Dagelijkse voeding, schatting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dagelijkse voeding, schatting

Ik heb nooit precies nagerekend hoeveel kcal en eiwitten ik binnenkrijg, maar dit altijd een beetje op de gok gedaan. Omdat ik nu, na een aantal jaren trainen wat serieuzer wil worden met mijn voeding vraag ik jullie hulp in.

Per dag eet/drink ik ongeveer het volgende;
    -8 bruine boterhammen met ong., 40% kaas, 40% pindakaas, 20% vleeswaren
    -2 borden magere yoghurt met cruesli
    -dagelijke avondkost (ik woon thuis), ik ben een gemiddelde eter hiermee
    -1 stuk fruit, meestal appel
    -handje ongezouten pinda’s
    -ong. 5 glazen melk
    -ong. 3 liter water

Kan iemand een globale schatting geven hoeveel kcal en hoeveel gram eiwitten is? Mijn vetvrije massa is 75kg dus ik zou ongeveer 150 gram eiwitten moeten binnenkrijgen per dag (uitgaande van 2 gram per kilo). Kom ik hier aan?

Ram het in een excel bestandje en voer je gewichten in van je voeding dan komt de rest er zo uitruilen voor je. Succes.
    "Straight outta gym"

Comment

En lees voor verder uitleg over de excel de stickies door die vermeld staan bij voeding. Hier kun je al veel van je vragen mee beantwoorden.

Greetz

Comment

Kej, thanx

Heb het op een site ingevuld, wel handige site, weet niet of die hier al bekend is?
        Rekenmachine calorietabel met eiwit, koolhydraten, vet voedingswaardetabel

Ik kom op ong. 140gram eiwitten per dag 270 koolhydraten, 96 gram vet, en ong. 2500kcal..

Volgens de, 50/30/20 (koolhydraten, eiwitten, vetten) verdeling neem ik dus nog wat te weinig eiwitten binnen, iets te veel koolhydraten, en vetten is goed..

Is 2500kcal een beetje gemiddeld? Hoeveel verbruik je ongeveer? Ben echt een noob hiermee.. :P

Eiwitten moeten nog iets omhoog, dus als ik een 200 gram kwark eet savonds erbij dan kom ik wel aan mn eiwitten. Dan hoef je geen eiwitshake meer te gebruiken toch?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X