Advies mijn voedingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies mijn voedingschema

Beste mensen,

Ik train nu bijna 2 jaar en opzich gaat het redelijk maar ik zou jullie toch om wat hulp willen vragen betreft mijn voedingschema. Zal even zoveel mogelijk info van mezelf vermelden. Ik ben 1,74m lang. Ik weeg nu 66kg (toen ik begon 62kg). Ik train op maandag & vrijdag: Borst, schouders, triceps, buik. En op woensdag train ik: benen, rug, biceps. Opzich gaat het aardig en zie ik er al wel wat vorm in komen. Toch zit ik nog veel te vervelen met mijn voedingsschema en denk ik dat hier nog wel een aantal dingen aan verbeterd kunnen worden. Mijn huidige schema is als volgt:

08:45
    250 ml magere franse kwark.
    50 gr. brinta met melk.
    een mix uit de blender met een appel een banaan en melk.
    1 of 2 boterhammen met runderrookvlees.

11:00
    3 boterhammen met ei en runderrookvlees of alleen runderrookvlees.(ligt een beetje aan de situatie)

13:30
    4 boterhammen met runderrookvlees.

14:30
    appel en of banaan.

15:30
    3 boterhammen met runderrookvlees.

16:00
    26 gr. dextrose met water.
    250gr. magere franse kwark.(heb momenteel nog even niet de beschikking over whey, maar denk dat je met eitwitten uit vaste voeding ook al een eind kunt komen?)
    Dan ga ik meestal een uur of anderhalf uur sporten. (soms ook savonds na het eten ligt een beetje aan mijn schooltijden.)

17:15
    52 gr. dextrose met water en een schepje creatine
    250gr. magere franse kwark

18:30
    Avond eten ligt er een beetje aan wat ons moeder op tafel zet (wat de pot schaft). Maar meestal vrij gezond en ook altijd veel groente zoals broccoli, sla, bloemkool, bonen.
    1 capsule visolie (ben helaas echt geen liefhebber van vis. Kip lust ik in principe wel maar ben er ook niet echt een liefhebber van). Wat een jankert he

21:00
    2 boterhammen met runderrrookvlees en slankie kaas.

22:30
    250gr. magere franse kwark.

23:00
    slapen.

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven op mijn huidige schema. Als jullie nog meer gegevens van mij willen weten hoor ik het wel. En owja ik ben 21 jaar oud!

Mvg,
    Martijn

Voeding lijkt me qua producten in orde. Maar beter is als je een voedingsschema post met de kev waardes. Bereken vervolgens wat je onderhoudsniveau is en je weet of je goed zit.
    Gezien je voeding met o.a. 14 boterhammen heb je een behoorlijk hoog onderhoudsniveau aangezien je maar 66kg weegt.

Comment

Originally posted by Snowfever View Post
      Voeding lijkt me qua producten in orde. Maar beter is als je een voedingsschema post met de kev waardes. Bereken vervolgens wat je onderhoudsniveau is en je weet of je goed zit.
      Gezien je voeding met o.a. 14 boterhammen heb je een behoorlijk hoog onderhoudsniveau aangezien je maar 66kg weegt.
      Beste snowfever,
      alvast bedankt voor je reactie. Uhm waar en hoe kan ik die kev waardes berekenen? sorry ben op dat gebied nog een beetje noob haha

Comment

Om je op weg te helpen: hier vind je een handig excel schema. Gebruik het tabblad "voedingsschema". http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

Wat is eigenlijk je doel? Afvallen? Bulken? Iets anders?
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
          Om je op weg te helpen: hier vind je een handig excel schema. Gebruik het tabblad "voedingsschema". http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

Wat is eigenlijk je doel? Afvallen? Bulken? Iets anders?
          Bedankt voor je reactie, haha mijn doel is bulken ik hoop niks meer af te vallen

Comment

Dus bulken is je doel en je schrijft dat je best tevreden bent dat je 4 kilo zwaarder bent geworden in 2 jaar tijd? Dan vraag ik me af tot hoever je wilt gaan en hoeveel tijd je ervoor wilt uittrekken.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
              Dus bulken is je doel en je schrijft dat je best tevreden bent dat je 4 kilo zwaarder bent geworden in 2 jaar tijd? Dan vraag ik me af tot hoever je wilt gaan en hoeveel tijd je ervoor wilt uittrekken.
              Leg me dit alsjeblieft even uit, ik snap het niet helemaal. Is 4 kilo heel weinig? Hou er even rekening mee dat ik nog beginner ben en nog niet zoveel kennis heb als de profs op dit forum. Daarbij heb ik het idee dat ik gewoon veel moeite heb met aankomen.

Comment

4kg is weinig. Zeker voor je eerste 2 jaar.

Veel moeite met aankomen -> meer eten

Trouwens apart dat je geen whey hebt... maar wel creatine.
                Vind dat je veel dextro neemt voor/tijdens/na je training. (voor je gewicht)

Verder moet je ff de KEV waardes erbij leveren. Zet alles ff in een xls. Is een mooie xls voor te vinden in de stickies bij dagelijkse voeding.
                Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by tinustussengas View Post
                  Leg me dit alsjeblieft even uit, ik snap het niet helemaal. Is 4 kilo heel weinig? Hou er even rekening mee dat ik nog beginner ben en nog niet zoveel kennis heb als de profs op dit forum. Daarbij heb ik het idee dat ik gewoon veel moeite heb met aankomen.
                  Omdat je zelf schrijft dat je al twee jaar bezig bent en het idee hebt dat je goed bezig bent was ik er vanuit gegaan dat je geen beginner meer bent. En al weet hoe je je progressie moet beoordelen. Kennelijk is dat niet het geval.
                  In dat geval is het het beste als je begint met het lezen van dit: http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html
                  Moeite met aankomen? Dat betekent dat je niet voldoende eet. Kwestie van meer eten dus.

Comment

Het is even geleden, maar heb nu toch zelf even de excelsheet ingevult. Ben er achter gekomen dat mijn geposte voedingschema toch een beetje te veel van het goede was (volgens de sheet althans). Mijn avondeten verschilt vaak nogal, ligt er een beetje aan wat de pot schaft. Zou graag jullie mening hierover willen hebben en voor suggesties sta ik altijd open. Heb dus rekening gehouden met de bulk.

Mvg,
                    Attached Files

Comment

Welkom terug

Dus je wilt bulken en hebt besloten dat je per dag 3000 kcal wilt eten, onderverdeeld in 385 gram koolhydraten, 177 gram eiwitten en 83 gram vetten (regels 9 t/m 12). Dit is zo'n 400 a 500 kcal boven je onderhoudsniveau, volgens de spreadsheet. Dat lijkt me een heel acceptabele target.
                      Als ik echter naar het totaal onderaan kijk, op regel 97, dan zie ik dat je nogal afwijkt van hetgeen je target is. Je komt op een totaal van 3282 kcal uit. Dit is een beetje erg veel boven je onderhoudsniveau. Dus je moet nog een beetje bijstellen om dichter bij je target uit te komen. Je hebt van alles teveel: 19 gram teveel eiwitten, 23 gram teveel koolhydraten en 10 gram teveel vetten.
                      Wat me verder nog opvalt is dat je eiwitinname niet evenredig over de dag verdeeld is. Na 07:30 en voor 18:30 krijg je relatief weinig eiwitten binnen. Voor eiwitten is het van belang dat je dat probeert evenredig te verdelen tussen opstaan en naar bed gaan.
                      Mijn derde opmerking is dat ik niet zo'n chocolademelk fan ben en moeite zou hebben om een liter als pre-WO naar binnen te werken.

Comment

Erg bedankt voor je reactie in ieder geval! Ik heb het schema nu nog een beetje bij proberen te schaven en kom nu op: 3056 kcal, onderverdeeld in: 180 gr. eiwitten, 389 gr. koolhydraten en 85 gr. vetten. Ik heb ook de eiwitten (dmv magere kwark, eventuele andere suggesties?) meer proberen te verdelen over de dag. Over de chocolademelk zijn de meningen nogal verdeelt inderdaad. Laat het nu nog even zo staan maar zal binnekort toch maar eens shakes in het schema verwerken.

Attached Files
                        Last edited by tinustussengas; 17-08-2011, 17:32.

Comment

Prima, nu heb je een start. De verstandigste aanpak is nu om dit schema een paar weken te volgen en bij te houden wat er met je gewicht en maten gebeurt. Afhankelijk van hoe veel je aankomt (of niet) moet je dan over een paar weken het schema bijstellen. De reden hiervoor is dat het berekende onderhoudsniveau slechts een aanname (schatting) is en dat het best wel eens zou kunnen afwijken van wat bij jou hoort.

Comment

Zijn er nog meer mensen die eventueel een mening hebben over mijn schema(hiermee bedoel ik natuurlijk niet dat ik je jou niet geloof he "niet_hier")? Naar mijn mening is dit best weinig als ik het vergelijk met wat ik eerst at.. Het schema is dus om te bulken. Maar eerst at ik zo'n 12 sneetjes brood per dag en nu zit ik ongeveer op 6 of soms 7.. lijkt me best weinig eigenlijk als je wil bulken of zie ik het verkeerd en moet ik gewoon doorgaan met dit schema(zie 2 posts hierboven)?

alvast bedankt voor jullie mening

Comment

koolydraten vooral nemen bij het ontbijt en voor/na trainen.
                              ik zou persoonlijk hoger gaan in eiwitten en vetten en lager in koolydraten.
                              na trainen meer eten, bijvoorbeeld whey shake en daarna nog een pot kwark.

een liter chocomelk slaat nergens op, neem gezond eten, een beetje chocomelk tijdens trainen is wel ok, maar een liter is overkill, vervang de suikers uit die chocomelk bijvoorbeeld door een whey shake en ergens een paar eieren of noten.

succes.
                              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X