Altijd dezelfde voeding good or bad..?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Altijd dezelfde voeding good or bad..?

Hey nu hebben ze mij ooit eens verteld dat altijd hetzelfde eten niet goed zou zijn omdat je het dan snel beu word. Als dit het enige hekel punt is vind ik dit opzich niet zo'n probleem. Het feit alleen al dat ik heel de dag zoveel eet daar heb ik het al moeilijk mee. Dus mijn voeding op een dag ziet er uit als volgt:

30% 50% 20%
    kcal eiwit koolh vet

250gr rijst 868 18 196 1
    420gr tonijn in olie 958 88 0 67
    150gr tonijn eigen nat 170 41 0 1
    330ml bonen in tomaat 413 25 63 2
    180 mass xxl trec 686 36 131 2

Totaal 3093 207 390 73

Dit allemaal bijeen gooien en dan verdelen over 5 porties en dan nog een het avond eten van de vriendin.

Ik vind dit opzich heel eentonig (maar opzich niet zo erg) en vroeg mij dus af of er buiten de eentonigheid nog andere nadelen zouden zijn.

grt

Altijd dezelfde voeding wordt inderdaad oersaai. Ook met krachtsportvoeding valt genoeg te variƫren, kijk bijvoorbeeld eens in ons receptenarchief. Daar staan meer dan genoeg lekkere recepten in waarmee je gezond eet maar toch aan het smullen bent.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
      Altijd dezelfde voeding wordt inderdaad oersaai. Ook met krachtsportvoeding valt genoeg te variƫren, kijk bijvoorbeeld eens in ons receptenarchief. Daar staan meer dan genoeg lekkere recepten in waarmee je gezond eet maar toch aan het smullen bent.
      Heb ik al eens bekeken en met alle respect maar dat was niet echt mijn vraag
      but thanks again voor de tip

Comment

alleen bij zuivel zou ik uitkijken. genoeg mensen die er een allergie door ontwikkelen. voor de rest is afwisseling behoorlijk overrated. de gemiddelde mens eet ook super eentonig met brood e.d. alleen dat is "normaal" en geaccepteerd.

Comment

Idd bij ons op het werk eet iedereen elke dag hetzelfde Dus in principe ga ik met dit 'plannetje' wel vooruit geraken mijn onderhoudsniveau staat op 2881 kcal alleen nu nog een mannier voor het beetje vet op de buik weg te krijgen...
          Last edited by Raii Uno; 01-07-2011, 22:14.

Comment

Maakt geen flikker uit, voedingswaarden zijn voedingwaarden
            Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Ik eet bijna elke dag inderdaad hetzelfde en dat al bijna een jaar lang, maar ik vind het nog steeds lekker.
              Maar goed, er zijn mensen die het de neus uitkomt, (ik heb dat wel met sommige dingen overigens, met vis en rijst enzo. Daar kan ik dan echt van gaan kokken -maar dat vind ik gewoon niet lekker -, maar dan vervang ik dat toch weer eens door roggebrood ofzo., en daarna kan het wel weer een poosje).
              Ik vraag me inderdaad weleens af of er geen kwestie van "gewenning" optreedt waardoor je lichaam er minder op reageert maar als je dat sec gaat beredeneren, is dat volgens mij niet zo.
              "Bodybuilding is a long term commitment and you wonā€™t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                alleen bij zuivel zou ik uitkijken. genoeg mensen die er een allergie door ontwikkelen. voor de rest is afwisseling behoorlijk overrated. de gemiddelde mens eet ook super eentonig met brood e.d. alleen dat is "normaal" en geaccepteerd.
                You can be part of my meal tonight.

Comment

IK wissel ook af de laatse tijd.

de ene keer brinta smorgen de andre ker havermout.

Koolvis vervang ik soms dor kip of tonijn.

Rijst met eieren vervang ik soms dor kwark havermout en wat noten of pinda,s

Op deze manier hou ik het gewoon beter vol.
                  Als ik elke dag precies het zlefde eet hou ik het mentaal niet vol

Comment

Zolang ik geen honger krijg vind ik het best om dag in dag uit dezelfde dingen te eten

het avondeten en ontbijt vind ik altijd wel erg lekker moet ik zeggen.

Comment

Tikkeltje of topic: Ga ik er dan vanuit dat dit voor mij een goed voedingschema is aan gezien mijn onderhouds niveau op 2881 kcal's ligt (eet nu 3029). En verder voor dat (bier) buikje weg te krijgen dat zal voor in de cut zijn geloof ik Missch gaat het wel vanzelf met die 73gr vet per dag

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X