Is het dramatisch als ik appelstroop eet??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bij mij in de gym beweert een jongen al tijden dat twee hele boterhammen met appelstroop dé pre-workout meal van iedereen zou moeten zijn door het ijzer dat erin zit! Werkt super!

Even serieus, ik heb hetzelfde als jou maar dan met hagelslag. Normaal gesproken is mijn pre-wo meal rijst/tonijn en eet dat ook voor elke training. Misschien eens in de week dat ik daarbij nog een boterham met hagelslag neem, zolang ik dat niet elke dag doe vind ik het kunnen. Het is eigenlijk maar net wat je zelf wilt, ik zou er niet mee overdrijven maar het moet zo nu en dan kunnen.
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by Diva 36 View Post
      En wil ik dat alleen op de trainingsdagen (3x per week)??

Of beter van niet vanwege het mega suiker gehalte??

Maar ben een mega zoetekauw, en soms zo behoefte aan iets zoets...
      met mate maar niet elke dag smeren op je boterham

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
        Bij mij in de gym beweert een jongen al tijden dat twee hele boterhammen met appelstroop dé pre-workout meal van iedereen zou moeten zijn door het ijzer dat erin zit! Werkt super!

Even serieus, ik heb hetzelfde als jou maar dan met hagelslag. Normaal gesproken is mijn pre-wo meal rijst/tonijn en eet dat ook voor elke training. Misschien eens in de week dat ik daarbij nog een boterham met hagelslag neem, zolang ik dat niet elke dag doe vind ik het kunnen. Het is eigenlijk maar net wat je zelf wilt, ik zou er niet mee overdrijven maar het moet zo nu en dan kunnen.
        dat klopt het bevoordert ook spieraanvang... strange

Comment

Originally posted by Diva 36 View Post
          En wil ik dat alleen op de trainingsdagen (3x per week)??

Of beter van niet vanwege het mega suiker gehalte??

Maar ben een mega zoetekauw, en soms zo behoefte aan iets zoets...
          en voor de rest kan ik ook zeggen dat het meerdere gezonde suikers zijn.. dus zo veel kwaads zal er toch niet in zitten het is gemaakt van suikerbieten

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post

Ben ik dus niet de enige met het zoetekauw"probleem" hahahaha

Comment

Originally posted by mr-careful View Post
              en voor de rest kan ik ook zeggen dat het meerdere gezonde suikers zijn.. dus zo veel kwaads zal er toch niet in zitten het is gemaakt van suikerbieten
              Bestaan er dan "gezonde suikers".......?
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik denk dat die 'behoefte aan iets zoets' wel iets is waar je wat aan zou kunnen doen, of iets dat je kunt voorkomen. Ik lees nu een boek dat toevallig op mijn e-reader is beland, waarin ze ingaan op dit fenomeen. Jammer genoeg niet uitgebreid wetenschappelijk onderbouwd, maar wel interessant.

Kort gezegd stellen ze dat je iets met koolhydraten het beste kunt combineren met iets met eiwitten (en/of vetten) om te sterke schommelingen in de bloedsuikerspiegel te voorkomen. Dus een appel eet je met pinda's, of met yoghurt samen. Boterham met appelstroop dus met... glaasje melk?

Wie weet heb je hier iets aan. Ik heb er zelf geen last van, die 'zoete trek' dus ik kan je geen ervaringsverhaal bieden.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                  Ik denk dat die 'behoefte aan iets zoets' wel iets is waar je wat aan zou kunnen doen, of iets dat je kunt voorkomen. Ik lees nu een boek dat toevallig op mijn e-reader is beland, waarin ze ingaan op dit fenomeen. Jammer genoeg niet uitgebreid wetenschappelijk onderbouwd, maar wel interessant.

Kort gezegd stellen ze dat je iets met koolhydraten het beste kunt combineren met iets met eiwitten (en/of vetten) om te sterke schommelingen in de bloedsuikerspiegel te voorkomen. Dus een appel eet je met pinda's, of met yoghurt samen. Boterham met appelstroop dus met... glaasje melk?

Wie weet heb je hier iets aan. Ik heb er zelf geen last van, die 'zoete trek' dus ik kan je geen ervaringsverhaal bieden.
                  ow dat klinkt best interessant, welk boek is dat?? en ik geloof dat het ook best zo is indd.
                  dank je voor je info

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                    O ja hoor. Dextrose/glucose en gallactose zijn twee onschuldige monosacharide. Maltose en Lactose zijn vrij onschuldige disacharide. Sacherose (dus tafelsuiker, bevat fructose) en fructose zelf zijn de twee vervelende suikers. Dit heeft namelijk te maken met de manier waarop fructose diverse pathways in het lichaam triggert.

Overigens bevat de suikerbiet NIET deze gezonde suikers, maar staat gewoon aan de basis van ons tafelsuiker. Als je 'gezonde' suikers wilt, moet je eens kijken naar druiven en bananen. Deze vruchten bevatten namelijk gewoon glucose.
                    Last edited by scoobydoo; 13-06-2012, 16:50.
                    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                      ja we hebben zo ie zo suikers nodig .. zoals koolhydraten

Comment

Koolhydraten zijn een niet essentiele macronutrient. Ons lichaam kan perfect overleven zonder koolhydraten. Je hebt ze dus niet nodig.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Jij had jezelf beter Mr Carb kunnen noemen.
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X