is SHOARMA gezond?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ellie View Post
    Staat er wel tussen ^_^

shoarma
    Van oorsprong is shoarma altijd afkomstig van lammeren of schapen. De reepjes worden gesneden van de malsere delen van het lam en van een speciale kruiding voorzien. Het vlees is lekker op een broodje in kombinatie met rauwe gesneden andijvie.

voedingswaarde
    energie 780kJ/187 kcal
    eiwit / vet 20 gr. / 12 gr.
    koolhydraten 0 gr.
    Lekker vettig.. niet dat ik het slecht vind. maar wel veel vet als je het mij vraagt. en hoeveel gram eiwit.
    Never send a boy to do a mans job!

Comment

20 g eiwit en 12 g vet, het was er een beetje rottig uit gekomen met kopiëren zie ik nu
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
        20 g eiwit en 12 g vet, het was er een beetje rottig uit gekomen met kopiëren zie ik nu
        Oowh. dan valt het wel mee. en best wel veel protein als je het mij vraagt !
        Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
          Lees mijn post is nog een keer. lummel. en nee het zijn geen kruiden.
          Rare? Shoarmakruide zijn het gewoon en het is lam in stukjes gesneden. Dus kan je me lummel noemen maar volgens mij ben je gewoon dom

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
            Schaap/lamp is gewoon vetter. Maar volwassen schaap is toch een stuk vetter dan lamsvlees? Of was het nu andersom (maar dat lijkt me niet logisch).
            En volwassen schaap zal wel goedkoper zijn (en dus ook vaker in de shoarma)?

Mn ma heeft altijd als richtlijn: alles wat rent/vliegt/zwemt is prima.
            Denk dat het wel aardig klopt. Varkens (en wilde zwijnen) rennen niet. Kippen (en struisvogels) vliegen niet echt, maar rennen wel, ect.
            Ik ben geen fan van varkensvlees, eet het zelf echt zelden... maar zwijnen kunnen knetterhard rennen.
            Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by marnop View Post
              Als het besneden varken is......
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by El Magico View Post
                zit gewoon boordevol eiwitten. Ook met vetten, daarom vinden veel mensen het ongezond. Maar vetten heb je gewoon nodig. Oppassen met de pitabroodjes en saus. Maar shoarma is gwn een goede eiwitbron.
                Heb jij / iemand anders enig idee hoeveel kcal er in 1 pita broodje zitten ?
                Ik dacht zelf namelijk dat het niet veel was maar lees nu toch dat dat aardig tegenvalt

Comment

Originally posted by jordy4248 View Post
                  Heb jij / iemand anders enig idee hoeveel kcal er in 1 pita broodje zitten ?
                  Ik dacht zelf namelijk dat het niet veel was maar lees nu toch dat dat aardig tegenvalt

net gekeken op die XXL verpakking broodjes die de lidl in de aanbieding had, 80gram, 181cal.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik eet op dinsdag altijd op mijn werk omdat ik dan gelijk door ga naar mijn les.
                    Sinds een paar maanden staat er een manneke met dönner en niet elke week (want Beautje vindt het natuurlijk toch een beetje erg vet.... ) maar toch regelmatig haal ik een bakje met veel sla en groente erdoor. Geen saus, geen broodje. Goed te doen en ook nog eens heel lekker. Man heeft me bezworen dat het kip is en dat hoop ik dan maar.
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Was een keer een erg leuk onderzoekje met shoarma zaakjes he...........de meesten hadden er geen 100% schaap of lam in zitten, een klein deel had er wat rund in zitten, een deel had er veel kip en kalkoen in zitten en er waren ook met delen varkensvlees en zelfs helemaal van varkensvlees........niet een klein beetje hypocriet.....was wel een moslim die het verkocht.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik heb liever kip dan lam, dus in dit geval ben ik er blij mee.

Comment

Die keren dat ik shoarma maak doe ik het van kip
                          BOOM! You're already fifth gear, Mach speed!

Comment

eiwit is goed idd, maar vraag me af of dit vet ook wel zo gezond is.
                            sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                              Ik ben geen fan van varkensvlees, eet het zelf echt zelden... maar zwijnen kunnen knetterhard rennen.
                              Het verschil tussen een lekker mals stukje vlees van een wild zwijn en het varkensvlees uit de supermarkt is dan ook goed te proeven :P

Nogal een verschil he, wilde zwijnen en varkens die gefokt worden voor het vlees.

Wild vlees is trouwens sowieso mega lekker
                              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

vind schapenvlees niet te freete.. vieze meuk had het een keer genomen in een wok huis.. never nooit meer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X