Stond me vandaag af te vragen waarom ik nergens lees over de American Pancake? In Nederland maken we een pannekoek met een heel ei, of zelfs nog liever alleen eigeel. In veel oude VS recepturen maak je een pannekoek met alleen opgeslagen eiwit (eiwit in je keukenmachine gooien.. snufje zout erbij, en stijf rammelen).
In dit soort recepten wordt meestal gebruik gemaakt van fijne witte bloem, maar ik heb het vandaag geprobeerd met volkorenbloem.
Melk (kan ook geitenmelk of sojamelk voor lactoseprobleem) met bloem tot papje roeren... stijve eiwitten erdoor spatelen.
Anti aanbaklaag pannetje, paar druppeltjes olie...
Prachtig luchtig pannekoekje waar ik geen slecht ingredient voor de sporters in kan ontdekken (behalve snufje zout?)
Eiwit, melk en volkorenbloem.
Ikzelf heb er wat Russische viseitjes en cremefraiche opgedaan (geen idee of dat gezond is, maar wel lekker),
Maar die lepel pindakaas zal ook wel smaken!
In dit soort recepten wordt meestal gebruik gemaakt van fijne witte bloem, maar ik heb het vandaag geprobeerd met volkorenbloem.
Melk (kan ook geitenmelk of sojamelk voor lactoseprobleem) met bloem tot papje roeren... stijve eiwitten erdoor spatelen.
Anti aanbaklaag pannetje, paar druppeltjes olie...
Prachtig luchtig pannekoekje waar ik geen slecht ingredient voor de sporters in kan ontdekken (behalve snufje zout?)
Eiwit, melk en volkorenbloem.
Ikzelf heb er wat Russische viseitjes en cremefraiche opgedaan (geen idee of dat gezond is, maar wel lekker),
Maar die lepel pindakaas zal ook wel smaken!
Comment