Diëtisten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Iedere baan waarbij een bepaald aspect zit wat mensen ook in hun vrije tijd doen, heb je dat mee.

Mijn pa klust graag voor zijn plezier, maakt altijd van die onmogelijke dingen. Hij ergert zich groen en geel (op dezelfde wijze) aan programma's zoals eigen-huis-in-puin. Gewoon omdat hij ziet hoe halfgebakken het is.

Ik werk met dieren, maar ik erger me aan 9 van de 10 hondentrainers, door hun kennis die stamt uit begin jaren '90. Of dierenartsen die niet met de tijd meegaan.

En wat dacht je van de politiek? Iedere Nederlander denkt het beter te weten.

Je kan nergens vanuitgaan. Als je kwaliteit wilt (en of dat nu met een diëtist is, een sporttrainer, of iemand die je kont afveegt): kwaliteit is alleen te herkennen als je zelf de moeite neemt om je ergens in te verdiepen.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
      Iedere baan waarbij een bepaald aspect zit wat mensen ook in hun vrije tijd doen, heb je dat mee.

Mijn pa klust graag voor zijn plezier, maakt altijd van die onmogelijke dingen. Hij ergert zich groen en geel (op dezelfde wijze) aan programma's zoals eigen-huis-in-puin. Gewoon omdat hij ziet hoe halfgebakken het is.

Ik werk met dieren, maar ik erger me aan 9 van de 10 hondentrainers, door hun kennis die stamt uit begin jaren '90. Of dierenartsen die niet met de tijd meegaan.

En wat dacht je van de politiek? Iedere Nederlander denkt het beter te weten.

Je kan nergens vanuitgaan. Als je kwaliteit wilt (en of dat nu met een diëtist is, een sporttrainer, of iemand die je kont afveegt): kwaliteit is alleen te herkennen als je zelf de moeite neemt om je ergens in te verdiepen.
      Mooi verwoord.

@Topic: Ik hoor vaak zo'n belachelijke verhalen over dieëtisten en hun adviezen; mijn moeder was bijvoorbeeld door een maagzweer ontzettend afgevallen omdat ze niet meer kon eten. Omdat ze sterk vermagerd was moest ze bij een dieëtist op gesprek (wat bij mij natuurlijk al een boven gemiddeld kloppende halsslagader veroorzaakte). Ze kwam terug met een lading shakjes en poedertjes en vloeibaar voedsel (die overigens ook nog handen vol geld kostte) wat samenging met het advies dat ze "normaal" moest blijven eten (de dieëtist wist niet eens hoe ze normaal at) en dat ze daar de door haar voorgeschreven pakketjes er 3 maal daags bij moest nemen. Buiten dat zo'n dieëtist waarschijnlijk zijn geleerde theorie al lang weer vergeten is worden ze ook echt opgeleid met commercieel gerichte leerstof. Gericht/afgeleid op/van de massa. Ze snappen de onderliggende mechanismen niet eens omdat ze (als ze zich het uberhaubt nog kunnen herinneren) maar wat tekst uit hun leerboeken citeren en als ze het niet meer weten maar wat verzinnen omdat het gemiddelde leek toch maar alles voor lief neemt wat ze zeggen.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
        Ben zelf al 6 jaar fanatiek EHBO-er, en ik schrik van de verbanden en mitella's die men op de spoedeisende hulp van het ziekenhuis in elkaar prutst Ik kwam eens een keer tijdens een EHBO-dienst iemand tegen die een mitella zo scheef had zitten dat de knoop op zijn nekwervels drukte en zijn hand ergens op riemhoogte bungelde. Fijn dat ze daarmee iemand op pad sturen, dat bezorgt je patiënt meer last dat het comfort oplevert.
        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X