rood vlees

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rood vlees

hey allemaal,

waarom wordt door veel BB rood vlees een beetje gemeden door vooral vis en kip te eten. ook mager roodvlees mijden ze vaak een beetje, terwijl de biologische eiwitwaarde zelfs nog wat hoger is dan die van kip en vis.

wat zijn de negatieve effecten van teveel rood vlees zoals biefstuk.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

een lege portemonnee vooral
    Fear is the mind killer

Comment

In de cut: de slechte vetten.
      Verder zal het idd wel aan de kosten liggen.

Comment

De kostprijs van mager rood vlees ligt nogal hoog inderdaad. Een kg kip kost 4 á 5 euro terwijl je voor biefstuk minimaal 9 euro betaald voor een kilo.
        Verder is mager rood vlees een prima voedingsmiddel, en ter afwisseling zeer bruikbaar.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
          In de cut: de slechte vetten.
          Verder zal het idd wel aan de kosten liggen.
          dan zal het indd. de prijs zijn, daarom eet ik ook meer kip.
          alleen is verse vis vaak nog duurder dan rood vlees.

de vetten zal het in iedergeval niet zijn want in 100gram biefstuk zit netzoveel vet als kip en net wat meer eiwitten. het vet uit rood vlees is net zo slecht als uit kip.
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Prijs van vis is erg uiteenlopend. Dat kan zo duur/goedkoop als je zelf wil.

Qua vet is het maar net welke je vergelijkt. Maar ik neem aan dat je bv kipfilet (en geen kippenpoot) met bv biefstuk vergelijkt. Dan zit er wel degelijk meer vet in biefstuk.
            En met slecht bedoel ik natuurlijk de verzadigde.
            Last edited by Patricia86; 28-03-2011, 11:07.

Comment

niks mis met verzadigde vetten btw. Die heb je ook gewoon nodig.
              Vet aan vlees is best okay. Zolang het niet het soort is wat om de ingewanden zit (het zogenaamde harde vet)
              Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                niks mis met verzadigde vetten btw. Die heb je ook gewoon nodig.
                Vet aan vlees is best okay. Zolang het niet het soort is wat om de ingewanden zit (het zogenaamde harde vet)
                Jij wil nu zeggen dat extra verzadigde vetten goed zijn in de cut???

Comment

ik had ergens gelezen dat verzadigde vetten voor een ->hogere<- test. spiegel zorgt dan als je alleen maar onverzadigde vetten eet, maar in de cut is het iig niet handig en niet overdrijven met hoeveelheden.

olijfolie zorgt ook voor een hogere test spiegel.

uit 1997 (geen recentere onderzoeken kon ik vinden)
                  http://www.ergogenics.org/teweinigvet.html

2009:
                  http://www.ergogenics.org/voeding102.html
                  Last edited by gain is pain; 28-03-2011, 11:53.
                  Make it happen, shock everyone!

Comment

Volgens dat onderzoek zou kokosolie nog beter dan olijfolie zijn.. Ik ben benieuwd hoe vaak per week en welke hoeveelheden je zou moeten nuttigen om de voordelen te ondervinden mbt extra test aanmaak.
                    "Straight outta gym"

Comment

@Patricia er zijn natuurlijk grenzen aan. Ik weet niet hoeveel vetten (verzadigd en onverzadigd) TS al eet.
                      Maar dat kleine beetje vet aan een biefstuk lijkt me geen probleem.

Bij cutten blijven toch vooral kh de kritieke factor. Niet de vetten.
                      Fear is the mind killer

Comment

heeft er volgens mij ook mee te maken dat je interne vetopslag negatief beinvloed kan worden. Vet om de organen zou kunnen toenemen.

Ook is rood vlees moeilijker verteerbaar dan bijvoorbeeld kip.

Comment

Even terugkomend op het artikel van GIP gebruikt iemand hier eigenlijk wel eens kokosolie en/of kokosmelk als bron voor zijn/haar vetinname? Ik weet namelijk niet echt wat het verschil is tussen de olie en de melk variant.. Ik gebruik nu namelijk vooral olijfolie, pinda's, pindakaas en eieren om aan mijn vetten te komen, maar ik ben benieuwd of kokosmelk en/of kokosolie ook goede bronnen zijn..
                          "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                            Even terugkomend op het artikel van GIP gebruikt iemand hier eigenlijk wel eens kokosolie en/of kokosmelk als bron voor zijn/haar vetinname? Ik weet namelijk niet echt wat het verschil is tussen de olie en de melk variant.. Ik gebruik nu namelijk vooral olijfolie, pinda's, pindakaas en eieren om aan mijn vetten te komen, maar ik ben benieuwd of kokosmelk en/of kokosolie ook goede bronnen zijn..
                            Ik gebruik kokosolie om m'n vlees in te bakken en soms een beetje kokosmelk door de shake.....er is geen verschil in de vetten van de kokosmelk of olie, de olie/vetten wordt namelijk uit de koksmelk gehaald.
                            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                            There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                              Ik gebruik kokosolie om m'n vlees in te bakken en soms een beetje kokosmelk door de shake.....er is geen verschil in de vetten van de kokosmelk of olie, de olie/vetten wordt namelijk uit de koksmelk gehaald.
                              hmm het enige verschil dat er is, is dat de een duurder is dan de ander.. Dan ga je natuurlijk voor de goedkope als drinkvariant..
                              "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X