Diëtisten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Diëtisten

Even een vraagje over (sport)diëtisten:

Een meisje van mijn klas doet op professioneel niveau aan topsport (boogschieten, lol).

Omdat ze te zwaar is ging ze langs een bekende sportdiëtist die haar op een 500 calorieën dieet zette waarna ze 2 maanden later maar 1 kilo armer was.

Niet dat ik er een nodig heb, maar kan ik hieruit concluderen dat diëtisten niet te vertrouwen zijn?

Originally posted by Viranelly View Post

Een meisje van mijn klas doet op professioneel niveau aan topsport (boogschieten, lol).

Omdat ze te zwaar is ging ze langs een bekende sportdiëtist die haar op een 500 calorieën dieet zette waarna ze 2 maanden later maar 1 kilo armer was.

Niet dat ik er een nodig heb, maar kan ik hieruit concluderen dat diëtisten niet te vertrouwen zijn?
    hieruit kan je concluderen dat die bekende sportdietist een idioot is
    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Dit is niet het enige geval dat ik ken van zo'n belachelijk dieet. Een kennis van me heeft zeer zwaar overgewicht en die is ook door een diëtist op een dergelijk dieet gezet. Ik heb hem uitgebreid gewaarschuwd en toegelicht dat hij hiervan alleen nog maar zwaarder wordt, maar hij gelooft heilig in het gelijk van de diëtist. Laat maar gaan denk ik dan.

Eerlijk gezegd heb ik toch al niet zo'n hoge pet op van de meeste diëtisten. Velen geven nog steeds adviezen die al lang en breed ontkracht zijn, zoals over niet te veel eieren in de week en dat veel eiwitten schadelijk zouden zijn. We zien er hier ook allemaal zeer ongezond uit
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

moeder van een kameraad is diëtist, wat voor onzin ik daarover hoor gaat ook echt te ver. Volgens haar breekt wheyshakes juist spieren af en wordt je er alleen dik van. Ook moet je vooral veel koolhydraten eten als je aan krachttraining doet en niet teveel eiwitten want dat is slecht #right..

Comment

Een goede vriend van mij had overgewicht.

Kreeg een dieet van 1300 calorie perdag maar ook op sportdagen.
          Maar dat is natuurlijk veels te weinig.

Hij is in totaal ruim 13 kilo afgevallen in een halfjaar dor gewoon normaal te eten.
          Rond de 2500 a 2600 calorie perdag..

Comment

Ik heb niet zo'n goede ervaring met dietist
            Bij mij ging het om aankomen ipv afvallen
            En ik kreeg het advies om meer koeken te eten , sultana's, liga's, broodjes met chocopasta, vette tosti's en vooral regelmatig zoet snoepen.

en bedankt.....daar werd ik dus helemaal chagrijnig van...suikerdipjes
            en ik noem het maar een suikerrandje om mijn buik en heupen

nu eet ik gewoon meer rijst, volkoren pasta, noten en kwark/tonijn/kip
            en ziehier.....geen dipjes meer, strakker lijf en toch aangekomen

stomme dietist....

Comment

wat hier voorbij komt zijn diëtisten die hun vak niet verstaan en nooit hadden mogen slagen voor hun opleiding. de lessen die ze leren is totaal anders dan de onzin die ze uitkramen. Er zijn ook een aantal fouten in het les materiaal, maar de grootste fout ligt bij de dietisten zelf die denken gelijk te hebben en hun leer naast zich neer leggen.

Comment

Maar krijgen ze die diëtisten nooit een keurig?
                Of kunne ze gewoon zo veel dieten uitschrijven als ze willen zonder controlle of het dieet?

Comment

geloof niet dat er controle of herkeuring of controle is op de dietisten. genoeg charlatans dus die een papiertje hebben gehaald en daarna alsnog hun eigen weg opgaan met onzin die nooit in de lesboeken hebben gestaan.

Geloof het of niet. Maar de kcal berekening is gewoon correct in de lesboeken. Ongehoord dat zo'n dwaas dan iemand op een 500kcal dieet gaat zetten.

Comment

Er zitten ook veel diëtisten tussen met kruidenvrouwtjes-ambities. Gelukkig vermelden ze dat wel vaak op hun site. Hoorde laatst van een glutenpatiënt die vooral maar veel rode groenten en fruit moest gaan eten, want dat versterkte zijn levensenergie en dan zou zijn darm extra snel genezen... wtf? Mens, pak een bezem en zweef een eind op.

Bij diëtisten die via grote organisaties werken heb je overigens minder last van dit soort hobby's. Ik ben bij meerdere diëtisten geweest, maar tot nu toe vond ik die van een thuiszorgorganisatie de besten. Dat ging dan over dieetadvies bij voedselintolerantie. Gewoon lekker duidelijk en zakelijk, is wel prettig als je net een diagnose hebt gehad en echt niet weet wat je nog wèl kunt eten.
                    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post

Dat doet mij denken aan Yomanda.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Hoor vaak onzin van dit soort mensen (indirect) maar nog nooit met 1tje gesproken. Maargoed van fitness instructeurs hoor je ook wel eens onzin dus niet iedereen over 1 kam scheren
                        Calisthenics / Street workout

Comment

Ik had eens hoog cholesterol,de dietist waar ik heen moets van de dokter ben ik één keer geweest.Enige wat ze wist te vertellen is dat je beter een appel kan eten dat bv een twix....ja dat smapt me kont ook!!!
                          Heb op me eigen wijze me gehalte weer goed en al lang.Op natuurlijke manier.
                          Gezondheidszorg is wat ouderwets vaak vind ik.Zo heb je ook artsen die niet geloven in vitamines extra nemen pffff.
                          Moest bv ook pillen nemen om chol te verlagen,was ik na 2 weken meegestopt omdat ik allemaal bijwerkingen kreeg,dokter zelfs boos .Als ze dan toch zien dat me bloed weer goed is zijn ze niet eens verheugd dat het me gelukt is op natuurlijke manier.Alsof ze gekwetst zijn omdat ik hun rotpillen niet wou slikken!Maja daar krijgen ze geld voor he die hele pillen industrie.

Comment

Originally posted by BlondSound View Post
                            Ik had eens hoog cholesterol,de dietist waar ik heen moets van de dokter ben ik één keer geweest.Enige wat ze wist te vertellen is dat je beter een appel kan eten dat bv een twix....ja dat smapt me kont ook!!!
                            Heb op me eigen wijze me gehalte weer goed en al lang.Op natuurlijke manier.
                            Gezondheidszorg is wat ouderwets vaak vind ik.Zo heb je ook artsen die niet geloven in vitamines extra nemen pffff.
                            Moest bv ook pillen nemen om chol te verlagen,was ik na 2 weken meegestopt omdat ik allemaal bijwerkingen kreeg,dokter zelfs boos .Als ze dan toch zien dat me bloed weer goed is zijn ze niet eens verheugd dat het me gelukt is op natuurlijke manier.Alsof ze gekwetst zijn omdat ik hun rotpillen niet wou slikken!Maja daar krijgen ze geld voor he die hele pillen industrie.
                            zo heb ik me eens tig keer laten prikken tot me armen paars zagen van bloedarmoede. ze vonden niks. ging naar microbioloog die 1 druppel afnam en precies zag wat er fout was. heel me immuun systeem was kapot. kreeg vitamine b met c complex en immunonorm. was voor 50 euro binnen 4 maanden weer top fit. Maar dat wordt weer niet via het ziekenfonds verzekerd. Waar betalen we nu die 100'en euro's voor? Die enkele rit naar de tandarts voor 30-40 euro per jaar? en de kans dat je misschien eens in het ziekenhuis kunt belanden wat 1000'en kost? Bah... Sociale ziekenfonds vind ik niks met dit soort absurde bedragen. Zelfs met zieke belasting toeslag per maand zijn me kosten van het ziekenfonds rond de 100euro per maand. En voor wat? Enige manier om de prijs te drukken is hogere eigen risico te nemen. Ben je lekker mee. Dan kun je je net zo goed niet meer verzekeren. Gewoon kut geregeld hier en de manier van hoe het werkt moet op de schop. De canadezen hebben ook sociale zorg zonder elke maand die enorme kosten. Dus het kan wel.

Comment

Ja de prijzen zijn niet normaal meer!Trouwens ook de manier hoe dokters en assistenten met je omgaan.Ze maken je al snel bang .Of dat je met spoed een afspraak moet maken zonder te zeggen waarom en net voor het weekend zodat je lekker kan gaan piekeren enz.Toen ik zei dat ik die pillen niet meer nam loog de dokter dat het wel moest omdat me lever niet goed was,week later waren me nieren niet goed om me over te halen .....Terwijl mijn bloed goed was,dus logen ze het om me te manipuleren.

Ze stuurden me door naar een internist in ziekenhuis,en ik vroeg wat ie vond van me bloed gegevens omdat me dokter dreigde met me lever en nieren.....alles was goed zei die en me cholesterol was ook prima door mezelf verkregenLater nog foto's en filmpjes gemaakt voor zekerheid zei die,was ook niets op te zien.
                              Heb wel iets eiwit in urine trouwens,zodoende ook die nier echo maar was goed.Slik nu tijdelijk bloed druk verlagers,lichte vorm om te zien of de eiwit in urine lager wordt en of de bloed druk oorzaak toen was van hoge cholesterol......
                              Beetje oftopic geloof ik......

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X