Na veel gelezen te hebben over de het zogenoemde paleodieet of oermens dieet. Leek het me geen slecht idee hier zelf eens me te gaan experimenteren en te kijken of het echt zo goed werkt als wordt beweerd. Het idee achter het paleodieet is het imiteren van het dieet van een oermens daarbij wordt er van uitgegaan dat mensen bepaalde voeding al duizenden jaren eten en daarop is onze spijsvertering dus aangepast. Logischerwijs zijn onze genen dus het beste aangepast op het type voedsel dat wij als mens al duizenden jaren eten. De belangrijkste conclusie die dus nu al getrokken kan worden dat het eten van verwerkte producten niet binnen het paleodieet past. Dit houdt dus in GEEN verwerkte suikers, gluten, tarwe etc, dus geen brood, crackers, rijst pasta etc. Om de kosten enigszins te drukken neem ik op de trainingsdagen wel nog twee shakes, een whey shake voor het trainen en 's avonds voor het slapen een caseïne shake
Daarnaast is het belangrijk om in een bepaalde volgorde te eten. Als ik s'ochtends opsta dan drink ik eerst een glas water of thee dan me fruit en daarna eet ik me ontbijt. Dit om de aanmaak van testosteron gelijk een kickstart te geven. Voor het avondeten geld hetzelfde ik begin altijd met een kleine gemengde salade, dan proteine en ik sluit af met koolhydraten. Ik heb begrepen dat vooral dit laatste proteine voor koolhydraten een must is als je een slanke fysiek wilt behalen. Ik denk dat ik vooral de pasta's en rijstschotels ga missen maar het je schijnt op vrij korte termijn al grote verschillen te voelen op het gebied van energie en kracht.
Zie mijn eetschema ik hoor graag jullie op en aanmerkingen.
Daarnaast is het belangrijk om in een bepaalde volgorde te eten. Als ik s'ochtends opsta dan drink ik eerst een glas water of thee dan me fruit en daarna eet ik me ontbijt. Dit om de aanmaak van testosteron gelijk een kickstart te geven. Voor het avondeten geld hetzelfde ik begin altijd met een kleine gemengde salade, dan proteine en ik sluit af met koolhydraten. Ik heb begrepen dat vooral dit laatste proteine voor koolhydraten een must is als je een slanke fysiek wilt behalen. Ik denk dat ik vooral de pasta's en rijstschotels ga missen maar het je schijnt op vrij korte termijn al grote verschillen te voelen op het gebied van energie en kracht.
Zie mijn eetschema ik hoor graag jullie op en aanmerkingen.
Comment