Alcohol

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Heb me daarnet eens een half uurtje / 3 kwartier bezig gehouden met bronnen over alcohol te raadplegen.
    Het geeft me niet veel geholpen allesinds, ik heb massa's artikels gevonden die het goed vonden maar minstens ook zoveel die het ten sterkste afraden. Zelfs 1-2 glazen per dag.

In de meeste onderzoeken waren ze ook te subjectief naar men mening. De 1 brak alcohol volledig af en de andere verheerlijkte het alsof het een top product was.

Wat het ook moge zijn, ik denk in elk geval dat je die positieve effecten die je van alcohol krijgt evengoed uit een ander levensmiddel kan halen met daarop nog eens een betere functie erbij voor het bodybuilden.
    I'm not special, but not the same as you.
    Because I do things you will never do.
    SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Originally posted by Toph View Post
      Of een combi van factoren. Je ziet dat sterke drank ook een RR heeft van 0,8 namelijk.
      Dat klopt, maar vergeet niet dat ook bij de meeste sterke drank er nog een aantal zaken gepreserveerd blijven. Daarom dat ik het zo jammer vind dat dat zo a-specifiek is. After all, als je bijvoorbeeld wodka pakt als sterke drank, heb je een mooie isolatie van enkel alcohol. Bij whisk(e)y of jenever is dat weer een gans ander verhaal.
      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
        Dat klopt, maar vergeet niet dat ook bij de meeste sterke drank er nog een aantal zaken gepreserveerd blijven. Daarom dat ik het zo jammer vind dat dat zo a-specifiek is. After all, als je bijvoorbeeld wodka pakt als sterke drank, heb je een mooie isolatie van enkel alcohol. Bij whisk(e)y of jenever is dat weer een gans ander verhaal.
        Er zit een heel artikel achter he Heb niet de moeite genomen om dat te lezen.

Type of Alcohol Consumed and Mortality from All Causes, Coronary Heart Disease, and Cancer
        Train hard or go hormone

Comment

doe wat je wil en ga geen excuses voor drankgebruik zoeken er zijn genoeg mensen die elke zaterdag drinken en er beter uitzien als de meeste hier, maar t blijft slecht

Comment

niet te veel bij nadenken.durf te leven!!!

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
              Wellicht nog interessanter is dat deze grafiek me laat afvragen óf het wel de alcohol is die ervoor zorgt dat je langer leeft. Aangezien de sterke drank namelijk een stuk minder effect heeft, terwijl het toch dezelfde hoeveelheid alcohol is. Mijns inziens kan dat komen doordat er bij het destilleren diverse stoffen verloren zijn gegaan.

Een leuke oplossing zou zijn geweest om eens te kijken hoe het zit met bijvoorbeeld alcoholvrij bier. Als blijkt dat dat ook geen effect heeft, wordt het nuttigen ervan misschien zelfs nog aanbevolen voor in de voedingsschema's in de ochtend, of post WO (aangezien er toch maltose in zit, right?) Dan heb je tenminste nog iets aan nut voor die snel opneembare carbs.
              Het probleem met heel deze onderzoeken is dat de wetenschap er nog niet uit is wat het precies is dat het risico op hart en vaatziekten verlaagd door het matig nuttigen van alcoholische drank. Is het de alcohol zelf (en er zijn studies die daar heel sterk naar wijzen, vooral wat betreft de soepelheid en flexibiliteit van de vaatwanden) of zijn het opgeloste stoffen zoals resveratrol in wijn of andere phenolen in bier of sterke drank? Vooral de hopplant schijnt nogal wat phenolen te bevatten en die af te geven tijdens het brouwen van bier.(overigens bevat biergist in niet gefilterde bieren ook een hoop zink wat weer goed is voor de huid en voor je hormoonlevels) Ze weten het dus niet. Alcoholvrij bier is op dezelfde manier gemaakt maar bij de vergisting is wat veranderd zodat er minder alcohol geproduceerd word (maltbieren) of zodat er helemaal geen alcohol vrij komt in de drank. Daar zullen nog meer tests voor uitgevoerd moeten worden om daar uitsluitsel over te geven. Maar goed...alcoholvrij bier drinken levert sowieso het voordeel dat je niet dronken kunt worden EN het levert minder kcal.
              Last edited by de sterkste ophaler; 05-06-2012, 07:20.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Overigens denk ik dat sean gelijk heeft. Destileren is iets heel anders dan brouwen. Je houd dan weinig anders over dan alcohol en wat geur en smaakstoffen. Essentiele stoffen zoals phenolen ed worden er uit gehaald.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by johan30 View Post
                  niet te veel bij nadenken.durf te leven!!!
                  Goeie!
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X