eerste voedingsbehoefte berekening

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eerste voedingsbehoefte berekening

Oki .. fitnessabo voor 6 maand genomen, eten voor 80% geteld en beslist om toch minstens een maand voor het beginnersschema (compound-oefeningen) op de sticky te gaan.. laat alles maar eens wennen aan gewichten.. kan ik ondertussen leren wat gewicht mij past.

Als ik nu 90kg weeg, matig zwaar werk doe en gevorderd beginner sporter (3x per week beginnersschema) kom ik via voedingsbehoefte.nl uit op 3300 kCal onderhoud per dag. Daar ik denk te willen bulken (zie topic bij foto's leden) zou ik een 400 kCal boven willen gaan en elke dag 3700 kCal naar binnen moeten krijgen met : 300g eiwitten, 700g koolhydraten, 110g vetten? Klopt dit een beetje want als 1g Kh en 1g eiwit = 4 kcal en 1g vet = 9 kcal, dan komt dat wel meer dan 3700 uit?

alvast bedankt!
    Last edited by Skien; 03-07-2011, 22:15. Reason: misrekening :)

Ik denk dat je als beginner prima met iets lagere calorie intake kan beginnen, maar ik weet niet hoe lang je bent?
    Als je van gemiddelde lengte bent dan is 90 kilo al een aardig gewicht om te beginnen. De eerste tijd zal je ook aardig wat vet gebruiken als extra energie bron. Als je dan na een maandje of 3 wat clean gaat bulken dan komt alles goed.

btw je berekening klopt niet......
    300eiwit is 1200 cal, 700KH is 2800 cal, 110vet is 990, is samen 4990cal..........is geen 3700cal
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
      btw je berekening klopt niet......
      300eiwit is 1200 cal, 700KH is 2800 cal, 110vet is 990, is samen 4990cal..........is geen 3700cal
      ja ik volgde al niet goed: er zat iets tegenstrijdig in de voedingsbehoefte.nl berekening vab 3300 ckal per dag en die 300g eiwit, 700gkoolhydraten en 110g vetten.. dus ga ik voor minder kh?

ben 1.97meter

Comment

Ja idd minder KH.

Met je eiwitten zit je goed en vetten zijn ook prima. KH kan dus omlaag.

Hier kan je ook berekenen wat je nodig hebt:
        Bereken Jouw Caloriebehoefte | GIANT! Fitness & Bodybuilding
        ik kom bij jou op 3200cal per dag. Je zou dan op trainingsdagen iets hoger kunnen gaan zitten met je KH en op de herstel/rustdagen op die 3200cal blijven. Je eiwitten en vetten houd je dan wel altijd hoog.

Denk dat je het zo wel gaat redden verder.

succes man.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

dank!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X