Iifym

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Toevoeging:

Het gaat erom dat je totale macro's erop papier goed uitzien en dat je het overgrote deel uit schoon voedsel haalt waardoor je binnen je schema een bepaalde vrijheid creëert.

Het is geen junken maar zo bewust bezig zijn dat je toch nog kunt genieten van die ene pizza of die paar stukken taart.

Vooral wanneer ik zie dat mensen in een 'gezond' schema voor krachttraining boven de 350 gram carbs gaan vind ik dit IIFYM helemaal niet zo gek klinken.

Ik kan stevig ontbijten, trainen, daarna een hele bak Ben & Jerry's opeten, de rest van de dag super schoon eten zodat ik toch nog onder de 300 gram carbs blijf.

Maaltijden overlappen zich op een dusdanig tempo dat het lichaam pas op lange termijn 'beslist' of het extra vet opslaat of juist niet.
    Last edited by Viranelly; 26-07-2011, 01:55.

Comment

Ik vind het idee ook niet gek klinken, misschien ook maar eens proberen over een tijdje.
      'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
        Kijk, als ik nou 100 gram vet (900 kcal) en 200 gram eiwitten (800 kcal) uit schoon voedsel haal met de nodige vitaminen, vezels en mineralen + voldoende groentes eet.

Dan heb ik een bepaald aantal calorieën over dat ik vrij uit kan geven.
        En daar gaat het om. Wanneer ik de posts van karwan lees krijg ik sterk de indruk dat hij dacht dat je progressie zou kunnen maken door vrijwel uitsluitend junkfood te eten.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Jongen uit de gym waar ik zit doet het ook, sinds half November. Hij maakt gewoon progressie en ziet er niet anders dan mensen met een 'normaal' schema uit. Zijn maaltijd om 15:00 is altijd iets van junk, zelfgemaakt of producten die in zijn schema passen zonder teveel transvetten en zout.

Ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken Viranelly

Comment

Een interessante stelling, maar deze staat lijnrecht op de conclusies van dit onderzoek:

Deze studie wijst uit dat calorieën tellen niet effectief is bij afvallen als er niet de juiste producten worden gekozen. Zo zijn er producten die hoe dan ook tot gewichtstoename leiden, zelfs als er veel gesport wordt bij dit dieet of er een caloriereductie is. Dit komt omdat deze producten slecht zijn voor de stofwisseling. Deze slechte producten zijn onder andere suiker, geraffineerd graan, chips, aardappelen en frisdranken. Er zijn anderszijds ook producten die het omgekeerde effect hebben: vooral zuivel, noten, pindakaas, volkoren producten, groenten en fruit zorgen voor afvallen.

Bron: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056...C#t=articleTop
            Last edited by Ellie; 26-07-2011, 08:29.
            Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Vind je 350g carbs veel met een krachttrain schema? Je moet wat om aan je behoefte te komen en om nou op 140g vet te per dag te gaan zitten..
              "Straight outta gym"

Comment

Oh dus carbs zijn de boosdoeners maar ben en jerry dat mag wel?

Wat een bullshit zeg.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                  Ik heb me erover ingelezen en vind het eigenlijk best goed klinken.

Maar om zonder schuldgevoel een hele bak Ben & Jerry's leeg te vreten moet de rest van je voeding wel zwaar in orde zijn.

Ik bulk nu op 3400/3600 kcal dus ga het wel uitproberen denk ik.
                  hey jij ook al? Jij was toch echt de laatste waarvan ik dacht dat je met iifym zou beginnen..

(karwan neemt over)
                  sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Iifym is voor sukkels zonder mentaliteit.

Een schema.met elke dag een maaltijd junkfood lollll

Comment

Viranelly ik dacht dat jij sinds vorig jaar september niet meer gejunked had? En nu wil je opeens overstappen op deze hype, terwijl je amper behoefte hebt aan junk? Ik snap de logica niet helemaal..

Maar ik geloof best dat je progressie kan maken met iets van junk. Ik eet ook elke dag wel iets wat niet officieel in mijn schema zit. Zolang je overgrote deel van je voeding maar goed is en je voldoende eiwitten en goede voedingsstoffen binnenkrijgt, dan kan je best is wat lekkers eten..
                      Failure is your friend

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                        Vind je 350g carbs veel met een krachttrain schema?
                        Ik vind het veel voor mijn doen en ga er snel vet van aanzetten.

Originally posted by talalelh15 View Post
                        Oh dus carbs zijn de boosdoeners maar ben en jerry dat mag wel?
                        No offence maar je moet even goed lezen wat ik zeg.

Ik zeg dat een bepaald aantal carbs de boosdoener zijn, als ik van 250 gram carbs geen vet aan ga zetten, en binnen dit aantal nog een bak chocolade-ijs kan consumeren, dan ga ik daar uiteindelijk geen vet van aanzetten.

Voorwaarde is wel dat je daarnaast een goed afgestemd schema hebt met onbewerkte producten die naast genoeg eiwitten en vetten ook vitaminen, vezels en mineralen bevatten.

Originally posted by El Magico View Post
                        Viranelly ik dacht dat jij sinds vorig jaar september niet meer gejunked had? En nu wil je opeens overstappen op deze hype, terwijl je amper behoefte hebt aan junk? Ik snap de logica niet helemaal.
                        Als ik het zonder schuldgevoel of nare gevolgen kan doen, waarom niet?

Aangezien ik van mezelf een enorme zoetekauw ben wil ik het best proberen.

Why make life harder than it already is? (Iets wat ik nu al een jaar aan het doen ben).

Overigens ben ik niet van plan om me elke dag met IIFYM bezig te houden, vind het teveel moeite om die 'slechte voeding' zo precies binnen mijn schema te houden.
                        Last edited by Viranelly; 26-07-2011, 12:52.

Comment

No offence maar je moet even goed lezen wat ik zeg.

Ik zeg dat een bepaald aantal carbs de boosdoener zijn, als ik van 250 gram carbs geen vet aan ga zetten, en binnen dit aantal nog een bak chocolade-ijs kan consumeren, dan ga ik daar uiteindelijk geen vet van aanzetten.

Voorwaarde is wel dat je daarnaast een goed afgestemd schema hebt met onbewerkte producten die naast genoeg eiwitten en vetten ook vitaminen, vezels en mineralen bevatten.
                          Goed lezen doe ik, maar volgens mij leg je het een beetje raar uit. Want je zegt van 250 gram carbs zet jij geen vet aan en als je dan nog is een bak ijs erbij neemt. Is er niks aan de hand. Dus wanneer jij nog 50 gram extra carbs neemt zet je wel vet aan?

En nogmaals van eiwitten/vetten kan je ook gewoon vet aanzetten hoor.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                            Want je zegt van 250 gram carbs zet jij geen vet aan en als je dan nog is een bak ijs erbij neemt. Is er niks aan de hand.
                            Nee, dat zeg ik niet zo.

Ik zeg dat die bak ijs nog steeds binnen die 250 gram carbs zit.

Wil ik dat voor elkaar krijgen dan zal ik wel heel goed moeten puzzelen maar met mijn macro's op een train + werkdag moet het te doen zijn.

Comment

Tjah als je puur krachttraining doet en amper cardio kan je beter niet teveel carbs nemen. Dan zou ik ook lager in carbs zitten en hoger in vetten, maar omdat ik toch behoorlijke hoeveelheden glycogeen verbruik met cardio doe ik liever met krachttraining ook goed in carbs, maar elk lichaam is anders.

Je moet doet wat voor jou werkt en niet voor andere, maar dat doe je dus al .
                              "Straight outta gym"

Comment

Het is tog logische als je bulkt en je heb alles precies op onderhound. en je neemt dan nog bijvoorbeeld een bigtasybacon zou dat gewoon kunnen voor je extra kcals

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X