Wie kan me ECHT helpen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Na wat adviezen van de sportschool heb ik mijn voeding aangepast op massa/krachtrainen. Prima zo?

21 jaar
    180cm

(4punts meting sportschool)
    Gewicht 72,9kg
    Vetpercentage 12,9%
    Vetmassa 9,4kg
    Vetvrijemassa 63,5kg
    Spiermassa 60,3kg

BMI 22,5

Ontbijt
    650 Kcal
    33,0gr eiwit
    86,2gr koolhydraten
    16,8 gr vet

Kommetje melk met 5 eetlepels Brinta
    2 boterhammen belegd 1 plak kipfilet
    2 boterhammen belegd met pindakaas met nootjes + komkommer
    __________________________________________________ ______

Tussendoor
    490Kcal
    22,2gr eiwit
    82,6gr koolhydraten
    5,0gr vet

4 boterhammen
    2 plakken kipfilet
    1 banaan

Lunch
    629Kcal
    33,3gr eiwit
    94,4gr koolhydraten
    10,8 gr vet

2 boterhammen met 2 plakken kipfilet
    2 boterhammen met appelstroop
    Komkommer
    500gr halfvolle melk

Tussendoor
    333Kcal
    10,4gr eiwit
    22,8gr koolhydraten
    21,0gr vet

40 gram ongezouten pinda's
    1 appel

SPORTEN 17:30

Avond
    604Kcal
    69,9gr eiwit
    59,1gr koolhydraten
    8,8gr vet

Rijst 165 gram (3 opscheplepels - 1=55gram)
    Groente 150 gram (3 opscheplepels - 1=50gram)
    Kipfilet 200 gram
    __________________________________________________ _____

Voor het slapen
    418Kcal
    51,4gr eiwit
    42,1gr koolhydraten
    3,2gr vet

500 gr Franse magere kwark
    Handje rozijnen

Totaal 3027 Kcal

219,3 gr eiwitten
    364,5 gr koolhydraten
    65,4 gr vet
    19,4 gr verzadigd
    45,4 gr vezels

Comment

Verzadigd vet omlaag, onverzadigd vet omhoog, kh licht omlaag zou ik persoonlijk doen, als je uitleg wil laat maar weten dan post ik het..
      Schema is verder niet optimaal qua keuze van sommige voedingsproducten, maar aangezien het belangrijk is dat je jezelf eraan kunt houden (Denk bijv aan je handje rozijnen bij je kwark) zou ik daar meer waarde aan hechten dan aan de minimale verbetering die je zou halen door die bijv weg te laten.

Comment

Gooi ook de groenten omhoog! Je vraagt veel van je lichaam wanneer je sport dus moet je ook zorgen voor voldoende vitaminen, mineralen en vezels.

Comment

Originally posted by aktito View Post
          Verzadigd vet omlaag, onverzadigd vet omhoog, kh licht omlaag zou ik persoonlijk doen, als je uitleg wil laat maar weten dan post ik het..
          Schema is verder niet optimaal qua keuze van sommige voedingsproducten, maar aangezien het belangrijk is dat je jezelf eraan kunt houden (Denk bijv aan je handje rozijnen bij je kwark) zou ik daar meer waarde aan hechten dan aan de minimale verbetering die je zou halen door die bijv weg te laten.
          Bedankt voor je reactie. Ik kan me aan de voeding houden en zou graag wat uitleg willen hebben. Welke producten moet ik vervangen en door welke? Wat maakt mijn schema optimaal?
          Last edited by ramones; 24-10-2012, 09:13.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
            Gooi ook de groenten omhoog! Je vraagt veel van je lichaam wanneer je sport dus moet je ook zorgen voor voldoende vitaminen, mineralen en vezels.
            Ik neem altijd komkommer op elke boterham, maar overdag verder geen groente. Is het aanvullen van groente tijdens het avond eten voldoende? Verder drink ik 3 liter water per dag.

Comment

Originally posted by aktito View Post
              Hoe dat zo?
              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Zou eerder eiwit omlaag doen en carbs omhoog, als je een basis wilt leggen is dat een beter uitgangspunt.
                Vet zou ik als bronnen avocado en amandelen nemen en lijnzaadolie.
                Brood?welke soort?
                Groente?welke groentes?
                "You are what you eat..."
                That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                  Zou eerder eiwit omlaag doen en carbs omhoog, als je een basis wilt leggen is dat een beter uitgangspunt.
                  Vet zou ik als bronnen avocado en amandelen nemen en lijnzaadolie.
                  Brood?welke soort?
                  Groente?welke groentes?
                  Nog meer volkoren brood?!

Comment

Originally posted by ramones View Post
                    Ik heb gehoord dat ik weinig vet zal pakken om te verbranden en nu beter kan gaan 'clean bulken' en voor de zomer het strak te trekken. Zijn jullie het daarmee eens?
                    Ja, maar ga niet overdreven bulken, eet net voldoende om wekelijks een klein beetje zwaarder te worden. Daarbij moet ook sterker worden, zwaarder zonder krachttoename is dood gewicht winnen en dus vet...

Focus op de basis hoofdoefeningen, squat, deadlift, bank, press en rows. Train kort en zwaar. Niet te vaak trainen, je groeit alleen tijdens rust. Luister naar je lijf het liegt nooit, je geest wel...

Voeding, ruim proteine, ruim groente, goede vetten (vette vis, olijfolie, noten)

Suiker/koek en ander troep zoveel mogelijk mijden.

Voor meer info zie www.fitvandaag.com

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X