voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingsschema

Na mijn post over een deftig trainingsschema nu mijn post over een goed voedingsschema.

Dit is momenteel mijn voedingsschema:
    ontbijt: omelet (2 eieren) + 2 boterhammen met pindakaas
    tussendoor: 2 boterhammen met pindakaas, peperkoek, stuk fruit en eiwitshake
    middag: rijst, paprika en kip
    tussendoor: makreelfilets of tonijn
    avond: gewone middag (dit kan vanalles zijn :-))
    voor het slapen: magere plattekaas met honing

Ik drink een 2L water per dag

Mijn vraag is dus of dit al een beetje op de goede weg is of zit ik nog ver van een deftig eetschema af?

Grtz

als je de gegevens even in een excel sheet zet

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

dan kan je zien hoeveel kcal je binnenkrijgt kost even wat tijd maar dan heb je het goed inzichtelijk

Comment

merci posseltje!

ik ga deze excelsheet zeker gebruiken!
      heb ondertussen ook ff wat stickys gelezen en ben al heel wat wijzer geworden.

grtz

Comment

Misschien heb je hier wat aan: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ingevuld.html
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

merci niet hier voor de extra uitleg!

ik heb ondertussen mijn voedingsschema helemaal ingevuld en zo goed mogelijk aangepast naar mijn idealen. kunnen jullie eens kijken of er toch nog zaken zijn die beter kunnen?
          Wat moet ik juist invullen in de tabsheet fysiek?

grtz
          Attached Files

Comment

Zaken die beter kunnen? Komop, je hebt geen maaltijd die ergens op slaat, laat staan die verhoudingen/schommelingen. En je denkt toch niet serieus dat sinas fruitsap is?
            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Waarom trouwens de verschillen tussen je openingspost en je bijlage?
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by carpatter View Post
                merci niet hier voor de extra uitleg!

ik heb ondertussen mijn voedingsschema helemaal ingevuld en zo goed mogelijk aangepast naar mijn idealen. kunnen jullie eens kijken of er toch nog zaken zijn die beter kunnen?
                Wat moet ik juist invullen in de tabsheet fysiek?

grtz
                Wat is je doel? Aankomen? Afvallen? Iets anders? Je gaat nu uit van 3000 kcal per dag (cel C9) wat dus neer komt op een bulkschema, bedoeld om aan te komen.
                Patricia noemt al de sinas bij je ontbijt. Ik weet niet of dat de frisdrank is, of dat het om vruchtensap gaat. Mayonaise en ketchup vind ik ook een beetje een vreemde productkeuze voor iemand die een serieus schema wil opstellen. Bovendien is honing vlak voor het slapen gaan ook niet een goede keuze, tenzij je graag vet wilt aanzetten.
                Waarom neem je een weightgainer? Je kan beter natuurlijke producten gebruiken dan een supplement.

De andere worksheets van de XLS gebruik ik niet. Ik gebruik alleen de calculator voor het voedingsschema.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                  Wat is je doel? Aankomen? Afvallen? Iets anders? Je gaat nu uit van 3000 kcal per dag (cel C9) wat dus neer komt op een bulkschema, bedoeld om aan te komen.
                  Patricia noemt al de sinas bij je ontbijt. Ik weet niet of dat de frisdrank is, of dat het om vruchtensap gaat. Mayonaise en ketchup vind ik ook een beetje een vreemde productkeuze voor iemand die een serieus schema wil opstellen. Bovendien is honing vlak voor het slapen gaan ook niet een goede keuze, tenzij je graag vet wilt aanzetten.
                  Waarom neem je een weightgainer? Je kan beter natuurlijke producten gebruiken dan een supplement.

De andere worksheets van de XLS gebruik ik niet. Ik gebruik alleen de calculator voor het voedingsschema.
                  Opnieuw bedankt voor je reactie, hier ben ik weer wat wijzer uit geworden. Patricia zei al dat het niet goed was maar jij gebruikt tenminste opbouwende kritiek.
                  Mijn doel is om bij te komen qua massa, een bulkschema dus. De sinas was bedoeld als vruchtensap en niet als limonade ofzo. Ik drink niets van frisdrank , enkel 2l water op een dag. Mayo en ketchup zet(te) ik er gewoon in omdat ik bepaalde gerechten echt te droog vind om zo te eten. Maar ik heb ze dus uit mijn schema gegooid. Ik dacht dat honing niet veel kwaad kon eerlijk gezegd. Dit doe ik ook om de kwark wat op smaak te brengen. En de weightgainer zit in mijn schema om ervoor te zorgen dat ik die specifieke maaltijd toch genoeg binnen heb. Het is niet mijn bedoeling om een echte bodybuilder te worden maar wel om meer spiermassa te bekomen en op termijn ook droger te komen staan. Daarom dat er dus zaken in staan die jullie totaal niet goed vinden maar ik ben dan ook geen professional.

Ik heb na de reactie van Patricia opnieuw een poging ondernomen om mijn schema te verbeteren. Zo heb ik echt gezocht om elke maaltijd voldoende EVK binnen te krijgen zodat ik de vooropgestelde hoeveelheden (die door het programma in het excelbestand worden berekend) zo goed mogelijk evenaar.
                  In bijlage zit opnieuw een aangepast schema. Ik zou graag hebben dat hier nog eens naar wordt gekeken om te zien of het al beter is.

Merci!
                  Attached Files

Comment

OK, dit is een duidelijk verhaal, met een duidelijke toelichting over de keuzes die je gemaakt hebt. Het is inderdaad wel heel erg eerlijk van je dat je netjes opgeeft dat je ketchup en mayonaise toevoegt om het beter eetbaar te maken. Beter opschrijven en meerekenen dan schrappen en "stiekem" toch eten....
                    Ik wist niet dat de honing bedoeld was om de kwark wat smaak te geven. Ik had het idee dat het nogal veel was. Je wilt geen grote hoeveelheden koolhydraten eten vlak voor het slapen gaan, want die calorieën heb je niet nodig en worden gedurende de nacht omgezet in lichaamsvet.
                    Ik heb verder geen op- of aanmerkingen op je schema. Mijn advies is dat je het gewoon een week of zes moet uitproberen en jezelf geregeld moet wegen en meten gedurende die periode. Zodat je kunt zien of het schema doet wat je er van verwacht.

Comment

Bedankt voor je reactie!

Ik ben blij dat het, dankzij de nodige aanwijzingen, toch gelukt is om een deftig schema op te stellen.
                      Het is inderdaad beter om eerlijk te zeggen wat ik allemaal binnenspeel, want met een schema op te maken en toch andere zaken te eten win ik niets mee hé.
                      Ik hoop om met dit schema en mijn trainingsschema toch resultaat te boeken.
                      Ik zal je verder op de hoogte houden, als je wilt, over de resultaten.

grtz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X