Originally posted by Beaudien
View Post
Experimenteren met paleo-dieet
Collapse
X
-
Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
-
Originally posted by Beaudien View PostIk heb me weleens verdiept in het Paleo dieet maar ik vond het te "lastig" voor het dagelijks leven.Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
@Ellie: ik mag dan geen gezin hebben (geen kinderen dus), maar ik heb wel een behoorlijk volle werkweek en ben 's avonds en in het weekend ook vaak druk. Ik heb geen moeite met de praktische toepasbaarheid. op welke punten denk jij dat het 'lastig' is dan?"Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Hoi Ellie, ik vind het wel interessant. Ik ben namelijk gluten en lactose intolerant, allergisch voor soja, paprika en appel en ik heb ook moeite om het een beetje goed in te vullen allemaal. Zo langzamerhand kijkt niemand meer raar op van mijn eetgewoonten, ik neem altijd mijn eigen eten mee anders word ik ziek (het is kennelijk niet te doen voor een ander om voor mij iets te maken...).
Ik zou wel eens willen zien hoe je dagmenu's zijn samengesteld, om daarvan te leren, als je dat wilt plaatsen?
@ Sean: die lactase tabletten helpen niet alle lactose weg te halen, een deel blijft altijd achter.
Comment
-
Originally posted by Pinada View Post@Ellie: ik mag dan geen gezin hebben (geen kinderen dus), maar ik heb wel een behoorlijk volle werkweek en ben 's avonds en in het weekend ook vaak druk. Ik heb geen moeite met de praktische toepasbaarheid. op welke punten denk jij dat het 'lastig' is dan?
Wie weet wordt het makkelijker als je langer op dit dieet bent, dat je meer handigheidjes krijgt zoals bij de start van het glutenvrije dieet.
Originally posted by Pallas View PostIk ben namelijk gluten intolerant
Originally posted by Pallas View PostZo langzamerhand kijkt niemand meer raar op van mijn eetgewoonten, ik neem altijd mijn eigen eten mee anders word ik ziek (het is kennelijk niet te doen voor een ander om voor mij iets te maken...).
Originally posted by Pallas View PostIk zou wel eens willen zien hoe je dagmenu's zijn samengesteld, om daarvan te leren, als je dat wilt plaatsen?Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Originally posted by Ellie View PostMijn eerste indruk is dat je lang in de keuken staat en dat je veel moet voorbereiden. Vandaag ga ik op koopjesjacht want we zitten rond het minimumniveau. Het is even passen en meten.
Wie weet wordt het makkelijker als je langer op dit dieet bent, dat je meer handigheidjes krijgt zoals bij de start van het glutenvrije dieet."Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Originally posted by Ellie View PostOp een ander forum heb ik eens een lijst met tips voor een glutenvrije sportvoeding samengesteld. Zal ik hier wel eens plaatsen, dan heb je een paar goede koolhydraatbronnen bij de hand.
Graag!
Alleen bij mijn schoonouders gaat het meestal goed (toevallig dit weekend hardstikke fout, maar dat was niet hun schuld).
Hebben wij dezelfde schoonmoeder? Ik had dat zondag ook, foutje bedankt...
Jazeker, op dit moment zit ik echter nog in de ontdekkingsfase dus zijn mijn menu's niet optimaal afgestemd. Als ik menu's ga plaatsen doe ik dat liever als ik wat verderop in het dieet ben.
Comment
-
Topic over gv sportvoeding is inmiddels aangemaakt
http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...rtvoeding.htmlStatus: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Originally posted by Pinada View PostIk sta niet bijzonder veel langer in de keuken. Qua avondeten sowieso niet, voor eten overdag maak ik in het weekend alles klaar voor de hele week.
Maar vlees/vis bakken en groente snijden kost toch altijd meer tijd dan een lik pindakaas of een plakje kipfilet op een boterham smijten.Fear is the mind killer
Comment
-
Eens. Maar of je nou (in mijn geval) 5 keer per week boterhammen klaarmaakt, of 1x per week een half uur bezig bent om meteen voor vijf dagen je eten voor overdag te maken en dan iedere dag 1/5e daarvan in een bakje te gooien, dat verschilt echt niet zoveel hoor.
Ja als je komt van een eetpatroon waarbij de magnetron je meest gebruikte keukenapparaat is, dan zal het wel veel schelen. Het is inderdaad een beetje afhankelijk van hoeveel tijd je nu kwijt bent in de keuken. Voor mij is er in ieder geval vrijwel geen verschil."Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
interessant, ben benieuwd wat het met je gaat doen.
heb je al een boek/steun in de rug?
anders zou ik je deze aanraden:
cavemanconditioning.nl
staat een gratis PDF op met dieet etc, en een leuk en confronterende manier van uitleg en filosofie achter het dieet
Comment
-
Update: start 3e dag van het dieet.
Vanmorgen was ik eens nieuwschierig en ben ik op de weegschaal gaan staan. Het scheelt precies een kilo ten opzichte van maandag. Het vermoeden is dat ik stevig aan het ontvochtigen ben, het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit spier- of vetverlies is. Als deze lijn doorzet lijkt het me een vrij ideale manier om pafferigheid te bestrijden rond die tijden dat vrouwen nogal hormonaal zijn.
Zoals jullie wellicht wel weten heb ik al vaker problemen met vocht gehad, voornamelijk dikke enkels 's avonds en dikke vingers als ik een tijd gewandeld heb. Afgelopen maand ben ik ook gestopt met de pil in de hoop dat ik minder last krijg van bijwerkingen zoals vochtophopingen, puistjes en PMS-klachten zoals opgezette borsten.
De laatste 2 dagen heb ik me goed gevoeld op het dieet. Voornamelijk 's morgens was ik goed verzadigd, rond 4 uur 's middags had ik beide dagen toch een duidelijke dip in mijn energie. De neiging tot snaaien is erg laag, omdat ik veel fruit mag eten heb ik minder behoefte aan andere zoetigheid. Ik voel me ook de hele dag best vol, hoewel ik maar kleine beetjes eet. Tot dusverre is het nog prima te doen.
Gisteren ben ik laat op de middag naar de markt gegaan, daar heb ik veel dingen erg goedkoop kunnen inslaan. Een flinke visfilet voor 2,50, 36 eieren voor 3 euro, een grote tas fruit voor 6 euro en groenten zijn al helemaal goedkoop op de markt want een kameraad van me werkt erStatus: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Paleo/Gluten
Originally posted by sf01 View PostIk zit daar nu ongeveer op. Alleen 's ochtends havermout, rest van de dag paleo. Ik dacht dat ik daarmee safe zit, aangezien er geen gluten in haver zit. Maar er zit dus wel iets soortgelijks in wat ook niet goed voor je zou zijn :S
Vind het heel lastig om daar een alternatief voor te vinden.
Deze site geeft naar mijn idee daar een nuttige uitleg over (engels)
INTRODUCTION TO THE PALEOLITHIC DIET
Ben van plan het stapsgewijs te gaan proberen, met als grootste verandering dus het niet eten van graan, aardappelen, rijst, etc.
Ik twijfel nog een beetje, omdat ik ook de pricipes van Primal Blueprint heb gelezen, en die laat bepaalde producten weer wel toe (zoals melkprodukten)
Moet wel zeggen dat ik mijn ontbijt paleo heb gemaakt, wat mijn hongergevoel in de ochtend behoorlijk heeft teruggedrongen ten opzichte van mijn yoghurt/muesli ontbijt.
Hier een recept die ik heb samengesteld:
CrossFit CatCave: Paleo Apple-Pancakes
Comment
-
Hmmm lijkt me een lekker recept penotti! vraagje; de hoeveelheden in het recept, is dat voor 1 persoon? 5 pancakes is best een groot ontbijt ..
Ik heb ook een aantal weken paleo gegeten deze zomer. Voelde me super op, veel energie en positief gevoel! Veel vet verloren en viel er sowieso snel van af. Ook wel spieren verloren trouwens, maar dan kom ik op mijn volgende punt:
Als vegetariër is paleo moeilijk omdat je weinig kan variëren met goede eiwitbronnen en je kan vlees en vis sowieso niet helemaal vervangen. Waarschijnlijk de reden van mijn spier verlies en voelde me er op langere termijn niet meer lekker bij. Slap en behoefte aan meer stevigheid ofzo. Daarna ook weer aangekomen dus wat dat betreft wil ik nog wel een keer
Comment
-
Originally posted by BlauweAap View PostHmmm lijkt me een lekker recept penotti! vraagje; de hoeveelheden in het recept, is dat voor 1 persoon? 5 pancakes is best een groot ontbijt ..
Ik heb ook een aantal weken paleo gegeten deze zomer. Voelde me super op, veel energie en positief gevoel! Veel vet verloren en viel er sowieso snel van af. Ook wel spieren verloren trouwens, maar dan kom ik op mijn volgende punt:
Als vegetariër is paleo moeilijk omdat je weinig kan variëren met goede eiwitbronnen en je kan vlees en vis sowieso niet helemaal vervangen. Waarschijnlijk de reden van mijn spier verlies en voelde me er op langere termijn niet meer lekker bij. Slap en behoefte aan meer stevigheid ofzo. Daarna ook weer aangekomen dus wat dat betreft wil ik nog wel een keer
Ik ben ook vegetariër, maar eet wel vis, dat is mijn gelukje. ben ook nog niet van plan om meteen bonen te schrappen, ik ga voor stapsgewijs. Paleo lijkt mij sowieso moeilijker voor strikte vegetariërs, maar kwam deze site tegen, misschien heb je er wat aan: Vegetarian Running | No Meat Athlete
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door bellafreyaIversun 12mg is a medication containing Ivermectin, widely used to treat parasitic infections in the body. It works by paralyzing and eliminating parasites,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
20 uur geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
3 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Sumo safety bar goodmorning:
- 20kg 2x12
Erge stretch in hamstrings, hier even aan wennen, dus rustig opbouwen. Meer...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door Robertyhurier@@ Mehmet Oz CBD Gummies This now not handiest guarantees that you acquire the real product but also affords the introduced protection of a 90-day cash-returned...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70kg 4x
- 70kg 6x
Safety bar back extension:
- 40kg 3x
- 22.5kg 10x...-
3 dagen geleden -
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
6 dagen geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...1 week geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment