Onderhoud

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Onderhoud

Best bodynetters.

Ik heb een tijd onder onderhoud gegeten maar wel met de juiste behoefte aan eiwitten ik heb wel spiermassa erbij gepakt.

Kan iemand mij uitleggen waar je boven onderhoud moet zitten om nog meer massa te pakke want ik vind dit raar als je juiste eiwitte inneemt en koolyhdraten redelijk op pijl is.

En waarom mensen zeggen dat je geen massa kan winnen of teminste weinig als je op onderhoud zit.

dat kan op zich met een beetje cyclen. Maar het zal minder hard gaan.

Als je minder eet dan dat je lijf verbruikt... is er geen energie meer over voor spierherstel.

Maar omdat je bij licht catabool -> meer vet kan kwijtraken dan spier
    En je bij anabool -> meer spiermassa kan opbouwen dan vet

Als je goed eet tenminste.
    Kun je deze afwisselen (ook binnen een week tijd) en dan zal je vet licht zakken, en je spiermassa licht stijgen.
    Maar je vet daalt minder snel dan wanneer je continue aan het cutten bent. En je massa stijgt minder snel dan wanneer je continue aan het bulken bent.

Dan heb je dus dat tijdens het bulkdeel van de dag/week je spiermassa gaint en klein beetje vet. Dan tijdens het cutdeel van de dag/week je het beetje gegaint vet + wat extra vet kwijtraakt. En je minder spiermassa kwijtraakt dan je gegaint had.

Zoiets
    Fear is the mind killer

Comment

kijk hier heb ik wat aan heb er nooid egt een duidelijk uitleg van gelezen

Comment

Je hebt ook mensen die genetisch zeer goed zijn aangelegd waardoor ze al deze kennis niet nodig hebben om dit allemaal te kunnen.

Comment

jaa wou net zeggen lopen paar gasten rond in me sportschool die egt mooi gespierd zijn zonder voedinschema of kuuren maar trainne wel lang

Comment

Originally posted by Bigger faster stronger View Post
            kijk hier heb ik wat aan heb er nooid egt een duidelijk uitleg van gelezen

jokkebrok.....of heb je mijn uitleg telkens gemist...?

Je eigen uitleg zegt al genoeg he.
            Voor herstel en groei na training heb je een x gewicht aan eiwitten nodig. Krijg je te weinig dan is je balans continu negatief en zal je meer afbreken dan opbouwen, is de balans continu positief dan zal je spiermassa opbouwen.

Dat je niet kan opbouwen als je op onderhoud zit is BS en dat je een overschot nodig hebt om te groeien is ook BS. Dat je geen vet kan afbreken op onderhoud is ook zo'n vaag BS-fabeltje.
            Je hebt nodig wat je nodig hebt en je verbrand wat je verbrand zo simpel is het.

Het lichaam is net als een auto je moet er in gooien aan brandstof wat je nodig hebt om 500km te rijden, waarom zou je er meer in moeten gooien en waar gooi je dat dan? Op de achterbank? BS natuurlijk.

Als jij 70gr eiwitten extra nodig hebt om goed te herstellen en te groeien dan is het BS om 150 gram te nemen, het is ook onzin om extra brandstof nog te pakken, bijvoorbeeld 400gr pakken als je nog geen 300gram KH gebruikt en nog over houdt. Alles wat overschot is wordt gewoon vet en had je niet hoeven te eten eigenlijk.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X