WMS/maizema onderzoek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• WMS/maizema onderzoek

hier een intressant stukje over het gebruik van WMS (vergelijkbaar met maizema) als post WO.

enjoy

Bodybuilding.com - The Myth Of Waxy Maize Starch... And The Truth Behind It All!
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Interessant artikel inderdaad, het zet je wel aan het denken. Als je de documentaire Food Inc. hebt gezien, dan weet je dat mais in een heleboel producten wordt verwerkt. Het is een gesubsidieerd product in de VS. WMS is dus het zoveelste product dat aan die lijst kan worden toegevoegd. Ik ben benieuwd naar de winsten die worden gemaakt met dit product.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Mooi stuk. Gewoon niet kopen dus die rotzooi.

Comment

Mooi stukje. Tijd dat de WMS-fanaten eens even wakker geschud werden. Heb de hype zowiezo eigenlijk nooit gesnapt.

@Inferno: Is die Food Inc. docu ergens te downen toevallig?
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Als je de documentaire Food Inc. hebt gezien, dan weet je dat mais in een heleboel producten wordt verwerkt. Het is een gesubsidieerd product in de VS.
          Deze lezing gaat er ook deels over. Ook zeer interessant in de fructosediscussie.

http://www.youtube.com/watch?v=dBnni...ayer_embedded#!

Comment

Onderzoek is al oud nieuws.

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...tml#post792395

Comment

Originally posted by Kevster View Post
              Mooi stukje. Tijd dat de WMS-fanaten eens even wakker geschud werden. Heb de hype zowiezo eigenlijk nooit gesnapt.

@Inferno: Is die Food Inc. docu ergens te downen toevallig?
              Die heb ik ooit als torrent binnengehaald dacht ik.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Die heb ik ooit als torrent binnengehaald dacht ik.
                Allright, dan ga ik eens opzoek. Merci.
                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Staat niets anders in dat stuk dan wat ik ook al vermeld heb over WMS.
                  Helaas is er nog altijd geen duidelijk of doelgericht onderzoek beschikbaar over WMS.

Het is naar mijn mening een supercarb. Geen mega hoge bloedsuikerwaardes(de veroorzaker van diabetes) en dus gelijk geen mega hoge pieken insuline (vet en vochtopslag) Maar pure aanvulling van glycogeen voorraden zonder de nare bijwerkingen zoals van andere snelle carbs.

Belangrjkste is, zoals met zoveel andere dingen, het dient het doel en het is nog erg goedkoop ook.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Interessant artikel inderdaad, het zet je wel aan het denken. Als je de documentaire Food Inc. hebt gezien, dan weet je dat mais in een heleboel producten wordt verwerkt. Het is een gesubsidieerd product in de VS. WMS is dus het zoveelste product dat aan die lijst kan worden toegevoegd. Ik ben benieuwd naar de winsten die worden gemaakt met dit product.

ehh nee Inferno, er is geen mais toegevoegd, het is mais. vermalen tot zetmeel. Maar niet alle mais is er voor geschikt.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      er is geen mais toegevoegd, het is mais. vermalen tot zetmeel.
                      ???????????????????
                      Don't know if serious.

Comment

Het is naar mijn mening een supercarb. Geen mega hoge bloedsuikerwaardes en dus gelijk geen mega hoge pieken insuline, Maar pure aanvulling van glycogeen voorraden zonder de nare bijwerkingen zoals van andere snelle carbs.
                        wms heeft een gelijke GI als witbrood, en heeft op gebied van insuline piek en glycogeen aanvulling een vergelijkbare werking (bij een gelijke hoeveelheid koolhydraten). Het is dus een relatief snelle carb, maar niet supersnel.

De snelheid van de carbs na de training, is natuurlijk van minder belang als het feit dat je gewoon carbs na je training neemt, om glycogeen aan te vullen. OF dat nou dextro, WMS, witbrood of een andere bron die glucose levert. Het gaat om het feit dat je koolhydraten na je training neemt om glycogeen aan te vullen. Welke bron men neemt, Dat maakt enkel een verschil voor de snelheid waarmee de glucose beschikbaar wordt.

Of dat nou 10 minuten na de training is of een half uur. Die 20 minuten eerder voorzien van glucose en dus aanvulling van glycogeen, gaat geen wereld van verschil maken (in de meeste situaties). Dit betekent dat WMS, witbrood, bruinbrood, brinta, pasta en rijst allemaal glycogeen kan aanvullen. Het verschil ligt hem in de snelheid waarmee deze bronnen hun glucose afgeven. Na de training KAN je lichaam snellere bronnen goed verwerken, zonder dat er een overschot gecreerd wordt tov de glycogeen synthese.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Tis nog maar de vraag of je werkelijk Waxy Maize Starch in handen krijgt.
                          Tis zetmeel van Waxy Corn.
                          Zal je ooit in de gaten hebben dat je zetmeel van aardappelen gekocht hebt?
                          Denk het niet!

Comment

Kans bestaat idd, maar vraag is hoe groot is die kans, denk niet dat het goedkoper is om aardappelzetmeel te nemen als vervanger voor de WMS.
                            De fabrikanten zullen dan liever nog goedkopere mais pakken en andere bonen zoals soya, granen e.d. denk ik. Aardappel heeft meer bewerkingen nodig om er alleen al een beetje op te lijken.

Comment

Kans bestaat idd, maar vraag is hoe groot is die kans, denk niet dat het goedkoper is om aardappelzetmeel te nemen als vervanger voor de WMS.
                              De fabrikanten zullen dan liever nog goedkopere mais pakken en andere bonen zoals soya, granen e.d. denk ik. Aardappel heeft meer bewerkingen nodig om er alleen al een beetje op te lijken.
                              Aaardappel was slechts een voorbeeld kerel.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X