Havermout allergie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Havermout allergie

Heeft hier nog iemand ervaring met havermout allergie? Sinds ik verleden jaar ben beginnen trainen en anders eten heb ik last van kortadimigheid, in het begin ook soms braken.
    Zoek al een tijdje aan wat het kan liggen en denk nu dat het aan de havermout ligt omdat het meestal 's morgens na de maaltijd begint en 's avonds bijna helemaal weg is. Ik had nooit aan de havermout gedacht maar aangezien het een grasachtige is en de allergie wel degelijk bestaat denk ik nu dat het daar aan ligt. Op vakantie (14 dagen geen training, whey,... en havermout) had ik geen last.

Aan de Whey ligt het niet denk ik want die neem ik ook 's avonds.
    Had ook het gevoel dat het tijdens het pollenseizoen nog erger was. Zijn er nog mensen met dit probleem en wat is een goed alternatief voor 's morgens ?

Er bestaan kruis-allergieën: als men allergisch is voor bepaalde pollen kan je ook allergisch zijn voor producten die daar chemisch gezien op lijken. Je kunt dit het beste eens met een arts bespreken, zodat je uitgebreid op allergie getest kunt worden.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Heb je het zelfde als je brinta eet?
      keep the focus going!

Comment

wel dat moet ik eens bekijken, heb ook een hele tijd Brinta gegeten maar weet niet meer of het toen ook het geval was. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat de reacties van de havermout of Brinta kon komen tot ik er een artikel over las. Dacht steeds dat het aan de whey of iets anders zou liggen.
        Heb ook nooit last gehad van allergieën tot ik begon te trainen en mijn eetgewoontes heb veranderd.

Comment

Allergieën kunnen rond iedere leeftijd gaan opspelen, dat is geen nieuws. Overigens kun je ook pas allergisch op iets reageren als je er mee in contact gebracht bent. Wie weet at je vroeger minder vaak deze producten en werd je immuunsysteem dus ook minder getriggerd.

Comment

Tarwe allergie?

Kennis van mij heeft er last van en dat zit werkelijk in bijna alles. Kortademig etc klink als haar symtomen
            Speltbrood evt een optie.

Comment

Laat het maar eens onderzoeken inderdaad, mocht het een tarwe-allergie zijn dan kun je ook nog over op glutenvrije spullen. Het tarwe- en glutenvrije dieet overlappen elkaar voor een groot deel. Glutenvrije spullen zijn wel goed verkrijgbaar en er zit veel lekkers tussen. Ik gebruik zelf overigens havervlokken uit gecontroleerde teelt, daar is geen tarwe bij in de buurt verbouwd en verwerkt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X