Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Op 1:50 worden ze besproeit door een mix van test/deca/dbol.
OT : Volgens mij gebeurd dit niet in ons landje, wel?
Die vent in het begin van het filmpje lijkt op Dennis Bergkamp.
De kip die in junkfood tenten wordt verkocht komt volgens mij uit de VS. Daar worden die kippen op een dergelijke manier behandeld.
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Tjah. En dan na te gaan dat de kip met het dierenbeschermingslogo maar iets van 2cm meer hebben, per kip.
Ik weet niet precies hoeveel het was, het was in ieder geval niet echt noemenswaardig.
Vreselijk als je dit zo ziet. Ik heb echter niet het idee dat dit in Nederland is inderdaad. Lijkt op een of ander oostblokland (verkeersongeval, de werknemers, politie, etc). Neemt niet weg dat het hier wel daadwerkelijk verkocht wordt. Thanks voor t uploaden
Ze hebben het over de reis naar het slachthuis is vreselijk. Maar voor een kip is dat helemaal nog niet zo slecht, als je het vergelijkt met andere diersoorten. Vooral paarden en ezels is sneu. Vanuit Engeland en Nederland wordt dat in Spanje geslacht, en dan weer terug vervoerd. Zelfde manier van vervoeren, maar dan een stuk langer. Lekker, salami.
Dat gedeelte over het bewustzijn met slachten is ook vaag. Juist een kip (of eend) kan nog een tijdje zenuwtrekken krijgen, ook al is de kop er zelfs al af.
Kippen kan je ook op een bepaalde manier op de rug leggen, en dan bewegen ze niet meer. Dat betekent net zo goed niet dat zon beest op zn gemak is haha.
Het is al heel wat dat er in de supermarkt geen legbatterij eieren worden verkocht..
[QUOTE=Kickboks94;880163]Ik heb echter niet het idee dat dit in Nederland is inderdaad. /QUOTE]Er gebeuren hier genoeg gruwelijkere dingen, ook qua dierenwelzijn.
Van mij zou vlees en dergelijke best wat duurder mogen worden. Ik hoef geen kilo vlees voor 4 euro. Want omdat we elke dag een groot stuk vlees op ons bord willen, en zulke lage prijzen verwachten, krijgen we vlees wat komt van gestresste dieren die bijna nooit het daglicht zien en die volgespoten zijn. (en als dat dier ongezond geleeft heeft, denk je dan echt dat dat dier zijn vlees wel gezond is?. dat is toevallig een thema waar ik erg veel vanaf weet, maar dat is een ander thema).
Ik ben ook bereid om er 20 euro te betalen voor een kilo vlees. Ik hoef niet elke dag een grote lap vlees. Ik kan mijn eiwitten ook uit andere producten halen. Liever 2x in de week vlees van goede kwaliteit als 7x in de week shit eten.
quote van mij uit het topic brood suiker en drugs.
Ben het dus helemaal met je eens.
Het probleem is echter, dat dit niet alleen gebeurt met kip, maar ook varkens en runderen leven vaak onder barre omstandigheden.
En probeer maar eens aan vlees te komen wat niet onder barre omstandigheden gefokt is. dan moet je al heel precies weten waar jij je vlees haalt, en waar dit vlees vandaan komt. Een goede slager kan jou vertellen waar het vlees vandaan komt, en dan kun je zelf een kijkje gaan nemen.
Ik heb vorige week zondag toevallig runderlappen van koeien gehad die zoveel mogelijk buiten hebben rondgelopen. en eerlijk is eerlijk. dat verschil merk je qua structuur, malsheid en qua smaak.
More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Ik heb vorige week zondag toevallig runderlappen van koeien gehad die zoveel mogelijk buiten hebben rondgelopen. en eerlijk is eerlijk. dat verschil merk je qua structuur, malsheid en qua smaak.
Dat merk je ook wanneer je rundvlees eet in een Argentijns of Braziliaans restaurant, dat is van veel betere kwaliteit.
Ik heb soms het idee dat het vlees dat hier in de supermarkten wordt verkocht van afgedankte melkkoeien of hoogbejaarde fokstieren afkomstig is.
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Ze zouden eigenlijk op z'n minst gefokt moeten worden zodat ze in ieder geval zichzelf nog fatsoenlijk kunnen verplaatsen.
Die pootjes kunnen het toenemende gewicht niet eens bijhouden.
Kan ermee leven dat er op grote schaal gefokt word maar geef die dieren gewoon een fatsoenlijk leven voor zover ze dat kunnen hebben, dat leven is al kort zat. Die (bij wijze van) anderhalve euro per kilo kan er dan nog wel vanaf.
Ze zouden eigenlijk op z'n minst gefokt moeten worden zodat ze in ieder geval zichzelf nog fatsoenlijk kunnen verplaatsen.
Kan ermee leven dat er op grote schaal gefokt word maar geef die dieren gewoon een fatsoenlijk leven voor zover ze dat kunnen hebben, dat leven is al kort zat. Die (bij wijze van) anderhalve euro per kilo kan er dan nog wel vanaf.
het begint bij meer ruimte. de dieren krijgen vaak niet het voer dat ze eigenlijk zouden moeten eten. (grain fed cows ipv grass fed). Dit geld ook voor kippen en varkens. alles om het dier zo snel mogelijk vet te krijgen.
dan het transport naar het slachten. als dit verkeerd gebeurt, gaat het dier heel hard stressen, en dat is slecht voor de malsheid van vlees. Hetzelfde geld voor het slachten zelf.
als je met dit allemaal rekening wil houden, dan kost een kilo kip geen 4 euro maar een tientje. en een kilo rundvlees geen 6 euro maar 15.
ik probeer iig bewust hiermee om te gaan. en geen euroknallers te kopen.
More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
het begint bij meer ruimte. de dieren krijgen vaak niet het voer dat ze eigenlijk zouden moeten eten. (grain fed cows ipv grass fed). Dit geld ook voor kippen en varkens. alles om het dier zo snel mogelijk vet te krijgen.
dan het transport naar het slachten. als dit verkeerd gebeurt, gaat het dier heel hard stressen, en dat is slecht voor de malsheid van vlees. Hetzelfde geld voor het slachten zelf.
als je met dit allemaal rekening wil houden, dan kost een kilo kip geen 4 euro maar een tientje. en een kilo rundvlees geen 6 euro maar 15.
ik probeer iig bewust hiermee om te gaan. en geen euroknallers te kopen (kilo vlees onder 5 euro).
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment