Pre-Workout voor beginner zonder suppl.?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pre-Workout voor beginner zonder suppl.?

Ik vroeg me af wat ik het beste kan nemen als pre-workout, en tevens ook wat ik het beste kan doen post-workout.

Ik heb geen eiwit-poeders, probeer het uit eigenlijk gewoon uit voedsel te halen.. (beginner, 17jaar, eiwitbehoefte niet gigantisch hoog dus lukt geloof ik vrij redelijk).

Ik train meestal vanaf 15:00. Lunch rond 12:00-13:00. (Volkorenboterhammen met kipfilet). Meestal neem ik nu een appel. Is dit een goede pre-workout snack? Wat is het beste om snel te eten als pre-workout?

Meestal kom ik weer thuis rond 17:00. Dan ga ik zo goed als direct avond-eten. Is het verstandig om toch nog voor het avondmaal wat snelle carbs o.i.d. te eten? Wat kan ik dan het beste nemen?

Originally posted by Jamin View Post
    Ik vroeg me af wat ik het beste kan nemen als pre-workout, en tevens ook wat ik het beste kan doen post-workout.

Ik heb geen eiwit-poeders, probeer het uit eigenlijk gewoon uit voedsel te halen.. (beginner, 17jaar, eiwitbehoefte niet gigantisch hoog dus lukt geloof ik vrij redelijk).

Ik train meestal vanaf 15:00. Lunch rond 12:00-13:00. (Volkorenboterhammen met kipfilet). Meestal neem ik nu een appel. Is dit een goede pre-workout snack? Wat is het beste om snel te eten als pre-workout?

Meestal kom ik weer thuis rond 17:00. Dan ga ik zo goed als direct avond-eten. Is het verstandig om toch nog voor het avondmaal wat snelle carbs o.i.d. te eten? Wat kan ik dan het beste nemen?
    Neem als pre-workout een product waar je energie van krijgt. Een stuk fruit is goed, maar neem dan een stuk fruit met een hoge GI waarde, bijvoorbeeld een banaan.
    Omdat je lichaam na het trainen behoefte heeft aan eiwitten en snelle carbs, kun je het beste na je training bijvoorbeeld chocolademelk drinken, je hebt zelfs bij de dirk/bas/digros chocolademelk met druivensuiker. Dit levert je snelle carbs en een deel snelle eiwitten.

Neem 1 a 1,5 uur na je pre-workout een maaltijd met veel eiwitten en veel complexe carbs, weinig vetten.

Ik hoop dat ik je zo voldoende en juist geinformeerd heb
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
      Neem als pre-workout een product waar je energie van krijgt. Een stuk fruit is goed, maar neem dan een stuk fruit met een hoge GI waarde, bijvoorbeeld een banaan.
      Omdat je lichaam na het trainen behoefte heeft aan eiwitten en snelle carbs, kun je het beste na je training bijvoorbeeld chocolademelk drinken, je hebt zelfs bij de dirk/bas/digros chocolademelk met druivensuiker. Dit levert je snelle carbs en een deel snelle eiwitten.

Neem 1 a 1,5 uur na je pre-workout een maaltijd met veel eiwitten en veel complexe carbs, weinig vetten.

pre- is voor he? 1 a 1,5 uur na je pre-workout ben je nog aant trainen :P
      Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
      Doel eind 2015: 100kg
      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Post moet dat zijn natuurlijk(A)
        Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
        People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
        BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post

Ah, fijn om te horen dat fruit gewoon goed is. En banaan de beste dus. Thanks!

Is een post-workout snack echt nodig als ik vrijwel direct daarna kan gaan avond-eten? Na de training fiets ik naar huis, kan ik ongeveer 30 minuten na de training een volledige avondmaaltijd eten. Is dit ook goed? Of raad je het me toch aan om voor het eten toch nog snelle carbs/chocomelk/dextrose o.i.d. te nemen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X