Voedingschema, graag hulp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema, graag hulp

Hallo allemaal, ik ben bezig om en goeie voedingsschema te maken, ik leg eerst uit wat mijn status is: 19jaar,62kilo,178cm (fitnessen 3x/4x per week)

***1 *10:30 maaltijd***
    brinta
    koolhydraten:27g eiwitten:7,2g vetten:3g

***2 *12:00 maaltijd***
    200 gram tonijn (nat)
    koolhydraten:0g eiwitten:50g vetten:1g

3x bolletje (bruin)
    koolhydraten:75g eiwitten:12g vetten:6g

Shake (gemixt ''Pure mass'')
    koolhydraten:191g eiwitten:50g vetten:12g ''sugers:76.6g'' <---- deze begrijp ik niet, is het gezond?
    ---(niet meegerekent in de formule)---

***3 *14:00 maaltijd***

2x banaan
    koolhydraten:60g eiwitten:1g vetten:0g

2x krentenbolletjes met 2 plakken kaas30+
    koolhydraten:50g eiwitten:28g vetten:12g

mager melk 250ml
    koolhydraten:13gr eiwitten:8gr vetten:1gr

***4 *17:00 maaltijd***
    200gram mager rundvlees (afwisselend soms zalm, gehakt etc.)
    koolhydraten:2g eiwitten:38g vetten:26g

(''
    17:10 t/m 19:20'' Fitness 2 uur)

***5 *19:45 maaltijd***
    2x mandarijn
    koolhydraten:8g eiwitten:0gr vetten:0gr
    ----------------------------------------------
    koolhydraten:426g eiwitten:195g vetten:61g

Totaal kcal 1704 780 549
    ------------------------------------------------------ +
    3033

Graag hulp of het beter kan, en met wat.

brinta shake :

500ml melk,
    schep eiwitten en 80 gram brinta. dit kan je in 1x wegdrinken. +- 550kcal
    savonds een bak kwartk 450 gram. 250 kcal. goed voor de langzame eiwitten snachts, en hoelaat ga je slapen, of hoelaat sta je op. want der moet nog wel ergens een maaltijd bij.

Comment

Originally posted by cihad42 View Post

Shake (gemixt ''Pure mass'')
      koolhydraten:191g eiwitten:50g vetten:12g ''sugers:76.6g'' <---- deze begrijp ik niet, is het gezond?
      ---(niet meegerekent in de formule)---
      Laat me raden, dat is zeker zo'n zogenaamde weightgainer. De naam "Pure Mass" klopt wel, want als je dat spul regelmatig drinkt krijg je binnen korte tijd een enorme buik, orang oetang tieten en puddingbillen vanwege de grote hoeveelheid suikers die erin zit.

Gebruik normale caseine eiwitpoeder in plaats van die troep.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

je hebt gelijk. dat wist ik niet, en ik slaap meestal om 11uur/12 uur

Comment

je hebt gelijk, en ik wordt wakker rond 10 uur, en slaap rond de 11 uur- 12 uur

en inferno,, ik neem aan je bedoelt deze? Pure Whey Protein Isolate 2500g - De voordeligste whey isolaat in de benelux

Wat is de beste shake die ik kan nemen, ik had 2 van pure mass gehaald 1'tje is op, wel wat bijgekomen, maar dat kan ik wel hebben was eerst 58 kilo dus . nu wil ik een shake die weinig in vet en suikers zijn, smaken boeien mij vrij weinig, als het maar doet wat die moet doen

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            Laat me raden, dat is zeker zo'n zogenaamde weightgainer. De naam "Pure Mass" klopt wel, want als je dat spul regelmatig drinkt krijg je binnen korte tijd een enorme buik, orang oetang tieten en puddingbillen vanwege de grote hoeveelheid suikers die erin zit.

Gebruik normale caseine eiwitpoeder in plaats van die troep.

dit is klink klare onzin... ik gebruik nu zelf pure mass ik ben kilo aangekomen en mijn vet% is zefl iets gedaalt!!! nu moet ik eerlijk zeggen en degene die hij neemt zitten nog eens 2x zoveel suikers als in die van mij... maar het heeft per lichaam een ander effect!!!

verder zou je de complex 5 gainer kunnen nemen vetten weet ik niet maar ik weet wel dat er 0 suikers in zitten

Comment

Originally posted by thijmen1993 View Post
              dit is klink klare onzin... ik gebruik nu zelf pure mass ik ben kilo aangekomen en mijn vet% is zefl iets gedaalt!!! nu moet ik eerlijk zeggen en degene die hij neemt zitten nog eens 2x zoveel suikers als in die van mij... maar het heeft per lichaam een ander effect!!!

verder zou je de complex 5 gainer kunnen nemen vetten weet ik niet maar ik weet wel dat er 0 suikers in zitten
              De meeste weightgainers bevatten grote hoeveelheden simpele suikers en die troep is niet aan te raden, het is allang achterhaald. Hou toch op met dat gezanik over "het heeft per lichaam een ander effect". Je gaat toch geen zak suiker opeten om aan te komen? Daarbij geef je zelf toe dat het spul dat jij gebruikt veel minder suikers bevat. Er zijn tegenwoordig betere en gezondere voedingsmiddelen die je kunnen helpen om aan te komen. Die weightgainers zijn een overblijfsel uit de jaren '90.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

dat klinkt wel logies waarom zo veel suikers dan erop staan, bedankt dat je mij ervoor waarschuwd direct ermee stoppen, en is comlex-5 wel aan te raden? ik heb op internet deze gezocht en het leek mij zeer effeciënt. graag jullie meningen erover
                Product: Pure Whey Protein Isolate
                link: Power Supplements - Pure Whey Protein Isolate 2000g

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  De meeste weightgainers bevatten grote hoeveelheden simpele suikers en die troep is niet aan te raden, het is allang achterhaald. Hou toch op met dat gezanik over "het heeft per lichaam een ander effect". Je gaat toch geen zak suiker opeten om aan te komen? Daarbij geef je zelf toe dat het spul dat jij gebruikt veel minder suikers bevat. Er zijn tegenwoordig betere en gezondere voedingsmiddelen die je kunnen helpen om aan te komen. Die weightgainers zijn een overblijfsel uit de jaren '90.

nu moet ik zeggen in die van mij zitten minder suiker en snelle en complexe suikers dit is zeker een heel verschil darom kom ik er wss ok niet van aan in vet:P.

Comment

Originally posted by cihad42 View Post
                    dat klinkt wel logies waarom zo veel suikers dan erop staan, bedankt dat je mij ervoor waarschuwd direct ermee stoppen, en is comlex-5 wel aan te raden? ik heb op internet deze gezocht en het leek mij zeer effeciënt. graag jullie meningen erover
                    Product: Pure Whey Protein Isolate
                    link: Power Supplements - Pure Whey Protein Isolate 2000g

de complex 5 is stukken lager in koolhydraten en bevat wel 13 g vet. dit kan opzich geen kwaat. het mooie aan complex 5 is het is opgebouwd uit 50% koolhydraat en 50% eiwitten(5 verschillende) hier een link: Vitamins & More :: Spieropbouw :: Complex-5 2lbs(IQ Nutrition)

Comment

Qua totalen zit je per dag niet verkeerd. Nu is het zaak om al je koolhydraten complex te maken dus inderdaad complex weightgainer aan te schaffen. Ook een deel van het fruit schrappen(veel suikers) en 500 gram groenten en wat complexe KH(volkoren pasta, zilverlvlies rijst, zoete aardappelen) toe te voegen aan maaltijd 4.
                      maaltijd 1 kan nog wat whey(of een paar eieren) gebruiken voor snelle eiwitten.
                      tussen 1900 en 2300(slapen) zit vrij veel tijd, eet om 2300 een bak kwark(500g) die laag in KH zit en hoog(ongeveer 10g/100g) in eiwitten(magere franse kwark)

Succes!

PS: maaltijd 3, kaas vervangen door kipfilet, kalkoenfilet, pindakaas
                      189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                      Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

ik denk dat ik al genoeg koolhydraten kan uithalen uit mijn dagelijkse behoefte want we hebben ons eigen bakkerij nummnumm heb al trek in heel wat, maarjah,, dus ik heb deze opgezocht bestaat uit grotenseels eiwit:
                        Whey Perfection!
                        Samenstelling per 100 gram:
                        Kcal 393
                        Eiwit 78,0 gr
                        Koolhydraten 9,0 gr
                        Vet 5 gr

hmm jullie zeggen dus complex-5 is het beste. dan begin ik er wel daaraan.
                        ff voedingschema aanpassen
                        Last edited by sendenbanane; 28-08-2011, 11:57.

Comment

Een weightgainer zonder (veel) suikers is beter, maar als je geld wilt uitsparen, kan je ook zelf een shake samenstellen zoals Posseltje al aangaf. Je whey perfection + brinta.

Complex-5 (0,9kg): 34 euro
                          Whey perfection (2,2kg) + paar pakken brinta: 40 euro

Zou ook nog zorgen voor wat casseine (traag verteerbare) eiwitten die je eet vlak voor het slapen gaan zodat je lichaam het grootste deel van de nacht nog eiwitten tot zijn beschikking krijgt.
                          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
                            Een weightgainer zonder (veel) suikers is beter, maar als je geld wilt uitsparen, kan je ook zelf een shake samenstellen zoals Posseltje al aangaf. Je whey perfection + brinta.

Complex-5 (0,9kg): 34 euro
                            Whey perfection (2,2kg) + paar pakken brinta: 40 euro

Zou ook nog zorgen voor wat casseine (traag verteerbare) eiwitten die je eet vlak voor het slapen gaan zodat je lichaam het grootste deel van de nacht nog eiwitten tot zijn beschikking krijgt.
                            VRAAGJE:
                            1.van waar kan ik casseine eiwitten vinden
                            2.voordat ik kwark of tonijn 100% inhoud tonijn eet, wordt ik dikker?(kom ik aan?) graag wil ik wel zwaarder worden waardoor mijn spieren natuurlijk groeie

Comment

Heren kom op, krentenbollen met kaas, mandarijn voordat je gaat slapen en dan over gainers beginnen?

Je eten is gewoon nog niet goed, lees eerst de stickies en eventueel andere schema's om inspiratie op te doen, op deze manier wordt het niks. Als je basis niet goed is zijn die supplementen echt weggegooid geld.

http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/
                              Last edited by Viking18; 31-08-2011, 10:09.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X