Meal timing maakt NIKS uit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meal timing maakt NIKS uit

Ik neem zelf geen stelling in m.b.t. dit vanwege gebrek aan voldoende kennis/eigen onderzoek.

Hier echter een aantal artikelen die aan zouden tonen dat de hoeveelheid eet-momenten de 'kcal-balans' niet veranderd.

Compared with nibbling, neithe... [Int J Obes Relat Metab Disord. 2001] - PubMed - NCBI
    Influence of the feeding frequency on nutrie... [Eur J Clin Nutr. 1991] - PubMed - NCBI
    Meal frequency and energy balance. [Br J Nutr. 1997] - PubMed - NCBI
    Decreased thermic effect of fo... [Int J Obes Relat Metab Disord. 2004] - PubMed - NCBI
    Effect of the pattern of food intake on human ener... [Br J Nutr. 1993] - PubMed - NCBI
    Frequency of feeding, weight r... [Int J Obes Relat Metab Disord. 1993] - PubMed - NCBI
    The effect of eating frequency on appetite control an... [J Nutr. 2011] - PubMed - NCBI
    Increased meal frequency does not promote greater ... [Br J Nutr. 2010] - PubMed - NCBI
    Meal Frequency and Energy Balance | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Dit zou dus betekenen dat in elk geval tijdens de cut 1 maaltijd/dag bestaande uit je onderhoud -10 tot 20% net zo goed zou volstaan als 6 maaltijden van (onderhoud-10 tot 20%) / 6 kcal, hetgeen een standaard aangenomen hypothese dat meer maaltijd beter is zou ontkrachten.

Ik spoor nu niemand aan 1x per dag te gaan eten, maar ben benieuwd naar de mening van overige BN'ers over dit onderwerp.

Wel graag onderbouwde verhalen dus niet verhalen zoals "je maag draait meer uren","voeding wordt slecht geabsorbeerd" kom met bewijzen

Originally posted by aktito View Post
    kom met bewijzen
    Hoeveel onafhankelijke onderzoeken denk je dat er gedaan wordt op (jonge?) bodybuilders?

Comment

Denk dat het menselijk lichaam heel wat zuiniger is met voedingsstoffen dan de meeste mensen denken.
      Ik groei terwijl ik erg onregelmatig eet, soms maar 2 grote maaltijden per dag. Uiteraard weet ik niet of ik harder zou groeien met meer maaltijden. Ook stoor ik mij aan mensen die maar blijven roepen 'het lichaam kan maar 20-30g eiwitten in een keer opnemen' en soortgelijke onzin.

Comment

1 X per dag eten?Ik ben geen grote eter, maar dan ga ik echt van me graatje
        Ik hou het wel op meer eten, en dan ongeveer 25 gram eiwit per maaltijd, meer heeft bij mij nog nooit nut gehad, ik nam gewoon niet meer op.
        "You are what you eat..."
        That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Hoe zit het met je stofwisseling en energy balans?
          In de ochtend heb ik toch echt effe wat eten nodig, ik heb in de ochtend al 8 uur niet gegeten, voor het trainen moet ik toch ook effe wat eten anders val ik tijdens de training van me stokje, na me training heb ik toch echt honger en wil alles weer aanvullen, daarnaast als ik ga slapen heb ik ook nog beren honger en zal er dus ook gegeten moeten worden om niet 10x in de nacht wakker te worden.

Dus ik reken eigenlijk al 4 maaltijden als must, de rest is opvulzaak... Voor mij persoonlijk... Maar 1x p/dag veel succ6!!! Probeer het en we will know...Achtelijk idee......
          Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by Burnedice View Post
            Ook stoor ik mij aan mensen die maar blijven roepen 'het lichaam kan maar 20-30g eiwitten in een keer opnemen' en soortgelijke onzin.
            Originally posted by Robbie1970 View Post
            Ik hou het wel op meer eten, en dan ongeveer 25 gram eiwit per maaltijd, meer heeft bij mij nog nooit nut gehad, ik nam gewoon niet meer op.

Comment

kleine maaltijden helpen mij om genoeg te eten anders lukt dat gewoon niet.
              verder geloof ik wel dat het allemaal niet veel uit maakt. misschien wel voor bodybuilders op hoog niveau maar ik denk niet dat dat geld voor normale mensen.

Greg plitt eet ook slechts 1 grote maaltijd per dag van rond de 3500kcals als middagmaaltijd.
              hij traint 2x per dag, in de ochtend en avond.
              dan neemt hij een pre- workout van whey en wat andere supplementen en een post workout van whey en dexrtrose na beide trainingen.
              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

@ Burnedice, ik zeg niet dat een lichaam niet meer kan opnemen, dat is bij elk mens anders, de een kan nou eenmaal meer opnemen dan de ander, bij mij was dat dus maar 25 a 30 gram, ik heb net zo goed ook meer geprobeerd, maar ik merkte daar niet veel van, overigens at ik niet om de 3 uur.
                "You are what you eat..."
                That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post

Greg plitt eet ook slechts 1 grote maaltijd per dag van rond de 3500kcals als middagmaaltijd.
                  hij traint 2x per dag, in de ochtend en avond.
                  dan neemt hij een pre- workout van whey en wat andere supplementen en een post workout van whey en dexrtrose na beide trainingen.
                  wie is Greg Plitt?
                  sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
                    wie is Greg Plitt?

volgens mij zag ik hem bij opsporing verzocht.

Ze troffe ze 3 wieller onbemand.

Comment

Greg vermeld erbij dat ie dit doet omdat hij zn doel bereikt heeft.

Comment

Waarom wordt er altijd naar andere gekeken in godsnaam?
                        Oh hij doet het dus dan doe ik het ook of dan kan ik het ook....
                        Komop, je kunt jezelf niet vergelijken met greg of met jay of met phil.... De ts is een beginner volgens mij en ookal verdeel je je maaltijd in 1 tot 20 maaltijden als je boven je onderhoud zit groei je toch wel.....

Eerst was het zyzz zijn schema's die werden overgenomen en toen die gast met die kippe beentjes en blond haar en nu gaat dit board weer op de greg tour...

Gewoon goed eten en trainen en slapen al die bro science komt op dit moment toch niet van pas...
                        Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                          Eerst was het zyzz zijn schema's die werden overgenomen en toen die gast met die kippe beentjes en blond haar en nu gaat dit board weer op de greg tour...
                          Wie bedoel je dan, die ene met dat hoge irritante stemmetje?
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

.
                            Precies. Het gaat er toch ook wel om waar je jezelf goed bij voelt en wat bij jóu werkt. Ik zou het niet trekken om maar 1 keer per dag te eten dus doe ik dat niet. Ik eet 6 keer per dag, en dat bevalt me prima, ik heb altijd trek maar nooit honger. En ik zit nooit zo propvol dat ik mezelf moet wegrollen.
                            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Oh hij doet het dus dan doe ik het ook of dan kan ik het ook....
                              Komop, je kunt jezelf niet vergelijken met greg of met jay of met phil.... De ts is een beginner volgens mij en ookal verdeel je je maaltijd in 1 tot 20 maaltijden als je boven je onderhoud zit groei je toch wel.....

Gewoon goed eten en trainen en slapen al die bro science komt op dit moment toch niet van pas...
                              Google

Toch niet deze kerel? Want zo'n chicken legs heeft hij ook weer niet. Niet bodybuilding groot maar hij is dan ook geen "bodybuilder" maar een FITNESS model.
                              Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X