Rijst beter dan brood?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rijst beter dan brood?

Omdat ik m'n bf wil verlagen en sterker wil worden, heb ik m'n voedingsschema aangepast. Tot voor kort at ik veel volkoren brood, veel eiwitten en weinig kh. Nu ga ik brood vervangen voor zilvervliesrijst, minder eiwitten eten (zo'n 2 keer mijn gewicht bf) en wat meer kh en goede vetten. Allemaal keurig volgens mijn berekende behoeften. Zal de vervanging van brood door rijst idd mijn bf verlagen? Daarnaast doe ik uiteraard 4 keer per week netjes mijn kt.

Zit hier ook aan te denken, maar niemand reageert op me post.
    Net wat zilvervlies rijst en blikke tonijn ingeslagen, ga die dan eten ipv me boterhammen met pindakaas.

Comment

Zilvervlies rijst zal je BF niet verlagen, zilvervlies rijst is andere GI en meer/minder vezels en geen zout, als je 300 kcals in je voedingschema hebt staan van brood en je zult dit nu vervangen voor 300kcals zilverrijst zal je bf niet verlagen, veranderen van verhoudingen + kcal intake + veranderen van KT/cardio schema zal dat wel doen...
      Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by PammieN View Post
        Omdat ik m'n bf wil verlagen en sterker wil worden, heb ik m'n voedingsschema aangepast. Tot voor kort at ik veel volkoren brood, veel eiwitten en weinig kh. Nu ga ik brood vervangen voor zilvervliesrijst, minder eiwitten eten (zo'n 2 keer mijn gewicht bf) en wat meer kh en goede vetten. Allemaal keurig volgens mijn berekende behoeften. Zal de vervanging van brood door rijst idd mijn bf verlagen? Daarnaast doe ik uiteraard 4 keer per week netjes mijn kt.
        Snap er niks van. Je zegt veel brood te eten maar weinig kh??? Wat is brood dan? :s Ik zou iig brood vervangen door rijst en zoals gip zegt als je hetzelfde aantal kcal en ekv waarden neemt van rijst als brood dan ga je nog altijd niet verlagen in vet%. Dus gewoon je kcals verlagen en wat spelen met je verhoudingen tot je resultaat ziet of anders Ă©Ă©n of ander keto dieet misschien eens proberen of carb cycle of nog iets anders. Zijn genoeg dingen om je vet% te verlagen.
        Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
          Zilvervlies rijst zal je BF niet verlagen, zilvervlies rijst is andere GI en meer/minder vezels en geen zout, als je 300 kcals in je voedingschema hebt staan van brood en je zult dit nu vervangen voor 300kcals zilverrijst zal je bf niet verlagen, veranderen van verhoudingen + kcal intake + veranderen van KT/cardio schema zal dat wel doen...
          Mijn kcal inname is nu al lager dan m'n behoefte en dat heeft niet tot verlaging van m'n bf geleid. Naar mijn idee werkt dat dus niet en moet er iets veranderen in (de verdeling van) m'n voeding. Zoals in m'n eerste post van dit topic al aangegeven, verander ik nu ook de verdeling in kev. Misschien dat dat m'n bf doet verlagen... Laag in kh zitten en hoog in ew werkt bij mij iig niet...

Comment

Hoe lang hou je je nieuw voedingsschema al aan? Heb je al niet te lang te laag gezeten met kcals? Mss moet je paar dagen op onderhoud gaan eten om je metabolisme terug wat op gang te krijgen en dan nog eens proberen om te cutten. Zijn maar ideeën hoor!
            Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Als je niet afvalt moet je nog lager in kcal gaan en dan over 2weken weer checken of er wat af is.
              en dan in kh schrappen niet in eiwit

Comment

als je nog niet afvalt eet je dus nog steeds te veel!
                neemt niet weg dat rijst inderdaad beter is dan brood maar je zult bij het zelde aantal kcals geen direct verschil merken.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Verschil tussen rijst en brood is de snelheid van opname van de KH, waarbij rijst langzamer is. KH worden gebruikt om glycogeen aan te maken en aanmaak gaat met een bepaalde snelheid. Als je teveel KH aanbiedt aan het glycogeensynthese systeem dan wordt het overschot omgezet in vet. Met KH die "traag zijn" biedt je de KH meer constant aan en minder tegelijk waardoor je niet snel de glycogeensynthese snelheid overschrijdt en je dus geen vet aanmaakt. Echter, brood is volgens mij niet zodanig snel dat je snel in de problemen hiermee komt. Zeker als je je KH mooi verspreid over de dag in neemt zal het geen vet aanzetten. In jouw geval lijkt me dat als je net zoveel rijst eet qua voedingswaarde dat het niet uitmaakt.

Waar je naar moet kijken is allereerst of je voldoende lang je huidige schema hebt gevolgd, of je wel onder onderhoud eet of dat je niet al te lang te weinig eet waardoor je metabolisme is afgenomen en je dus effectief geen kcal tekort meer hebt.
                  Train hard or go hormone

Comment

Hoe controleer je dat?

Comment

Originally posted by NoName View Post
                      Hoe controleer je dat?
                      als je gewicht constant blijft eet je dus op onderhoud. wanneer het stijgt eet je boven onderhoud en wanneer het daalt onder onderhoud.
                      logisch toch!?
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by NoName View Post
                        Hoe controleer je dat?
                        Controleren kan niet denk ik, je kan het wel gokken. Vlak na het wakker worden en je training is je glycogeen synthese hoog, dus kan je prima snelle KH nemen. Vandaar ook de dextrose na de training die veel mensen nemen. Op andere momenten ga je gewoon voor langzame KH. Overigens, volkoren brood lijkt me ook een redelijke bron van langzame KH toch? Wat veel zout alleen.
                        Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                          als je gewicht constant blijft eet je dus op onderhoud. wanneer het stijgt eet je boven onderhoud en wanneer het daalt onder onderhoud.
                          logisch toch!?
                          logisch zat, in de praktijk blijkt het gewoon minder simpel te zijn je onderhoud te vinden (vind ik). In mijn geval zou je bijna gaan gelove dat wat ik ook eet, mijn lichaam het zal verbranden
                          Verder zoeken dus
                          was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Hmm, op wie was NoNames comment gericht?
                            Train hard or go hormone

Comment

Verlies je bij eten onder je onderhoud niet veel spiermassa?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X