Eieren en kip verminderen overlevingskansen bij prostaatkanker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Nocerino View Post
    Ik pis gewoon in een potje? Weet het fijne er niet van.
    Dan zoeken ze wellicht tumor markers die via de nier uit het bloed zijn gefliterd en zo in de urine terecht komen.

Het nadeel is enkel, zelfs als men iets vind dan is het al veel te laat.
    Tumor markers worden pas laat geproduceert door tumoren waardoor je meestal de maligne tumor niet meer kunt genezen. Met andere woorden, bloed onderzoek en ik denk urine staal (correct me) zijn redelijk nutteloos uit preventief (tumor zo snel mogelijk opsporen) opzicht.
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Ik pis gewoon in een potje? Weet het fijne er niet van.
      Ja maar nieren is een totaal ander onderzoek....
      Maar volgens mij is er pas aanleiding naar een prostaatonderzoek als je moeite hebt met plassen, en het niet door een blaasontsteking oid komt. Maargoed, ik ben geen man dus ik weet zulke dingen allemaal niet zeker hahahaha
      Last edited by Patriciaaa; 25-12-2012, 08:40.
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ja over elk ding is er wel wat waar je enge ziekte of dood van kan gaan. Als ik me hier zorgen over moet gaan maken is het einde zoek.. Kan me beter opsluiten in een kelder en wachten op me dood.
        Een dag niet getraind...

Comment

Originally posted by frankey View Post
          Ja over elk ding is er wel wat waar je enge ziekte of dood van kan gaan. Als ik me hier zorgen over moet gaan maken is het einde zoek.. Kan me beter opsluiten in een kelder en wachten op me dood.
          True, tegenwoordig is op straat lopen al kankerverwekkend met wat er allemaal in de lucht hangt

Comment

Maar even hè, wat moeten we met dit soort onderzoeken? Ik doe er in ieder geval niks mee, jullie wel?
            Niks, al die onderzoeken worden altijd weer tegengesproken.
            Zo effe een omelet maken.
            "You are what you eat..."
            That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Met becel rob?

Comment

Nee vast iets met kankerverwekkende erin in.
                Een dag niet getraind...

Comment

Net als die onderzoeken die uitwijzen dat mannen beter geen soya producten kunnen nemen vanwege de fyto oestrogenen die soya zou bevatten (net als lijnzaadolie). Daar doe ik ook weinig mee, imo is dat ook een beetje paniekzaaierij. Ik ben juist van de koemelk afgestapt (lactose) en neem al een tijdje m'n havermout nu vaker met ongezoete of bio soyamelk. Net zoals met alle andere producten zal je wel hele grote hoeveelheden soya of lijnzaad moeten consumeren wil het inderdaad schadelijk voor ons mannen zijn. Dat risico (wat denk ik wel meevalt) wil ik wel nemen.
                  Volgens zeker onderzoeken is rood vlees ook kankerverwekkend en vergroot het de kans op hart- en vaatziekten en kunnen grote hoeveelheden rood vlees dat meer zwavelhoudende aminozuren bevat, zorgen voor verzuring van het bloed, wat op zijn beurt kan resulteren in versnelde botontkalking. Ik eet overigens ook gewoon rood vlees, maar niet overdreven veel. Als we de adviezen uit elk onderzoek zouden willen naleven, wordt het voor ons bodybuilders/fitness freaks wel erg lastig

Comment

Originally posted by gleke View Post
                    Had hem ook al gelezen, vooral de laatste zinnen zijn inderdaad interessant.
                    Klopt. Het gaat dus hoogstwaarschijnlijk niet om de kip of kippeneieren maar om de troep die erin zit vanwege milieuvervuiling.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                      Met becel rob?
                      Jawel, de light versie
                      "You are what you eat..."
                      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Probleem ook weer opgelost denk ik zo......
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                          Maar volgens mij is er pas aanleiding naar een prostaatonderzoek als je moeite hebt met plassen, en het niet door een blaasontsteking oid komt.
                          Dan doen ze op den duur inderdaad een rectaal toucher zoals dat mooi heet. Even met de vinger erin en de prostaat voelen.

Originally posted by gleke View Post
                          Het nadeel is enkel, zelfs als men iets vind dan is het al veel te laat.
                          Tumor markers worden pas laat geproduceert door tumoren waardoor je meestal de maligne tumor niet meer kunt genezen. Met andere woorden, bloed onderzoek en ik denk urine staal (correct me) zijn redelijk nutteloos uit preventief (tumor zo snel mogelijk opsporen) opzicht.
                          In het geval van prostaatkanker is de marker (psa) vrij onzinnig, aangezien deze ook verhoogd is bij benigne prostaat hypertrofie. Enige manier om prostaatkanker aan te tonen is via biopten van het prostaat. De meeste urologen zijn ook geen voorstander van psa testen voor zover ik weet, omdat die bij de meeste mannen in de risicogroep verhoogd is zonder dat het iets zegt over de aanwezigheid van kanker. Verder zijn er eigenlijk grofweg twee soorten kanker (even simpel gezegd) van de prostaat. De agressieve vorm ga je snel aan dood en die zou je willen opsporen, maar veel mannen hebben een "benigne" vorm van prostaatkanker waaraan je niet dood gaat. De kans dat je het hebt neemt ongeveer met 10% toe per decade en mannen in de 80/90 hebben bijna allemaal prostaatkanker waar ze eigenlijk geen last van hebben.

Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
                          Net als die onderzoeken die uitwijzen dat mannen beter geen soya producten kunnen nemen vanwege de fyto oestrogenen die soya zou bevatten (net als lijnzaadolie). Daar doe ik ook weinig mee, imo is dat ook een beetje paniekzaaierij. Ik ben juist van de koemelk afgestapt (lactose) en neem al een tijdje m'n havermout nu vaker met ongezoete of bio soyamelk. Net zoals met alle andere producten zal je wel hele grote hoeveelheden soya of lijnzaad moeten consumeren wil het inderdaad schadelijk voor ons mannen zijn. Dat risico (wat denk ik wel meevalt) wil ik wel nemen.
                          Volgens zeker onderzoeken is rood vlees ook kankerverwekkend en vergroot het de kans op hart- en vaatziekten en kunnen grote hoeveelheden rood vlees dat meer zwavelhoudende aminozuren bevat, zorgen voor verzuring van het bloed, wat op zijn beurt kan resulteren in versnelde botontkalking. Ik eet overigens ook gewoon rood vlees, maar niet overdreven veel. Als we de adviezen uit elk onderzoek zouden willen naleven, wordt het voor ons bodybuilders/fitness freaks wel erg lastig
                          Fyto-oestrogenen zijn geloof ik weer goed tegen prostaatkanker. Het probleem met dit soort dingen is dat ze bijvoorbeeld in Azië weer dood gaan aan andere soorten kanker. Eten zal altijd een invloed uitoefenen en kunnen leiden tot een vergrote kans op kanker. Feit is dat enorm veel mensen het krijgen en je maar marginaal invloed kan uitoefenen om het te voorkomen. Sommige evidente zaken kan je vermijden zoals roken, maar om nou geen rood vlees meer te eten gaat me wat ver.
                          Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X