Weight Gainer = voornamelijk vet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Weight Gainer = voornamelijk vet?

Bonjour allen,

Dit is mijn tweede post ( na de eerste in het voorsteltopic gedaan te hebben ) doch lees ik wel al een tijdje mee op het forum.

Korte intro:
    Ik train inmiddels een paar jaar. Tot vorig jaar zomer met golfbewegingen ( soms een maand of wat niet door geen zin en dan weer ineens gemiddeld 3x per week ) maar sindsdien ben ik een stuk serieuzer actief en dit geeft me goede energie en nog meer de wil om er goed mee om te gaan. Naast verandering van schema om de 6-8 weken, het in de 'flow' proberen te blijven wat betreft bezoek aan de sportschool en mijn trainingen uit te voeren, ben ik me nu ook meer en meer op de voeding gaan richten.

Ik heb het excel sheetje uiteraard al gedownload en gedeeltelijk ingevuld voor mijn dagindeling om een beter inzicht te verkrijgen. Nu heb ik het soort lijf dat niet makkelijk aankomt. Ik eet / at me voor mijn doen een ongeluk maar ik bleef rond de 79/80 schommelen..... (ectomorph)

Toen kreeg ik de tip om met Weight Gainer te gaan werken aangezien ik graag een paar kg vvm erbij wil krijgen. Lang verhaal kort: ik weeg nu 83kg en gebruik het ongeveer een week of 3-4.

Ik neem het per dag als volgt in: bij het ontbijt 1 shake met 50/75 gram gainer + 300/400 ml water.
    En bij de lunch nog een shake met 50 gr gainer + 200/300 ml water.

De laatste keer dat ik op de weegschaal stond VOOR ik de Gainer gebruikte woog ik dus 79.4kg en had een vet % van 15.4

Toen ik de laatste keer keek woog ik 83 kg en had ik een vet % van 20!!!!!

Ik schrok me dood en wil dus eigenlijk weten of dit normaal is of niet?
    Aankomen is het doel, maar bijna 25% meer vet aan/in mijn lijf is niet de bedoeling!

Ik ben dus ook sinds vanochtend gestopt met de gainer en neem weer een gewone eiwitshake (25-30 gr) op die momenten.

Ik zit per dag op een hoeveelheid van ca 200gr eiwitten via shakes (75gr) en voeding (125gr).

Daarnaast heb ik nog tig vragen, maar dat komt vanzelf wel online

Thnx voor jullie input!
    Cam

Quote: "De beste weightgainer is een goed voedingsschema".

Comment

Originally posted by CamelP View Post

De laatste keer dat ik op de weegschaal stond VOOR ik de Gainer gebruikte woog ik dus 79.4kg en had een vet % van 15.4

Toen ik de laatste keer keek woog ik 83 kg en had ik een vet % van 20!!!!!

Ik schrok me dood en wil dus eigenlijk weten of dit normaal is of niet?
      Dat is normaal bij heel veel weightgainers, ja. Daar krijg je een dikke buik, hangtieten en een grote kont met putjes van. Weightgainers zitten vaak vol suiker en dat is niet bepaald bevorderlijk voor een lichaam dat er gespierd uit ziet. Het is maar goed dat je het op tijd hebt gemerkt.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Thanks voor de replies. WG is van de lijst gehaald en ik zal me weer op de koolhydraten richten.

Voedingsschema zal ik binnenkort ook ff online knallen. Er is nog genoeg verbetering door te voeren daarin vlgs mij.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X