1,2 gr carbs per kg per uur?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1,2 gr carbs per kg per uur?

Goedendag,

Ik heb een vraagje,
    ik kwam toevallig de onderstaande site terecht en daar vertellen ze dat voor een Voor een optimaal herstel je 1,2 gram koolhydraten per kg lichaams- gewicht per uur nodig hebt.

Dit artikel gaat wel over wielrenners en vroeg me af of dat dan anders is dan voor onze sport?
    artikel: http://www.contest.nl/wm07-11-snel%20herstellen.pdf

Ik heb wel eens een BB'er horen zeggen dat het lichaam maar 70 carbs per 2 uur kan verbranden...
    weet niet of dat waar is?

Originally posted by gaba View Post
    Goedendag,

Ik heb een vraagje,
    ik kwam toevallig de onderstaande site terecht en daar vertellen ze dat voor een Voor een optimaal herstel je 1,2 gram koolhydraten per kg lichaams- gewicht per uur nodig hebt.

Dit artikel gaat wel over wielrenners en vroeg me af of dat dan anders is dan voor onze sport?
    artikel: http://www.contest.nl/wm07-11-snel%20herstellen.pdf

Ik heb wel eens een BB'er horen zeggen dat het lichaam maar 70 carbs per 2 uur kan verbranden...
    weet niet of dat waar is?
    wielrenners zijn duursporters en hebben dus heel andere behoeftes dan BBers(veel meer koolydraten, veel minder eiwit en redelijk laag in vetten.)
    wielrenners nemen rond de 700 gram koolydraten per dag!!!!!
    als je dit als BBer gaat doen zul je ongetwijfeld heel veel vet gaan gainen.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Waarschijnlijk doelen ze ook niet perse op spierherstel zoals bb'ers dat moeten. Bodybuilding is herstel van spierbeschadigingen (dus eiwitten), terwijl met duursporten ze wellicht weer snel hun glycogeen voorraad willen hebben opgebouwd in de spieren (dus carbs).
      Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X