Patat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Omdat je het in de frituurpan flikkert is het sowieso niet al te best voor je...maar als je dat af en toe doet, lekker toch? Je moet jezelf niet alles ontnemen.

Veel van de grote jongens hier hebben ook een junkdag...
    "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Dat is nou net waarom het kan, omdat ze groot zijn. Is het niet zo'n probleem om een keer snack te pakken, meer spiermassa = sneller vet verbranden. een endotje moet niet aan de frikandellen en de bamischijven gaan, komt niet goed.

Comment

Originally posted by Faabjan View Post
        Omdat je het in de frituurpan flikkert is het sowieso niet al te best voor je...maar als je dat af en toe doet, lekker toch? Je moet jezelf niet alles ontnemen.

Veel van de grote jongens hier hebben ook een junkdag...
        Junken is niet erg. het kan en het moet kunnen. Maar dingen zoals alcohol enz. dat is weer een andere verhaal.
        Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
          Dat is nou net waarom het kan, omdat ze groot zijn. Is het niet zo'n probleem om een keer snack te pakken, meer spiermassa = sneller vet verbranden. een endotje moet niet aan de frikandellen en de bamischijven gaan, komt niet goed.
          En dit is ook niet helemaal waar. Juist door eens in de zoveel tijd te junken schop je je verbranding omhoog, omdat je lichaam ineens iets onverwachts binnen krijgt.
          Hoevaak ik m'n lichaam een schop heb verkocht door te junken EN resultaat heb geboekt...ik kan de keren niet meer tellen.
          createmybody.net

Comment

Originally posted by phormicola View Post
            En dit is ook niet helemaal waar. Juist door eens in de zoveel tijd te junken schop je je verbranding omhoog, omdat je lichaam ineens iets onverwachts binnen krijgt.
            Hoevaak ik m'n lichaam een schop heb verkocht door te junken EN resultaat heb geboekt...ik kan de keren niet meer tellen.
            dit kan ook met schoon eten in de vorm van een grote hoeveelheid pasta of aardappelen. daar heb je geen junk voor nodig hoor.
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ja maar dat is weer minder leuk

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                Heeft iemand een betrouwbare GI-waarde van patat? Ik kom namelijk ook 40 tegen op diverse sites, wat het wat betreft GI-waarde prima zou maken. Het vet zou de opname van de carbs vertragen, vandaar de lage waarde.

Wel bevat patat veel carbs per gewichtseenheid omdat er veel vocht verdampt is bij de bereiding en er dus concentratie plaatsvind.

Ben benieuwd of deze info klopt, dan zou het dus meevallen als (junk-)maaltijd. Bij eten van een beperkte hoeveelheid zou het dus geen enorme vetmaker hoeven te zijn aangezien de carbs relatief traag worden opgenomen. Dit uiteraard even afgezien van de transvetten.

Iemand hier een mening (met onderbouwing) over?
                Je slaat de spijker op zijn kop. (ja, geen onderbouwing, i know.) Maar afgezien van de eventuele transvetzuren die in frites zitten, is het helemaal nog niet zo slecht als bulkvoer. Alleen is het door de grote hoeveelheid vet - zeker icm mayonaise - door de bevolking als 'slecht' ervaren. Dat bodybuilders dit ook vinden, is nog een rudimentaire aanname uit de tijd dat men zich nog niet in voeding had verdiept.

Overigens moet er wél bij gezegd worden dat men mager vlees (of een andere stevige eiwitbron) bij moet combineren. Anders is de hoeveelheid eiwitten per kcal natuurlijk te laag voor de bodybuilderts.
                Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                  dit kan ook met schoon eten in de vorm van een grote hoeveelheid pasta of aardappelen. daar heb je geen junk voor nodig hoor.
                  En daar heb jij weer een punt
                  createmybody.net

Comment

Originally posted by monster menno View Post
                    Laat hem lekker topics openen, als je het niet intressant vind, kijk je toch gewoon niet.

Ik zei toch ook dat ik het niet erg vond, maar dat het me opviel.
                    Overigens roept zijn naam bij mij inderdaad niet op van "o, snel even kijken wat hij nu weer vraagt" maar zo af en toe klik ik het weer eens aan.
                    Je niet zo monsterlijk gedragen, Mennootje.
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X