geen flauw idee hebben wat ik om half 1 nog er extra bij kan pakken zoals je zegt een lekker vet visje.. ik kan niet aan me ma vragen om elke dag een vet visje voor me te halen.. en ik zou hier echt geen vervanger voor weten..

en volgens mij pak ik om half 11 nog iets te weinig vetten..

ik ben meestal rond 9 uur thuis na het trainen, dan neem ik gelijk een shake en 50 gram kippenpoten, of een paar eitjes.

en dan tussen 10 uur en half 11 500 gram kwark.

en van dit schemaniet meer vet van gaan aanzetten op me lichaam toch?? want dat wil ik wel echt voorkomen.
                      Attached Files

Comment

Misschien een domme vraag, maar als ik 's avonds na het trainen, ( half 9 / 9 uur ) nog wat eieren ga bakken of wat kippenpootjes naar binnen werk, word dat niet als vet opgeslagen dan?? omdat je na 8 uur niks meer verteerd toch?

Comment

lol, wat is dat nou weer voor onzin??????

zelfs in je slaap verteer/verbrandt je voeding en calorieën

al helemaal na je training

dan moet je zelfs koolhydraten en eiwitten binnenkrijgen om je glycogeen weer aan te vullen

Comment

Originally posted by feyenoord010 View Post
                            Misschien een domme vraag, maar als ik 's avonds na het trainen, ( half 9 / 9 uur ) nog wat eieren ga bakken of wat kippenpootjes naar binnen werk, word dat niet als vet opgeslagen dan?? omdat je na 8 uur niks meer verteerd toch?
                            Je lichaam moet sowieso voeding verteren of dit nu voor vetopslag is of voor herstel.. Jij eet, je voeding komt in je maag en je maagsappen gaan allerlei reacties aan met je voeding, waardoor je voeding verteert en er komt hier nog meer bij kijken, zodat je lichaam de voedingsstoffen kan opnemen.. Aan de hand van je trainingsintensiteit en je totale inname van voeding gedurende die dag die beide factoren bepalen wat er met die laatste maaltijd gebeurt..

Grote kans dat het simpelweg gebruikt wordt voor herstel, ga daar maar vanuit!
                            "Straight outta gym"

Comment

lol, wat is dat nou weer voor onzin??????

zelfs in je slaap verteer/verbrandt je voeding en calorieën

al helemaal na je training

dan moet je zelfs koolhydraten en eiwitten binnenkrijgen om je glycogeen weer aan te vullen
                              In je slaap gaat de verbranding niet zo hard als je denkt hoor!

En wat betreft de glycogeen bijvullen, die doe je met snelle KH direct na je training. fructose,dextrose,glucose enz. niet met zomaar willekeurig KH.

Uurtje na de snelle KH pak je inderdaad wel de KH en eiwitten.

Comment

dus als ik ik het bij ei of kippenpoten hou binnen een uurtje na de training zal het niet als vet omzetten?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X