5 weken cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5 weken cutten

Hi!

Deze week bijna alles sticky's gelezen en volgens mij ben ik aardig wat wijzer. Hierbij mijn schema. Over 6 weken ga ik op vakantie dus de komende 6 weken wil ik knallen. Ga me vriendin opzoeken die op stage is in Zuid Afrika.

Dit zijn me stats, 1.80m, 78 kilo, 15% (Taile 84cm, nek 38cm)

Sinds een maandje fanatiek aan het trainen en sinds 7 weken echt perfect op de voeding gelet. Vanavond voor het eerst iets slechts gegeten, lasagna. Heb voor het eerst een whey shake besteld die morgen binnen komt. Dacht dat een whey shake alleen tijdens de bulk nodig was maar bij cutten is het ook goed. Hierbij mijn schema, de vragen heb ik onderin.

Ga eerst trainen en dan ontbijten

De musli/noten komen van sportsnuts.nl dus super gezond

Training, 30min kracht en 20/30min cardio, deed altijd 30min maar 20min is ook goed als je de kracht goed aan pakt.
    O - 250ml magere kwark met 50g musli en 1 theelepel honing
    L 11u - 2 volkoren boterhammen met half blik sardine
    L 13u - 4 volkoren boterhammen met 1 blik tonijn
    T - Rijstewafel/banaan
    A - 200 gram rijst, 1 blik tonijn en rozijnen
    Voor slapen - 250ml magere kwark met 50g musli en 1 theelepel honing
    Handje noten

Verder drink ik de hele dag water, denk 3/4/5/6 liter, lijkt veel maar een flesje is zo weg en vind het gewoon lekker.

Krijg morgen whey dieet shake binnen, 70 shakes
    Krijg morgen 1 kg noten-mix/1 kg musli/1kg salade noten-mix binnen
    Heb nog een fatburner liggen dus die gebruik ik na me ontbijt en na me avond eten.

Wanneer kan ik het beste de shake nemen?

als je wakker word zo en zo en volgens mij voor je training omdat je lichaam eiwiten en carbs nodig heeft en na je training dit omdat je speieren dan het beste de eiwitten opneemt,maar veel jongens doen ook gewoon goed eten na trainen,maar dit is wat ik doe en ik ga lkkr,veel suc6

Comment

Originally posted by robdegekste View Post
      Hi!

Deze week bijna alles sticky's gelezen en volgens mij ben ik aardig wat wijzer. Hierbij mijn schema. Over 6 weken ga ik op vakantie dus de komende 6 weken wil ik knallen. Ga me vriendin opzoeken die op stage is in Zuid Afrika.

Dit zijn me stats, 1.80m, 78 kilo, 15% (Taile 84cm, nek 38cm)

Sinds een maandje fanatiek aan het trainen en sinds 7 weken echt perfect op de voeding gelet. Vanavond voor het eerst iets slechts gegeten, lasagna. Heb voor het eerst een whey shake besteld die morgen binnen komt. Dacht dat een whey shake alleen tijdens de bulk nodig was maar bij cutten is het ook goed. Hierbij mijn schema, de vragen heb ik onderin.

Ga eerst trainen en dan ontbijten

De musli/noten komen van sportsnuts.nl dus super gezond

Training, 30min kracht en 20/30min cardio, deed altijd 30min maar 20min is ook goed als je de kracht goed aan pakt.
      O - 250ml magere kwark met 50g musli en 1 theelepel honing
      L 11u - 2 volkoren boterhammen met half blik sardine
      L 13u - 4 volkoren boterhammen met 1 blik tonijn
      T - Rijstewafel/banaan
      A - 200 gram rijst, 1 blik tonijn en rozijnen
      Voor slapen - 250ml magere kwark met 50g musli en 1 theelepel honing
      Handje noten

Verder drink ik de hele dag water, denk 3/4/5/6 liter, lijkt veel maar een flesje is zo weg en vind het gewoon lekker.

Krijg morgen whey dieet shake binnen, 70 shakes
      Krijg morgen 1 kg noten-mix/1 kg musli/1kg salade noten-mix binnen
      Heb nog een fatburner liggen dus die gebruik ik na me ontbijt en na me avond eten.

Wanneer kan ik het beste de shake nemen?
      Uit je verhaal komen een aantal vragen bij mij op, voordat de shake in beeld komt.
      Je wilt cutten voor een periode van zes weken? En daarna?
      Heb je via de stickies al je maintenance en je fatloss ratio kcal berekend? 30 min KT is redelijk kort, in my opinion. Ik neem uit je verhaal op dat je begint met trainen, heb je al een goed schema opgezocht uit de stickies?
      Maar besides that, het is misschien een idee om echt op te splitsen wat je eet/drinkt en de kcal/e/kh/v waarden te berekenen (hier je eiwit shake wel bij optellen), hieruit kan je dan de grammen berekenen zoals in de stickies is vermeld per e/kh/v. Bereid je aanpak wat voor, misschien heb je dat allang gedaan, dan zit ik fout, zo niet dan hoop ik dat je wat aan een tip van een andere beginner hebt.

Inzake de shake, ik gebruik de shake op trainingsdagen direct na training (PWO), op rustdagen neem ik deze 's ochtends bij het nuttigen van mijn ontbijt ( 500 gr. magere kwark, 40gr. havermout, 1 eetl. appelstroop, 35 gr. whey).

have fun met trainen! en alvast veel fun op vakantie!
      Last edited by MKLP; 03-03-2011, 09:40.
      - MKLP

Comment

Bedankt voor je reply. Heb gisteren een schema gemaakt maar nog niet upgeload. Verder heb ik net mijn eerste whey shake binnen gekregen, ziet er goed uit. Had gelezen dat ik de shake direct kan nemen als ik wakker wordt, hierna gelijk trainen en dan een goed ontbijt. Het vebruik lag op 3300 kcal en me schema ligt op 2900 kcal, de verhoudingen moet ik opzoeken. Maar sowieso een eitwit tekort omdat ik het avond eten vaak aanpas waar ik eet dan kom ik alleen dmv kwark en tonijn aan me eiwitten wat neerkomt op max 150 gram.

Comment

Heb trouwens al een post gemaakt over me schema. Omdat ik 5 keer ga hoef ik niet zo heel lang op kt te focussen maar ga nu weer trainen, komt goed.

Comment

ik hoop dat je muesli gebruikt zonder suiker!!!
            geloof me de varianten met toegevoegd suiker zijn echt ongezond.

neem voor het slapen gewoon een hele pot kwark 250gr voor een hele nacht is weinig, vlak voor het slapen zou ik ook geen muesli meer eten, deze lading carbs wordt snel opgeslagen als vet op dit tijdstip, plan ze gewoon eerder op de dag zodat je toch op de benodigde hoeveelheid carbs komt.

haal de honing er ook uit, onnodige suikers,
            vervang je rijstwafel door een gewone boterham
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Hierbij mijn eerste schema. De musli komt van sportsnuts.nl dus dat is goed.
              Heb alleen te veel kcal maar wat zou ik kunnen weg halen?
              Attached Files

Comment

Enkele tips voor het cutten,

Zoals hierboven ook al werd genoemd zou ik naar het volgende kijken of je dit kunt vervangen/weglaten:
                - Honing schrappen
                - Onze ervaring in een cut is dat 2x 250ml melk teveel kan zijn ik zou het hierbij houden: 1x 250ml melk
                *Melk zet toch aan en zoveel heb je niet nodig zeker niet in een cut. Drink je whey-shake dus voornamelijk met water.
                - De mueslie en suikers in de avond voor het slapen gaan zijn overbodig. Neem beter nog iets eiwitrijks. Optie is om altijd nog een tonijnblikje op waterbasis te nemen met komkommer en een tomaat. Tomaat bevat gelijk melatonine (goed voor gezonde nachtrust )

Doe je voordat je echt ontbijt, cardio op nuchtere maag (met uitzondering van je shake) ? Of train je dan echt voluit krachttraining ook erbij?

Gr,

Sports Nuts
                Real Food| Real Results

Comment

Hoi,

De musli van jullie dus alleen in de ochtend? Zal minder melk drinken, goede tip. Vanmorgen heb ik een whey shake gepakt en toen 30/45min kt en 20 min cardio gedaan, dit wil ik als basisschema hebben de komende 5 weken.

Mag er echt niet wat honing bij de kwark? krijg het anders echt moeilijk weg.

Dus kan beter tonijn in water op brood dan magere kwark met musli? Las dat kwark goed is om de langzame eitwitten.

Dit is trouwens nu me ontbijt

250ml magere kwark, musli, wat honing en een glas melk met 2 gekookte eieren.

Comment

Merk trouwens nu ik zoveel eet, ik meer honger heb dan toen ik heel slecht at, logisch? Probeer wel 5/6 keer per iets te eten.

Comment

melk kan geen kwaad voor je.
                      Alleen als je wedstrijdbodybuilder bent dan gooi je de melk er een keer uit in je voorbereiding, anders is dat niet nodig. Bovendien kan melk het vetafbreken ondersteunen.
                      Die 2 kleine beetjes melk....het wordt pas vervelender als je vanaf 2 liter gaat drinken en geen rekening houdt met de calorietjes.

Je ontbijt kan wel, je krijgt nu verschillende eiwitten binnen, de juiste vetten en een hoeveelheid koolhydraten.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by robdegekste View Post
                        Merk trouwens nu ik zoveel eet, ik meer honger heb dan toen ik heel slecht at, logisch?
                        Yep, logisch! Als je slecht eet heb je grote kans dat je je stofwisseling om zeep helpt. Nu je meer bent gaan eten is de stofwisseling zich aan het herstellen en ga je ook meer verbruiken. in combi met trainen zal je behoefte ook gaan stijgen.

Comment

Pas wel een stuk gelezen over melk, waaruit bleek dat het niet handig was tijdens het cutten.
                          Sowieso zijn alle 'drinkbare' calorien in mijn optiek niet ideaal tijdens cutten.
                          Maar moet het nog steeds uitproberen om te kijken of ik verschil merk
                          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                            Yep, logisch! Als je slecht eet heb je grote kans dat je je stofwisseling om zeep helpt. Nu je meer bent gaan eten is de stofwisseling zich aan het herstellen en ga je ook meer verbruiken. in combi met trainen zal je behoefte ook gaan stijgen.
                            Goed om te horen, dan merk ik al dat me lichaam goed bezig is. Vraagje over se shakes. Wanneer neem ik de 2e? Heb echt geen flauw idee.

Maar over het algemeen is me schema dus wel oke? Boek sowieso heel veel progressie omdat ik zo slecht at en nu 100% goed bezig ben.

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                              Pas wel een stuk gelezen over melk, waaruit bleek dat het niet handig was tijdens het cutten.
                              Sowieso zijn alle 'drinkbare' calorien in mijn optiek niet ideaal tijdens cutten.
                              Maar moet het nog steeds uitproberen om te kijken of ik verschil merk

Ik lees echt heel andere bladen dan jij hoor sf......
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X