Voedingsschema Bodynet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema Bodynet

Hallo,

Sinds 2 maanden actief bezig met krachttraining en cardio en/of vetverbrandingsprogramma. Ik merk na 2 maanden dat ik strakker in mijn vel kom en de reddingsboeien om mijn middel zijn al minder makkelijk vast te pakken

Ik train 3 keer per week, full body work-out + cardio/vetverbranding: circa 1 uur en 45 minuten per training.

Leeftijd: 36 jaar
    Begin gewicht: 82 kg
    Lengte: 1,84

Na 2 maanden:
    Gewicht: 79 kg
    Lengte: zelfde gebleven

Mijn doelstelling is om fitter te worden, meer spiermassa en minder vet.
    Om serieus met de materie bezig te zijn heb ik me verdiept in dit fantastische forum, werkelijk heel veel informatie te vinden hier.

Het voedingsschema heb ik me eigen gemaakt maar waar ik enorme raadsels heb, is het feit dat ik bij lange na niet aan de benodigde eiwitten kom.

Eetpatroon nu:
    - circa 6 tot 8 volkoren boterhammen met kipfilet, pindakaas of soms jam
    - circa 1 liter karnemelk per dag
    - 'normaal' avondeten in de zin van: aardappelen, groente en vlees (ivm kleine kinderen is elke dag pasta of rijst niet te doen). Yoghurt na.
    - 2 keer per dag een maatschep whey in water.

Daarnaast 2 stuks fruit per dag en ja, ik snoep niet, dus geen chocolade, cola, koekjes of wat dan ook. Wel 2 glazen wijn per dag (of is dat een doodzonde in de sport?) maar dat is dan ook mijn 'snoep' moment.

Als ik dit eetpatroon invul in het voedingsschema, kom ik veel eiwitten te kort. Ik heb begrepen dat met name de eiwitten essentieel zijn voor een goede en snellere spieropbouw.

Hoe hebben jullie dit opgelost en hebben jullie tips om dit op een vriendelijke manier te verhogen?

Ik kom volgens het voedingsschema circa 50 to 100 gram eiwitten te kort.

Hoop op jullie tips.

Meer tonijn en eieren bij gooien..

Ik zit zelf al op 4 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht..

Comment

Ik dronk eerst ook 2 glazen wijn per dag....

Ik merk dat ik nu meer spier opbouw heb nu ik geen wijn meer drink dagelijks..
      Ik neem nu 2 glazen 1x per maand...

Als je je doelen wilt halen zou ik de wijn laten staan...

Comment

misschien ook handig om jouw schema eens te posten hier... volgens mij klopt het niet helemaal als je bijna 100 gram eiwit mis...

Comment

Jam is eigenlijk ook nergens goed voor he

beetje een Sonja Bakker product imo.

Comment

neem magere naturel kwark na het eten
            zitten veel meer eiwitten in dan yoghurt.

neem eieren en blikjes tonijn op brood.

ook is 1,45 uur trainen te lang,
            dan ga je meer spieren verbranden dan opbouwen.

het beste is een split schema te beginnen en dan na elke KT sessie zo´n 20 minuten heel intesieve cardio te doen.

en de wijn zou ik zeker beperken,
            alcohol zorgt heel snel voor spierafbraak en de energie wordt eigelijk altijd opgeslagen als vet. ze noemen het niet voor niets een bierbuik.
            Last edited by maar7en8; 26-05-2011, 10:07.
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

wat robin zegt, eitjes en misschien ipv 1 schepje whey doe je er 2.
              eiwitten zijn inderdaad essentieel voor spier opbouw en behoud.
              zorg er ook voor dat je je maaltijden goed verspreid over de dag

voorbeeld,

ontbijt eiwit - koolhydraten
              2e maaltijd eiwit - kh
              pre workout (licht er aan hoelaat je traint desnoods nog een maatlijd er tussen) vooral koolhydraten kan je lekker op knallen tijdens de fitness en als de dat heb wat BCAA's voor wat extra amonios

post workout neem je een shake en 30 minuutjes later je 4e maaltijd ga zo maar door.
              dit heb ik gelezen op een artikel, toegepast en het werkt prima!

succes
              MMA - Weightlifting

Comment

Dat Split-schema wordt volgende week voor mij opgesteld. Ik wil dan 1 keer per week full-body workout en dan 2 keer een split. Bovendien wil ik wat meer met losse gewichten gaan werken naast de bestaande apparaten. Met name de borstspieren vind ik wel lastig om te prikkelen met de apparaten. Bijvoorbeeld met push-ups of met losse gewichten merk ik dat ik de borstspieren veel beter 'pak'.

Ik zal proberen om mijn voedingsschema hier te posten.

Ik zal de tips die hier gegeven zijn toepassen. Het is zoals ik lees een kwestie van serieus mee bezig zijn, af en toe eens wat aanpassen maar wel strikt zijn voor jezelf voor een maximaal resultaat.

Ik vind het in ieder geval fantastisch om te merken dat (buik)vet verdwijnt door noeste arbeid. Niet dat ik overmatig vet ben maar je bent toch met jezelf bezig en dan wil je het liefst je vetpercentage laten zakken. Ik zal bovendien mijn vetpercentage eens laten meten. Ik heb geen idee hoeveel dat dit op dit moment is.

Comment

ik ken het, ik train mn buikvet er ook af nu, niet het leukste maarja vet % moet omlaag..
                  over je oefeningen het is inderdaad beter om bijvoorbeeld op borst dag de bench press te gaan doen, het is een goede compoud oefening die zowel de borst schouders en triceps aanpakt. en het is de nummer 1 mass building en kracht opbouwende oefening die er is.

ook kan je met losse dumbels bench press doen dan heb je nog meer stabilizatie in je schouders nodig, en dat zorgt (voor wat ik gelezen heb) voor een wat voller uitziende schouder, of dit nou waar is betwijfel ik zeer, maar je krijgt er sowieso wel meer evenwicht mee als je de dumbel bench paar x gedaan hebt!

Succes!
                  MMA - Weightlifting

Comment

je eet verkeerd, en volgens mij ook veelste weinig. lees de stickies even door en maak je eigen voedings schema
                    Never send a boy to do a mans job!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X