voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingsschema

Hallo allen,

Ik heb me een beetje verdiept in het opstellen van een voedingsschema, maar vind het erg lastig.

Ik train altijd smiddags, en neem voor mijn trainen aminozuren, na het trainen aminozuren met creatine en dextrose suiker. daarna nog een whey shake met water.

Ik heb het schema in proberen te vullen, zoals ik nu eet.
    Mijn doel is om aan te komen, weeg nu 76 maar zou het liefste 80 -85 gaan wegen.

Alvast bedankt!
    Attached Files

begin eerst maar met veel meer eten!!!!!!!!!!!
    als je wil aankomen eet je veel te weinig,
    ik denk dat je met dit schema eerder afvalt.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

oke, is het dan verstandig om meer boterhammen te gaan eten of kan ik beter kiezen voor pasta's/nasi tussen de middag?

Comment

Originally posted by Bodycare View Post
        oke, is het dan verstandig om meer boterhammen te gaan eten of kan ik beter kiezen voor pasta's/nasi tussen de middag?
        zilvervlies rijst, is beter dan pasta!!!
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ik heb het voedingsschema aangepast, hiermee kom ik op 3703 kcal, waarvan 237 gr eiwit, 543 kh, 71 vet. hierbij toegevoegd het voedingsschema. Ik heb het aantal boterhammen aangepast naar 12 verspreid op een dag. De magere kwark 's ochtends 250 gram en savonds ook 250 gram.
          Wanneer ik 2 bakken op een dag eet, kom ik aan veel meer eiwitten. Volgens het schema zou ik er aan 195 voldoende hebben, nu zit ik al op 237. wanneer ik nog een bak kwark eet kom ik op nog veel meer eiwitten, dat lijkt me niet verstandig.
          Hierbij toegevoegd het aangepaste schema, graag jullie bevindingen..
          Attached Files

Comment

Ik heb het voedingsschema aangepast, hiermee kom ik op 3703 kcal, waarvan 237 gr eiwit, 543 kh, 71 vet. hierbij toegevoegd het voedingsschema. Ik heb het aantal boterhammen aangepast naar 12 verspreid op een dag. De magere kwark 's ochtends 250 gram en savonds ook 250 gram.
            Wanneer ik 2 bakken op een dag eet, kom ik aan veel meer eiwitten. Volgens het schema zou ik er aan 195 voldoende hebben, nu zit ik al op 237. wanneer ik nog een bak kwark eet kom ik op nog veel meer eiwitten, dat lijkt me niet verstandig.
            Hierbij toegevoegd het aangepaste schema, graag jullie bevindingen..
            studentenhaver vervangen door gewone noten.
            bijvoorbeeld amandelen of walnoten. dat scheelt heel veel koolydraten.

ook hoger gaan zitten in vet. ik zou ongeveer rond de 100gram vet gaan zitten.

Comment

Ik heb het aangepast, zit nu op 4055 kcal, 246 eiwit, 524 kh, 115 vet.
              Mijn bulk behoefte volgens Katch-McArdle zou zijn 3021 kcal. Ik zit hier zo'n kcal boven.
              Ik ga dit een tijdje proberen en mag hopen dat het samen met mijn training en rust meer kilo's mag opleveren.

Comment

Ik heb het aangepast, zit nu op 4055 kcal, 246 eiwit, 524 kh, 115 vet.
                Mijn bulk behoefte volgens Katch-McArdle zou zijn 3021 kcal. Ik zit hier zo'n kcal boven.
                Ik ga dit een tijdje proberen en mag hopen dat het samen met mijn training en rust meer kilo's mag opleveren.
                dan zou ik wat koolydraten schrapen want op deze manier ga je heel veel vet aanzetten.
                dus eiwitten en vetten zo laten, alleen koolydraten naar beneden.

Comment

oke, is het dan verstandiger om mijn beleg op brood : pindakaas en appelstroop aan te passen naar kipfilet of kan ik beter minder boterhammen nemen op een dag, zit nu op 12.

Comment

oke, is het dan verstandiger om mijn beleg op brood : pindakaas en appelstroop aan te passen naar kipfilet of kan ik beter minder boterhammen nemen op een dag, zit nu op 12.
                    ik zou de broodjes appelstroop schrappen.
                    dat zijn alleen maar koolydraten en die moeten precies uit je schema.
                    daarbij komt nog dat appelstroop niet gezond is(nuttelose suikers).

dus bijvoorbeeld 8 broodjes en als beleg pindakaas, kipfilet en eieren.

maar je moet wel zorgen dat je genoeg koolydraten eet voor het trainen dus verplaats een koolydraatrijke maaltijd naar je pre-workout. dus neem bijvoorbeeld wat havermout met wat whey voor het trainen.
                    Last edited by maar7en8; 27-06-2011, 16:35.

Comment

dankje!

Voor mijn training eet ik al nasi met kip en ei, deze nasi maak ik met zilvervliesrijst dus die maaltijd is wel koolhydraatrijk. Direct na het trainen neem ik mijn bcaa's + creatine in. Kan ik het beste dan nog 2 boterhammen met pindakaas/kipfilet/ei nemen om mijn koolhydraten weer aan te vullen en daarna een whey shake met melk?

Comment

Welke voeding kun je het beste direct na je trainen nemen, dat is meer de vraag..

Comment

Welke voeding kun je het beste direct na je trainen nemen, dat is meer de vraag..
                          Een whey protein shake zou het beste zijn. Dus een snel verterende eiwit...

Comment

dankje!

Voor mijn training eet ik al nasi met kip en ei, deze nasi maak ik met zilvervliesrijst dus die maaltijd is wel koolhydraatrijk. Direct na het trainen neem ik mijn bcaa's + creatine in. Kan ik het beste dan nog 2 boterhammen met pindakaas/kipfilet/ei nemen om mijn koolhydraten weer aan te vullen en daarna een whey shake met melk?

koolhydraten aanvullen?

Mag ik vragen welke sport je doet?
                            Als ik dit alles zo lees.....powerliften?
                            Je eet 524 gram KH......hoeveel denk jij dat je daarvan gebruikt op een gemiddelde dag?
                            Je zal ongeveer 100gr gebruiken in een training, de rest van de dag net aan 200gram, dat is 300gr van de 524gram dus wat moet je aanvullen dan?

BCAA na de training zijn dat caps, tabs of poeder?
                            Als het poeder is, gewoon met je whey in de blender of shaker gooien, met een heel klein beteje creatine.
                            Je kan ook de helft van je BCAA voor de training nemen samen met creatine.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                              koolhydraten aanvullen?

Mag ik vragen welke sport je doet?
                              Als ik dit alles zo lees.....powerliften?
                              Je eet 524 gram KH......hoeveel denk jij dat je daarvan gebruikt op een gemiddelde dag?
                              Je zal ongeveer 100gr gebruiken in een training, de rest van de dag net aan 200gram, dat is 300gr van de 524gram dus wat moet je aanvullen dan?

BCAA na de training zijn dat caps, tabs of poeder?
                              Als het poeder is, gewoon met je whey in de blender of shaker gooien, met een heel klein beteje creatine.
                              Je kan ook de helft van je BCAA voor de training nemen samen met creatine.

Nee ik fitness gewoon, ik wil graag spiermassa aankomen. Train 5 x per week maar merkte dat ik gewoon niet aankwam. Daarom ben ik meer gaan eten. In het voedingsschema staat als avondeten zilvervliesrijst met kip, maar vaak zijn het ook aardappels met groente en vlees.

Voor mijn training neem ik BCAA recovery formula(xxl nutrition) poeder 1/3 en na mijn training 2/3 (totaal 13 gram). Dit meng ik met 6TH gear creatine complex(xxl nutrition) en water. Dan douchen en daarna neem ik een whey shake van powerbar met magere melk of water, weet niet wat beter is.

Volgens het excelbestand dat ik hier vandaan heb moet ik 3021 kcal binnenkrijgen voor bulken, ik zie wel dat mijn eiwitten 42 gram teveel zijn en mijn kh 175 teveel. wat is wijsheid dit nauwkeurig aanpassen naar de aangegeven waardes, minder van beide dus...?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X