suiker is giftig! ( onderzoek filmpje )

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
    Niet iedereen heeft een hogere opleiding gedaan. Ik snap er soms ook de ballen van.
    Opleiding heeft er vrij weinig mee te maken hoor; zolang je maar genoeg motivatie hebt om de informatie bij elkaar te sprokkelen.
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by tuner1346 View Post
      teveel waar begint teveel ik drink 7.5 liter water per dag mijn moeder is al naar verschillende dokters met me gegaan vroeger en elke dokter zei hij heeft niks, hij kan goed drinken... waterverfitiging "osmose" begint als je in 1 keer extreem veel water drinkt neemt nu op 1 uur 5 liter zou gevaarlijk kunnen zijn maar als het allemaal verspreid wordt op 1 dag dan is er geen enkel probleem.
      Te veel water drinken: kans op overlijden

Wat veel te weinig wordt gezegd is dat te veel water drinken heel gevaarlijk kan zijn en zelfs voor acuut overlijden kan zorgen. Normale nieren zorgen er voor dat per dag 8 tot 10 liter vocht kan worden uitgescheiden. Als iemand veel meer drinkt of heel veel in een heel kort tijdsbestek kan het lichaam dat niet meer aan. Het evenwicht tussen het natrium in het bloed en het water is dan helemaal uit evenwicht. Het lijf raakt dan helemaal in de war en brengt het water naar de hersenen. Die zwellen dan op en als daar niets aan wordt gedaan kan de persoon in kwestie acuut overlijden. Dat kan dus in normale gevallen al gebeuren, maar mensen die xtc slikken, de hele avond dansen en veel water drinken lopen die kans veel meer. Xtc zorgt er voor dat nieren veel minder water uit kunnen scheiden. Wie dan heel veel danst en het water er wel weer uitzweet loopt minder kans, maar iemand die veel vocht drinkt en niet zo druk in de weer is, loopt kans op water vergiftiging. De praktijk heeft dit inmiddels ook wel uitgewezen.

Alles is inderdaad giftig. Het is de hoeveelheid die het gif maakt. Natuurlijk mag je van de ene stof meer binnenkrijgen dan de andere, dit hangt volledig af van de toxiteit van de stof.

Echt veel zorgen zou ik er mij niet in maken, de voedselgezondheid houdt zich niets voor niets met zeer strenge maatregelen bezig om toxiteit te verkomen.
      Denk maar aan:
      - NOEL (no observed effect level): de hoeveelheid die je inneemt die net op de grens ligt van niet schadelijk.
      - ADI (acceptable daily intake): de NOEL/10 ( wij gevoeliger dan proefdier ) / 10 ( de ene mens gevoeliger dan de andere, waardoor we NOEL/100 bekomen wat de hoeveelheid is die we dagelijks mogen innemen.
      - LD (letale dosis): dus de hoeveelheid waarbij je sterft.
      I'm not special, but not the same as you.
      Because I do things you will never do.
      SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
        Niet iedereen heeft een hogere opleiding gedaan. Ik snap er soms ook de ballen van.
        Dan kun je het ook gewoon bij de conclusies houden.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Denk dat wij krachtsporters het qua voeding wel beter hebben. Een aantal jaar geleden was er een enorme campagne tegen het eten van vet, waardoor mensen veel meer koolhydraten gingen eten. Wij eten over het algemeen gesproken in een gezondere verdeling, dus meer eiwitten en vetten.
          Lid van de 200 club

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X