Gevarieerd eten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gevarieerd eten

hey mensen,
    ik heb op dit forumveel voedingschema's gelezen.
    Maar het is altijd maar een schema?
    Je moet toch ook goed gevarieerd eten?
    installing muscles....please wait

De meeste dingen blijven gewoon hetzelfde. Brood met pindakaas/kipfilet en kwark. Avond eten kan je uiteraard veranderen.
    "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Ik varieer wel veel en reken de hoeveelheden elke dag uit voor de volgende dag als ik het eten klaarzet. Dat is wat mij betreft wel nodig anders ga ik zo een paar 100 kcal de mist in of zit ik op te weinig eiwitten.

Ik eet liefst maar één tot twee keer in de week dezelfde soort - op eieren na dan en (lactosevrije) melk. Elke dag brood, wie heeft dat verzonnen? De bakkers van deze natie zeker...goed ik mopper omdat ik een glutenallergie heb en glutenvrij brood niet te eten vind. Maar er zijn er velen die dat wel doen en zich er goed bij voelen.

Noten varieer ik elke dag in soort en (diepvries)fruit ook. Vlees/vis/kip/eend/schaal-schelpdieren wisselt steeds evenals de groente en de koolhydraten: (zoete) aardappel/rijst/havermout/quinoa/amaranth/teff/gierst/mais/bonen-peulvruchten enz.

Comment

Dankje voor de reactie!
        daar heb ik wat aan in mijn schema!

Comment

ik ben een groot voorstander van variatie in je voeding. Vooral qua groenten.
          Ik gebruik ook veel kruiden en specerijen omdat die steeds weer voor een andere smaak zorgen.
          De ene dag eet ik hollands, dan weer indisch, om over te schakelen op mediterraan en dan weer arabisch of carribisch. Dat houd je wel zo gemotiveerd om gezond te blijven eten. Zeker omdat het heel makkelijk is om zelf te maken. En leuk.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Is het echt nodig om precies verhouding koolhydraten vetten en eiwitten elke dag te berekenen?
            Ik hou wel rekening mee bijv bij boterham pindakaas melk bij te pakken..
            Maar niet tot ik alles in puntjes bereken.

En wat is arabisch en carabisch voedsel dan?
            Geen ervaring mee maar sta voor alles opem voor zoveel mogelijk variatie!

Comment

Ik zou zowiezo pindakaas, kalkoenfilet en/of kipfilet, rosbief, blikken tonijn en gekookte eieren erin blijven houden. Die eet ik iedere dag, no matter what! Avondeten is variatie natuurlijk een pre, iedere avond hetzelfde eten vind niemand leuk natuurlijk. Ook magere melk, karnemelk en kwark is goed. Brinta af en toe, iedere ochtend Brinta wens ik mijn vijand nog niet een toe!

Comment

Zonder dooier neem ik aan

Comment

Originally posted by Sander1989 View Post
                  Zonder dooier neem ik aan
                  nee!!!
                  altijd hele eieren eten dus dooier mee eten, die zijn echt super gezond (bomvol vitamines en gezonde vetten).

antwoordt op je vraag:
                  ik eet ook gevarieerd vooral wat betreft groentes, fruit, vlees en vis, de rest is vrijwel het zelfde. soms wat andere noten dan mijn gebruikelijke amandelen en walnoten.
                  “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Goed tot je het zegt!!
                    Maar op ander topic wat ik had geopend,
                    zeiden ze omdat ik pinda's eet(handvol)
                    En ook op paar boterhamme pindakaas eet tot vetgehalte hoog komt!
                    Dan met de dooier erbij al helemaal!
                    Of zeg jij tot het niet zo is?

Comment

Dat is gewoon de manier van bereiden. Met verschilende kruiden en specerijen kun je de keuken van een ander land imiteren.

Comment

Dat is gewoon de manier van bereiden. Met verschilende kruiden en specerijen kun je de keuken van een ander land imiteren.

Comment

ik persoonlijk als ik 5 eieren eet,dan eet ik er twee volledig en 3 zonder eigeel

Comment

Ik gooi soms het eiwit weg (soms heb je alleen eigeel nodig). maar nooit een dooier. Ik eet per week een doosje van 30 op.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by therealdeal View Post
                              Brinta af en toe, iedere ochtend Brinta wens ik mijn vijand nog niet een toe!
                              Waarom niet ik vind brinta Kneiter lekker, ik vind havermout maar nasty, dus ik eet elke dag gewoon brinta met wat whey erin.
                              If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X