CUT-schema van instructeur en excelschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CUT-schema van instructeur en excelschema

Ik heb een aantal dagen geleden van mijn fitnessinstructeur een voedingsschema voor het cutten gekregen. Ik heb het ook in een excel bestand verwerkt.. Hierbij was het; 35% E, 46% K, 19% V.

20 jaar
    83 kg
    1,78m
    ~19% vetpercentage

Ik wil naar een percentage van circa 12%

Graag advies en verbeteringen waar het nodig is, bedankt!
    Attached Files

Gooi er minimaal 600 á 700 kcals bij om te cutten, je vetten verdubbelen en je eiwitten op 3 gram per kg lichaamsgewicht, de rest aan kh's...
    Appel als post wo weg ermee, neem een shake + wat maizena....
    Je 150 gram kipfilet 1 uur voordat je traint zal nog niet verteerd zijn om voldoende amino's te hebben tijdens trainen, neem een shake half uur voor trainen en amino's voor tijdens trainen....
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

Ok ik heb de 650 kcal toegevoegd aan totaal, nu nog ff proberen te vullen.. Verder vroeg k mij een paar dingen over de maizena af; als k op google zoek vind ik er alleen maar gerechten waar je maizena aan kan toevoegen, wat heb je aan maizena en hoe moet k dat opnemen?

En 3 shakes op een dag is dus niet teveel? Er is zit dan 2,5 uur tussen de 2 shakes die k neem; voor en na training... En de aminozuren tijdens de training? dus vloeibaar aminozuren in mijn drinken?

Comment

idd te weinig kcal, maar dat zie je zelf ook als het goed is in je schema.

Zou meer kipfilet eten, 150gr is niet heel veel en ook groente kan meer. Neem PO een shake.

Comment

Ok ik heb nu 200gr groente en wit/rood vlees gedaan als avond eten, Post en Pre een shake en tijdens BCAA en om 1u één extra broodje..

Kom zo op 2470 met 40% E, 42% K, 18% V; hiervan heb ik 9gr. E teveel en 23gr. V en dus ook 200 kcal tekort..

Ik dacht aan handvol noten ofzo?

Comment

Originally posted by Aria1337 View Post
            Ok ik heb nu 200gr groente en wit/rood vlees gedaan als avond eten, Post en Pre een shake en tijdens BCAA en om 1u één extra broodje..

Kom zo op 2470 met 40% E, 42% K, 18% V; hiervan heb ik 9gr. E teveel en 23gr. V en dus ook 200 kcal tekort..

Ik dacht aan handvol noten ofzo?
            Oops vergeten bij te doen..
            Last edited by Aria1337; 11-05-2011, 14:50.

Comment

Originally posted by Aria1337 View Post
              Oops vergeten bij te doen..
              Klote.. wilde editten maar deed er te lang over :/ Nja kheb er 2 glazen magere melk bij gedaan, waardoor ik kwam op 2667 met nog steeds 18% vet...

Bij halfvolle kom ik op 2820 met 20% vet.. Is dat goed of kan ik gewoon de 2 glzen weglaten en handvol(20gr?) noten bij doen?

Edit:
              Met 30gr cashewnoten kom ik op 22% vet met 2654 kcal, dit zonder de 2 extra glazen
              Attached Files
              Last edited by Aria1337; 11-05-2011, 15:00.

Comment

Als ik zo naar andere topics kijk, zie ik dat de meeste wel onder de 2600kcal zitten.. Is de hoeveel kcal wat ik heb dan niet te hoog?

En wat ik zonet ook vroeg; 3 shakes op één dag, met daarbij zowel voor als na de training 1 en 's ochtends 1.. Het gebruik van maizena begrijp ik, alleen is dit dan beter als bijv dextrojuice? Ik denk wel dat het goedkoper is iig..

Comment

Niemand die mijn vragen kan beantwoorden? :[

Comment

- dit zijn richtlijnen die je het beste kan aanhouden, je mag de variatie van beleg op brood en fruit zelf wel bepalen maar doe het wel in dezelfde context.
                    - probeer meer zuivel/melk producten aan te houden tijdens je maaltijden(6 tot 9 op een dag).
                    - in de ochtend en middag proberen we wat meer koolhydraten binnen te krijgen( die verbranden we namelijk nog) in combinatie met eiwitrijke producten liefst wel veel magere vleeswaren.
                    - bij het avond eten is het belangrijk dat je meer groente neemt dan aardappelen, dit omdat het amper nog verbrand en dan tevens de boosdoener is.
                    - Doordat je overdag meer gaat eten heb je waarschijnlijk minder trek in de avond om te snoepen of om tussendoortjes.
                    - in de avond mag je prima nog wat eten en drinken probeer alleen, weinig tot geen koolhydraten binnen te krijgen.
                    - over de dag verdeeld heb ik wat meer melk toegevoegd, je zou zelf wanneer je dorst hebt i.p.v. wat water ook een glas melk kunnen drinken hier zitten goede voedingstoffen in.
                    - Heel belangrijk om nog wat eiwitten binnen te krijgen voordat je gaat slapen, probeer dit goed vol te houden!
                    - eiwit shakes 2 per dag.

Van wie heb je deze adviezen gekregen? Wat een hoop blabla.
                    Meeste mensen zijn het er over eens dat je melk beter kan laten staan tijdens cutten.
                    Ik weet niet wanneer je traint op de dag? In de avond zo te zien. Maar het concept dat je 's avonds bijna niks verbrand slaat nergens op. Sterker nog. Als je in de avond traint klopt het helemaal niet.
                    Je kan het best je carbs zoveel mogelijk in de ochtend en rond je training pakken.

Dus flinke maaltijd met veel carbs in de ochtend. Daarna pas weer bij je avondeten. Na je avondeten trainen... daarna nog een keer flink carbs (altijd eiwitten uiteraard)
                    Verder zit je nog veel te laag in vetten. Je zal er dus wat carbs uit moeten slopen en vetten toe moeten voegen. Minimaal 1gr vet per KG BW aanhouden. Dus minimaal zeg 85gram vet.
                    Qua kcals zit je volgens mij wel goed nu.

Dus:
                    - melk eruit
                    - carbs bij ontbijt en voor/na training (ontbijt zal dus steviger moeten worden)

- rest van de dag enkel vetten en eiwitten.

ow...en meer groentes.
                    tijdens cutten gewoon 500 gr groente per dag als minimum aanhouden.
                    Fear is the mind killer

Comment

Waarom melk eruit? Het is een voedzame en goedkope bron van eiwitten, ook prima te gebruiken in een cut. De TS wil van 19% naar 12%, dus dat is niet zo laag in bf dat melk een probleem word.

Comment

heeft ermee te maken te hebben dat melk ondanks dat lactose een lage GI heeft... melk toch relatief snel veel energie afgeeft ofzo. Ik heb het in ieder geval vanuit meerdere bronnen als een no-no tijdens de cut gehoord. Zal nog eens kijken of ik wat bronnen kan vinden.
                        Fear is the mind killer

Comment

Ok ik heb nu nog maar één keer melk bij de Brinta en verder alles weg.. Als ik het dus goed begrijp heb ik dus om 8u, half 11, bij avond eten en na training de gelegenheid om klhdraten te eten.. Of alleen bij ontbijt, avond eten en na de training?

Hoe dan ook.. Om 1u en half 4 moet het brood weg en vervangen worden door eiwit en vet, kan je misschien een paar voorbeelden geven die ik kan ook mee naar school kan nemen? Ik neem aan dat ik ook dan aan groente moet, dus een salade met tonijn ofzo? En uiteraard meer klh bij het ontbijt, ik zal daar ook een oplossing voor zoeken.

En dat advies kwam van mijn fitnessinstructeur :/

Comment

wat je wilt. Ik vind carbs bij ontbijt en rond training fijn werken.

's middags veel eieren, noten, vlees, vis, etc
                            Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X