Kwark laagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kwark laagje

Goedemorgen!

Ik was benieuwd of jullie weten wat het natte laagje boven op de kwark is?
    Is dit vieze rotzooi die je gewoon kan afgieten? (Vind het er onsmakelijk uitzien)
    Of zitten hier juist veel eitwitten in (wat ik persoonlijk denk omdat whey op een soortgelijke manier wordt verkregen uit kaas (correct me if im wrong))

Hoop dat jullie het mij kunnen vertellen!

Ps. Hij is niet over de datum oid want maak het vaker mee

Originally posted by Steven__ View Post
    Goedemorgen!

Ik was benieuwd of jullie weten wat het natte laagje boven op de kwark is?
    Is dit vieze rotzooi die je gewoon kan afgieten? (Vind het er onsmakelijk uitzien)
    Of zitten hier juist veel eitwitten in (wat ik persoonlijk denk omdat whey op een soortgelijke manier wordt verkregen uit kaas (correct me if im wrong))

Hoop dat jullie het mij kunnen vertellen!

Ps. Hij is niet over de datum oid want maak het vaker mee
    Is gewoon vocht uit de kwark.. goed door roeren...eten maar..

Comment

Ik zou het gewoon door roeren zo word het iets minder "droog" in hoeverre kwark droog kan zijn .
      Verder weet ik er niks van.
      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Dat is whey, gewoon roeren en klaar!
        Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Gevonden bij "goeie vraag!".....gewoon doorroeren dus.

Kwark is het beginstadium van kaas en wordt gemaakt door stremsel (enzym) en zuursel (melkzuurbacteriën) aan melk toe te voegen. De melk wordt zuur en het eiwit gaat hierdoor klonteren en vormt de witte massa. Hierbij wordt het water (wei om correct te zijn) eruit gedrukt.
          (mijn hoogleraar noemde dit altijd de "zichzelf uitknijpende spons"). Kwark is dus geconcentreerde melk.
          Bij kwark wordt dit uitknijpen van wei gestopt maar zodra je erin gaat scheppen of roeren knijpt de spons zich toch nog iets verder uit en ontstaat er het ‘water’ laagje.
          Met yoghurt heb je dit effect ook wel.

Comment

jeeezz waar men zich al niet druk om maakt
            Mind is everything.

Comment

lol weer een topic over nix....

Comment

door roeren en naar binnen gieten
                ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

er zou een vraagbaak moeten komen, waar prulvraagjes in thuis horen, zit ook met een paar vragen die geen topic waard zijn

Comment

Was gewoon benieuwd... Bij deze mijn excuses voor de vraag

Comment

Originally posted by Steven__ View Post
                      Was gewoon benieuwd... Bij deze mijn excuses voor de vraag
                      He Joh, niet schrikken he, ik vond het een interessante vraag

bedoel niets slechts met prulvraagjes, maar een vraagbalk zou het forum wel netter houden kunnen

Comment

ik drink dat gewoon. heerlijk!
                        Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by Bolder View Post
                          er zou een vraagbaak moeten komen, waar prulvraagjes in thuis horen, zit ook met een paar vragen die geen topic waard zijn
                          zou idd beter zijn ! heb ik ook wel eens gehad , dat ik een vraag had maar omdaar nou een heel topic voor aan te maken vond ik ook zo onnodig.
                          ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X