meer diversiteit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• meer diversiteit?

hallo ik ben nu een paar dagen hier rond aan het kijken en misschien heeft iemand nog wat advies of tips voor me
    ik ben aan het proberen er nog wat kilo's aan te krijgen op een verantwoorde manier

ik sprak laatst iemand en die zei tegen mij dat ik meer groenten en meer gevarieerd moest eten
    volgens mij valt het wel mee en krijg ik genoeg gezonde en diverse soorten voeding binnen

5.00
    30gr whey, 40gr dextrose, 3gr creatine en multivitamine

6.15
    3 eiwitten en 2 hele eieren, 350ml magere melk, 50gr brinta, 225gr magere kwark (1 eetlepel olijfolie voor het bakken van me ei)

10.00
    225gr magere kwark, 4 volkoren boterhammen + pindakaas

13.00
    5 volkoren boterhammen + 100gr kipfilet beleg

15.00
    350ml magere melk, 50gr brinta

17.00 voor workout
    30gr whey, 1 banaan

18.45 na workout
    30gr whey, 80gr dextrose, 300ml magere melk, 3gr creatine

20.15
    300gr zilvervlies rijst, 125 kipfilet (bereid gewicht allebei)

22.15
    450gr magere kwark, 3 visolie capsules.

dit eet ik 7 dagen in de week en ik laat op dinsdag en zaterdag de shake's rond me training weg ik drink ook nog minimaal 2 pakken water weg van 2 liter per stuk en meestal nog 1 of 2 flesjes van 0.5 liter
    al met al zit ik rond de 4100 calorien
    330 eiwit-500 koolhydraten-80 gr vet

is dit voldoende eten ik ben er nu bijna 1 maand mee bezig en ik ben van de 101 naar de 105.5 gegaan
    dl 8x 160 1x180
    sq 8x 130
    leg press 8x360

Eet je helemaal geen groenten?
    Toch wel belangrijk om dagelijks een paar honderd gram groenten te eten, en probeer die dagelijks te variëren om de voordelen van alle groenten te benutten.
    Eet ook meer fruit, 2 á 3 stuks per dag, varieer daarin ook. Gewichten van bereid product is vaak een lastige maatstaf, de voedingswaarde hangt dan sterk af van de bereidingswijze. Waarom dextrose `s ochtends? Dat zou ik vervangen voor brinta/havermout/volkoren brood.

Je wint ruim 4kg in gewicht, heb je enig idee waar dit gewicht uit bestaat? 4100Kcal klinkt bij mij als veel, maar ik weet niet wat je verder op een dag doet. 500 gram koolhydraten lijkt mij dan ook wat veel. Maar dat hangt af van wat je allemaal doet natuurlijk.

Comment

die shake om 5 uur is als ik meteen opsta ik doe dat omdat ik dan niet meteen als een bezetene de keuken in hoef te springen om eten te maken
      dit is eigenlijk meer iets voor me ontbijt

ik heb het geprobeerd samen te stellen met de dingen die ik lees op internet en tijdschriften als ik daarvan uit ga dan zou je 44 calorienen per kilo lichaamsgewicht binnen zien te krijgen krijgen waarvan dan 4.4 gr koolhydraten per kilo lichaams gewicht
      zou dit dan te veel zijn wat ik nu binnen krijg

overdag loop ik best veel en ben ik best veel bezig met stuken staal
      best wel redelijk zwaar
      ik ben minimaal 1.5 uur bezig met sporten s'avonds
      als ik meer groente en fruit zou gaan eten dan kom ik nog hoger uit in me koolhydraten en dus ook in me totaal aantal calorieen
      dl 8x 160 1x180
      sq 8x 130
      leg press 8x360

Comment

Dan is het goed jezelf af te vragen wat je bent aangekomen. Is het vet? Is het spiermassa in combinatie met een toename van de glycogeenvoorraden (en het daarbij horende vocht) etc.

Ik ben niet kapot van dextrose als koolhydraatbron, het zorgt voor een snelle stijging van de bloedglucose wat daarna net zo hard weer wegzakt onder invloed van insuline. Maar dat is een persoonlijke keuze.

Ik zou je toch echt willen adviseren om meer groenten en fruit in te passen in het schema, schrap wat andere koolhydraatbronnen. Voldoende groenten en fruit zijn onmisbaar, zeker wanneer je veel vraagt van het lichaam tijdens sport en zwaar werk.

Comment

ik dacht dat het goed was om die dextrose bij je shake smorgens te doen omdat het dan goed was dat je glucose spiegel omhoog ging om die catabole staat te stoppen

het zullen echt niet alleen spieren zjjn jammer genoeg
          maar als ik kijk naar de gewichten die ik ben gaan pakken voor ik begon met dit schema leek ik wel teruguit te gaan
          ik had eerst ook een merk supplementen die me niet goed bevallen nu heb ik een ander merk en persoonlijk merk ik dat verschil wel ik had ook geen creatine gebruikt tot een maand geleden

dus ik denk dat daar de gewichtstoename ook wel door komt

maar ik ga het zeker wel proberen misschien die dextrose smorgens weglaten en om 10.00 uur een stuk fruit toevoegen

en misschien iets bij me avondeten iets van groente
          dl 8x 160 1x180
          sq 8x 130
          leg press 8x360

Comment

Kloppen die vetten wel? volgens mij krijg je amper vet binnen, 2x dextrose en bij elkaar 110 gram is imo veelt te veel en je eet nu 0,0 groente dat kan niet goed gaan hoor.

Comment

10 gr uit me eieren
              20 uit me maaltijd om 10.00
              10gr uit me 13.00 maaltijd
              10 gr bij me avoneten
              20 gr uit de dingen die in het eten zitten en de spullen die ik gebruik om me eten te bereiden
              dl 8x 160 1x180
              sq 8x 130
              leg press 8x360

Comment

Das dan 70, maar maakt ook niet uit verder als je goed gaat is het oke, maar nogmaals geen groente kan echt niet hoor.

Comment

Misschien iets anders op brood doen voor de afwisseling ipv kipfilet. Doe je kipfilet uit zo'n pakje? Want er zijn genoeg andere dingen die je op brood kan doen waar net zoveel eiwit inzit, maar weliswaar iets meer vet in zit. Jouw vetten zijn niet enorm hoog, dus wellicht een idee. Verder inderdaad heel veel dextrose. Zelf drink ik dextrose tijdens de training in kleine slokjes en een beetje daarna, maar meer dan 35gr neem ik niet. Nu weet ik niet of dat dan weer te weinig is.
                  Train hard or go hormone

Comment

ben vanmorgen naar de winkel geweest en heb wat dingetjes uit gezocht
                    als ik die dextrose weglaat smorgens dan kan ik die koolhydraten gebruiken om groente toe te voegen zoder dat ik meer koolhydraten binnen krijg

in iedergeval bedankt van die gene die gereageerd hebben
                    dl 8x 160 1x180
                    sq 8x 130
                    leg press 8x360

Comment

Originally posted by Toph View Post
                      Misschien iets anders op brood doen voor de afwisseling ipv kipfilet. Doe je kipfilet uit zo'n pakje? Want er zijn genoeg andere dingen die je op brood kan doen waar net zoveel eiwit inzit, maar weliswaar iets meer vet in zit. Jouw vetten zijn niet enorm hoog, dus wellicht een idee. Verder inderdaad heel veel dextrose. Zelf drink ik dextrose tijdens de training in kleine slokjes en een beetje daarna, maar meer dan 35gr neem ik niet. Nu weet ik niet of dat dan weer te weinig is.
                      max 1 keer in de week vervang ik de kipfilet op brood voor magere dun gesnede hamdie heeft een paar gram vet en eiwit meer dan de kipfilet
                      dl 8x 160 1x180
                      sq 8x 130
                      leg press 8x360

Comment

Gast wat zit er nou in groente man, zelfs tijdens keto kun je gewoon groente eten

dextro ruilen voor groente???moet niet vager worden....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X