Voedingsschema opnieuw proberen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema opnieuw proberen

Toen ik begon met fitness was ik enthousiast en wilde ik alle aspecten dat daarbij hoorde meenemen, inclusief voedingsschema's en trainingsschema's.
    Nu werd ik een beetje afgeremd door m'n ouders (omdat ik nog thuis woon), die vertelde dat het geen obsessie moest worden.
    Helaas voor hen wil ik wel progressie zien dus ga ik alsnog verder met mezelf verdiepen in mijn voeding en training.

Ik heb hier mijn persoonlijke voedingsschema. (19 jaar, 175cm)
    Nu is mij verteld dat ik moet gaan bulken maar ik zou zelf niet weten hoe ik aan mijn dagelijkse k/e/v/ behoefte kom doordat ik niet precies weet hoeveel gram bijvoorbeeld een boterham met pindakaas is laat staan hoe ik moet bulken.
    Hiermee zou ik graag wat hulp kunnen gebruiken en dan kan ik gaan kijken wat ik meer kan eten om te bulken (wat 500kcal meer was boven mijn dagelijkse behoefte dacht ik).

2657kcal is je onderhoud. Zou op de 3000kcal gaan zitten om te beginnen.

Gram koolhydraten is veel. Zou beter je eiwitten hoger kunnen pakken rond de 3gr. Dus dat zit je op de 180-190gr eiwit per dag.
    30% van je kcal aan vetten
    rest wat van de kcal nog overblijft is voor je koolhydraten.

Je kan eetmeter 2000 + 2002 update ergens van het internet halen. Even google magie gebruiken en vindt je het vast wel. die is vrij accuraat met hoeveel kcal/voedingswaarde er in je voeding zit.

Comment

Ik heb het programmatje gevonden. Moet alleen nog winrar downloaden om hem uit te pakken dan kan ik me schema's volledig weergeven met de nodige commentaar hoop ik.

Comment

Volgens mijn bulk schema heb ik de volgende e/k/v nodig.

176,4g eiwitten
        705 kcal eiwitten

1498 kcal koolhydraten
        374,5g koolhydraten

797 kcal vetten
        88g vetten

Ik gebruik eetmeter 2002 en heb ingevuld wat ik vaak dagelijks eet zonder proteïne shake erbij (enkel alleen de dagen dat ik train gebruik ik een shake).

Nu zit ik op:
        1620 kcal (v/d 3000)
        104g eiwitten
        49g vet
        27g verzadigd vet
        189g koolhydraten

Dit d.m.v. mijn volgende eetpatroon:
        3 glazen melk (halfvol)
        6 sneetjes bruinbrood met 6 plakjes kipfilet
        1 banaan
        2 schaaltjes (dus 1 grote) kwark (vol)
        en als avondmaal eet ik wat de pot schaft, heb daar geen vlees bij toegevoegd (enkel de 6 kleine gekookte aardappelen) want dat varieert wat wij eten dus hoop ik dat iemand verstand heeft hoeveel er in een gemiddeld avondmaal (wat vaak bestaat uit gekookte aardappelen met een lap vlees) zit zodat ik dat mee kan nemen in mijn schema.

Hebben jullie eventueel maaltijden/recepten om mij te helpen om mij op mn bulk voedingsschema te krijgen?

Comment

90x bekeken en niemand die een post achterlaat? ;(

Comment

Originally posted by Dalton View Post
            90x bekeken en niemand die een post achterlaat? ;(
            Zijn veel mensen die leren van dit forum maar niks te zeggen hebben

Verander die volle kwark in magere.
            Probeer 6 keer op een dag te eten en dan 30 a 35 gram eiwitten per maaltijd naar binnen te krijgen. Zo kom je aan je 180g per dag.

Voor de recepten verwijs ik je naar het receptensubforum
            189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
            Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

volle kwark is minder bewerkt en daardoor beter dan magere. Mits die volle kwark ook voldoende eiwitten heeft en geen suikers in de vorm van een smaakje.

30-35gr per maaltijd is onzin. Gewoon zorgen dat je voldoende binnen krijgt op de dag en ze beetje verspreid. Je hoeft niet per se 30-35gr te nemen. Dat is nog van de achterhaalde mythe dat je lichaam maar die hoeveelheid per keer kan verwerken en meer niet.

Verder klopt je berekening van die 2900-3000kcal aardig. Het eetpatroon er onder klopt niks van is veel te weinig. Dus meer gaan eten en puzzlen in Eetmeter.

Comment

het is ook een mythe dat je 6x perdag moet eten.
                eet waneer je wilt 10xperdag 1x perdag 3xperdag.
                heeft allemaal geen invloed op je progressie
                Lost all i got

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  Verder klopt je berekening van die 2900-3000kcal aardig. Het eetpatroon er onder klopt niks van is veel te weinig. Dus meer gaan eten en puzzlen in Eetmeter.
                  Klopt, vandaar of men eventueel nog een goede aanvulling had.
                  Ik gaat nog verder puzzelen en denk dat ik er nu wel uit kom.
                  Eerst even zorgen dat ik dit minimaal naar binnen krijg, wat ik zo zie is dat ik al een hele tijd onder mijn basisbehoefte heb gegeten dus ik zit snel met een volle maag Dat word flink stauwen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X