vóór het ontbijt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vóór het ontbijt

Ik train op dagen dat ik dus train direct uit bed mijn buik. Ik neem een bak koffie (met warme melk). Beetje stretchen, uitgebreid buik, opdrukken en dippen.
    Daarna ga ik douchen en eten en ga dan 's middags in de sportschool de rest trainen.
    Ik heb me eigenlijk nooit echt afgevraagd hoe dit zat qua eten.......
    Is die koffie met melk al een soort ontbijtje of kan ik toch beter eerst iets eten of een shake nemen?
    En bij het laatste, waarom?
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Zou sowieso eerst een shake nemen. Koffie met melk is geen ontbijt
    Verder als je genoeg eet en rust voor je 's middags de rest traint... lijkt me geen probleem.
    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
      Zou sowieso eerst een shake nemen. Koffie met melk is geen ontbijt
      .

Nee, maar ik noemde het omdat het niet zo is dat ik dus helemáál op een nuchtere maag ga beginnen.
      Ik vroeg het me opeens af omdat ik zoiets las in een ander topic en eigenlijk had ik er nooit eerder bij stilgestaan.
      Ik las daar iets over cortisol en dat vind ik altijd zo'n vaag verhaal, dat lijk ik maar niet te snappen, maar zou dit dus de reden kunnen zijn dat ik het idee heb dat ik qua buik niet verder kom...?
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik snap de reden van je buik op lege maag trainen niet helemaal? En wat wil je bereiken met je buik? Definitie van de abs of finetunen?

Start iig met een wheyshake om je lichaam uit katabole status te halen. Koffie en melk kun je ook gewoon drinken.
        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Originally posted by SteefDK View Post
          Ik snap de reden van je buik op lege maag trainen niet helemaal? En wat wil je bereiken met je buik? Definitie van de abs of finetunen?
          Dat is er gewoon vorig jaar een beetje ingeslopen, toen ik weer begon met sporten. Ik wilde afvallen en toen ben ik op niet werkdagen begonnen met een buiktraining en ging daarna skaten. Later in de zomer kwam ik op de sportschool terecht en ben me meer gaan verdiepen in kt.
          Maar die buiktraining is blijven hangen en omdat het me dan 's middags toch weer tijd scheelt op de sportschool en ik er lekker wakker van word, ben ik het blijven doen.

Ik wil meer definitie, denk ik. Mijn vetpercentage is laag (voor een vrouw) maar ik vind toch dat je de lijnen nog niet genoeg ziet.

Comment

Dat ga je niet bereiken door thuis 's ochtends te trainen. Om definitie te krijgen is het belangrijk dat je je buikspieren met gewichten traint, zo'n 8-10 reps flink zwaar. Werkt net zoals elke andere spier eigenlijk.

Mijn schema is als volgt:
            Dag A Chest + Abs definitie
            Dag B Back + Calves
            Dag C Legs + Abs Definitie
            Dag D: Shoulder/Arms + Abs Shaping

Shaping is hoge reps, soms wel tot 50.
            Gewoon 15 minuten na de normale training een circuit voor je abs opstellen en zo vaak mogelijk doen. Flink het gevoel van messteken in je buik creëren en vasthouden. Pijnlijk maar wel effectief.

Edit: Voor abs definitie 1 dag rust, shaping kan de dag erna alweer.

Comment

Laat vriend Robbie het maar niet horen dat je het elke trainingsdag doet Beau,...........ik vind het ook prima als je het doet.
              Je zet je energie gebruik een tandje hoger en je zal altijd wel een klein beetje extra vet verbranden.
              Je buik zal niet onmiddellijk uitpuilen, dat gebeurt alleen als je echt veel te zwaar en te lang doorgaat met buikoefeningen.
              Dan krijg je net zo'n buik als ik heb, je lijkt dan dik als je een shirt aan hebt en ontspannen buik hebt.
              Als mijn shirt dan uit gaat zie je een pack met lekker dikke buikblokken.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Om definitie te krijgen is het belangrijk dat je je buikspieren met gewichten traint, zo'n 8-10 reps flink zwaar..

Hmm, daar heb ik al veel over gelezen, ook pas in een discussie op een ander forum en daar waren de meningen flink over verdeeld.
                In het algemeen stelde men daar dat je buik juist forser en dikker oogt als je die met gewichten traint. En daar was ik toen eigenlijk net een maandje mee bezig......zag nog geen verschil behalve dat ik inderdaad niet het idee had dat het verbeterd was.

Shaping is hoge reps, soms wel tot 50.
                Gewoon 15 minuten na de normale training een circuit voor je abs opstellen en zo vaak mogelijk doen. Flink het gevoel van messteken in je buik creëren en vasthouden. Pijnlijk maar wel effectief.

.
                Zoiets doe ik dus op die ochtenden.......
                En stel dat ik het wil blijven doen, dan zou het sowieso beter zijn met een shake ervoor, begrijp ik?
                Hoe stom het ook klinkt, qua tijd komt dit echt beter uit, ik moet een baan, gezin, sport en veel dieren combineren en daarom heb ik feitelijk in de middag niet meer dan die 2 uur dat ik weg ben naar de sportschool, op dagen dat ik niet werk en dat zijn er 3 in de week.
                Last edited by Beaudien; 01-04-2011, 09:40.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  Als mijn shirt dan uit gaat zie je een pack met lekker dikke buikblokken.
                  En die wil ik zeker graag zien!

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                    Hmm, daar heb ik al veel over gelezen, ook pas in een discussie op een ander forum en daar waren de meningen flink over verdeeld.
                    In het algemeen stelde men daar dat je buik juist forser en dikker oogt als je die met gewichten traint. En daar was ik toen eigenlijk net een maandje mee bezig......zag nog geen verschil behalve dat ik inderdaad niet het idee had dat het verbeterd was.

Zoiets doe ik dus op die ochtenden.......
                    En stel dat ik het wil blijven doen, dan zou het sowieso beter zijn met een shake ervoor, begrijp ik?
                    Hoe stom het ook klinkt, qua tijd komt dit echt beter uit, ik moet een baan, gezin, sport en veel dieren combineren en daarom heb ik feitelijk in de middag niet meer dan die 2 uur dat ik weg ben naar de sportschool, op dagen dat ik niet werk en dat zijn er 3 in de week.
                    Zou inderdaad beter zijn ja. Maar ik zou er dan wel voor kiezen om bijvoorbeeld wat gewichten aan te schaffen. Hoeft niks enorms te zijn, maar gewoon iets van een kilo of 15 tot 20 zodat je wel met gewicht kan trainen. Bij mij helpt het iig echt.

Comment

buik

hoi

tijdgebrek is vaak een probleempje natuurlijk. maar als je al 3 keer in de week goed traind train je in princiepe al genoeg buik. je hoeft echt niet elke dag buik te trainen voor een mooi buikje. wel is het belangrijk dat je vetpersentage laag is.

Comment

vetbuikje

bedankt voor je reactie.
                        mijn vetpercentage is 21
                        voordien 19
                        ik ben maratonloopster,maar ik loop slechter doordat ik zwaarder geworden ben. Ik snap het niet,ik eet magere dingen ,weinig vet,geen rommel geen snacks
                        en toch wordt ik vetter!vooral op de buik. harriet

Comment

Wut? Start je eigen topic?

Comment

mischien komt het omdat je juist te weinig vet eet en te veel koolhydraten. als je te weinig vet eet dan probeert je lichaam al het vet vast te houden.

Comment

Originally posted by mr g View Post
                              mischien komt het omdat je juist te weinig vet eet en te veel koolhydraten. als je te weinig vet eet dan probeert je lichaam al het vet vast te houden.
                              Lol? Waar kom jij vandaan?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X