noten en kwark

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by sf01 View Post
    Bron?

Waarom? Misschien voor bepaalde personen in bepaalde situaties. Maar zeker niet standaard beter.
    casseine zijn trage eiwitten en in nachtrust is dat optimaal!
    Daar gaat dit topic ook over. Niet over bepaalde situaties.

Comment

alle eiwitten zijn langzaam behalve whey en losse amino's.
      Kwark, eieren, tonijn, geven allemaal net zo langzaam af. Waarschijnlijk zelfs langzamer omdat er bijvoorbeeld nog vetten bij zitten die opname vertragen.
      Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
        alle eiwitten zijn langzaam behalve whey en losse amino's.
        Kwark, eieren, tonijn, geven allemaal net zo langzaam af. Waarschijnlijk zelfs langzamer omdat er bijvoorbeeld nog vetten bij zitten die opname vertragen.
        Dus kwark is door het vet wat erin zit(merk wat ik nu heb is 1 gram per halve kilo) trager dan caseine?
        1 gram vet lijkt me weinig uitmaken voor de snelheid van opname..
        Is het dan wijsheid om een vettere kwark te nemen of te stoppen met kwark en te beginnen met night protein of caseine(welke van de twee het minst vet en kh heeft moet ik nog ff uitzoeken)
        189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
        Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

ik had het iid over volle kwark (qua vetten). Dat zal langzamer gaan vanwege het vet.
          Magere kwark zal ongeveer even snel gaan als casseine

Het is maar net wat je wilt. magere + noten, volle kwark.
          Of gewoon enkel magere/ caseine. (hangt er ook vanaf wat je verder de dag hebt gegeten en hoe ver terug je laatste maaltijd was.
          Fear is the mind killer

Comment

En hoeveel lactose je binnen wilt krijgen!

Caseine met nootjes is ook nog een optie
            Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
            Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Mvos View Post

Caseine met nootjes is ook nog een optie
              Dus de nootjes is het probleem dan niet?
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

nee de nootjes zijn inderdaad geen probleem.
                Het enige is dat je wel zeker moet zijn van het aantal gram dat je van die nootjes neemt.
                je wilt geen te grote lading vet binnenkrijgen voor je gaat slapen.
                (die 75/100 gram nootjes in de eerste post vind ik persoonlijk belachelijk veel voor het slapen gaan)

Op het moment zit ik laag in mijn vet ,dus ik drink XXL night protein en eet 15 gram ongezouten cashew noten.

Comment

Ik had eerder in dit topic gereageerd, maar er kwam geen reactie.
                  Toch zit ik nog een beetje met die nootjes.....Ik heb het gewogen en een handje vol is toch echt al zo'n 70 gram (en ik heb maar kleine handen ).
                  Dit samen met 250 gram kwark is mijn laatste maaltijd en ik ben er helemaal verzot op.
                  Maar ik maak uit dit topic toch op dat het niet verstandig is?
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Het ligt er ook aan wat je de rest van de dag al gegeten hebt aan vet.
                    als ik bv 100 gram vet per dag nam ,dan at ik 's-avonds 25 gram cashew noten en de rest van mijn vet was over de dag verspreid.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                      Ik had eerder in dit topic gereageerd, maar er kwam geen reactie.
                      Toch zit ik nog een beetje met die nootjes.....Ik heb het gewogen en een handje vol is toch echt al zo'n 70 gram (en ik heb maar kleine handen ).
                      Dit samen met 250 gram kwark is mijn laatste maaltijd en ik ben er helemaal verzot op.
                      Maar ik maak uit dit topic toch op dat het niet verstandig is?
                      ach beaudien er zijn ergere dingen in de wereld he Probeer gewoon aan je dagelijkse hoeveelheid vet te komen.. en dat mooi verspreid over de dag. Dus ik zou die noten wel wat verminderen, naar 30 a 40 gram bv en ga dit dan ook echt afwegen. 10 gr nootjes scheelt alweer bijna 60kcal dus kleine moeite om ff te wegen.
                      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Thanks, mannen!

Ik eet niet heel veel vet overdag, denk ik.
                        Heb altijd pindakaas op brood/crackers/rijstwafels (net wat ik die dag eet) maar heel dun besmeerd.
                        Verder meestal een eitje of 2 gemiddeld en kokosvet of rijstolie om mijn avondeten in te maken maar ook maar weinig.
                        Daarom ben ik destijds niet noten gaan toevoegen en nu ben ik er aan "verslaafd".
                        Ik kom overigens ook totaal niet aan, val niet af, maar ja, voor het laatste restje vet zou het inderdaad misschien minder kunnen.
                        Ik ga het wel wegen en kiep sowieso de rozijnen eruit.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                          Ik eet niet heel veel vet overdag, denk ik.
                          meten = weten

Comment

meten = weten
                            Wegen (pindakaas e.d.) is weten, bedoel je? Of bedoel je qua bf?
                            Ik verloor in het begin heel snel vet, nu gaat het langzamer.
                            Maar een spijkerbroek die ik kocht afgelopen herfst, kan ik nu uittrekken zonder hem open te doen.
                            Maar de centimeteromtrek is nog ongeveer hetzelfde.

Comment

je zegt dat je denkt dat je niet veel vet eet.
                              Daarop zeg ik dat je moet weten hoeveel vet je eet,om zodoende je goals en vorderingen beter op elkaar af te stemmen.

juist omdat het nu langzamer gaat is het goed als je bijgehouden had hoeveel vet (en de rest ook natuurlijk) om zodoende aanpassingen te doen. (maw hoe reageer jij op wat)

ps,al wel een goede prestatie natuurlijk

Comment

je zegt dat je denkt dat je niet veel vet eet.
                                Daarop zeg ik dat je moet weten hoeveel vet je eet,om zodoende je goals en vorderingen beter op elkaar af te stemmen.

Yep, ik snap je.
                                Maar ik vind het lastig om die vetten precies te weten, als ik een -zeg- cracker weeg zonder pindakaas en daarna met, is er feitelijk geen verschil in gewicht.
                                Olie is éen eetlepel ongeveer in de pan, kokosvet een theelepel.
                                Hoe ik dan precies moet weten hoeveel het is, is me een raadsel.
                                Niet alleen met vet, hoor.
                                Ik heb nog steeds nooit een fatsoenlijk schema kunnen maken dat ik hier zo vaak zo mooi voorbij zie komen op zo'n excel. Ik weet het altijd maar "ongeveer".

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X