probleem met laat eten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• probleem met laat eten

mijn probleem is dat ik savonds na het avondeten (vanaf een uur erna) niets meer kan eten zonder onnoemelijk veel buikpijn te krijgen als ik wil gaan slapen. zelf denk ik dat het van de tijd afstamt dat ik enorm wat afgevallen ben en toendertijd dacht dat savonds eten een no-go was dus met wil en wet 2,5 jaar niet na het avondeten gegeten heb.

Mijn probleem is dus dat kwark voor het slapen gaan echt geen optie is. Heb geprobeerd er doorheen te bijten maar dit ging echt niet. Nu is mijn vraag of direct na het avondeten dan een vervanging is. ik weet dat het alles behalve optimaal is, maar later gaat niet. (casseineshakes veroorzaken hetzelfde, ook geprobeerd)

Ik zou me minder zorgen maken om kwark of een shake en des te meer om je orgaanhuishouding
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Idd, lijkt me ook niet bepaald normaal. Ga eens naar een dokter zou ik zeggen.

Comment

Denk eerder dat t in je hoofd zit. Waarvan zou je buik in de avond pijn moeten dor , en overdag niet?
        Tenzij je slaapt op je buik of bv gevoelig bent voor lactose
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

ik ga ook wel naar de dokter (heb al een afspraak staan) maar voordat dit opgelost is kan misschien nog wel even duren en ik vraag het me dus af voor in de tussentijd. Als het echt in mijn hoofd zit is het helemaal een rottig verhaal aangezien ik het weldegelijk geprobeerd heb door te zetten maar dit niet lukte

Comment

de meningen zijn erover verschillend of de timing van je maaltijden er toe doet.
            ik zou gewoon zeggen eet die bak kwark wanneer het je dan wel goed uitkomt.

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post
              de meningen zijn erover verschillend of de timing van je maaltijden er toe doet.
              ik zou gewoon zeggen eet die bak kwark wanneer het je dan wel goed uitkomt.
              Bijna goed.
              Het is ook niet zozeer de timing van je voeding die er toe doet hier.
              Het gaat hier om de trage eiwitten voor de nacht.

Kerel dan neem je gewoon n stuk kip of vis als je dat wel verdraagt.

Comment

over die timing gesproken; ik ben verder best wel een "grote eter" geworden in mijn ontbijt en lunch waardoor mijn tussenmaaltijden wat kleiner zijn. is dit erg of is het echt een must dat de 6 maaltijden even groto zijn (zit nu op 3 groot 3 klein)

Comment

Originally posted by kwarkkrawk View Post
                  over die timing gesproken; ik ben verder best wel een "grote eter" geworden in mijn ontbijt en lunch waardoor mijn tussenmaaltijden wat kleiner zijn. is dit erg of is het echt een must dat de 6 maaltijden even groto zijn (zit nu op 3 groot 3 klein)
                  hangt ervan af wat je doelen precies zijn he ..
                  -Obsessed is the word the lazy use to describe the dedicated-

Comment

probleem is opgelost! ofja, grotendeels. De pijn is weg maar ik kom wel gewoon slecht in slaap als ik letterlijk direct voor het slapen ga eet. Is anderhalf uur - 2 uur voor het slapen kwark (met een handje noten) nog een acceptabele range? of is moet het echt vrijwel ervoor?

Comment

probleem is opgelost! ofja, grotendeels. De pijn is weg maar ik kom wel gewoon slecht in slaap als ik letterlijk direct voor het slapen ga eet. Is anderhalf uur - 2 uur voor het slapen kwark (met een handje noten) nog een acceptabele range? of is moet het echt vrijwel ervoor?
                      Is prima om te doen, je gaat echt geen verschil merken of je iets een uurtje later of eerder eet, sterker nog je hoeft niet eens aan mealtiming te doen ook al ismhet meestal wel handiger

Comment

Is t om het eten, of om de lactose die erin zit? Of door al het vocht (waardoor je vaker naar het toilet moet)?
                        Je kan ook gewoon kip of vis eten. En nee hoef echt niet vlak voor t slapen
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Kwark verdunnen met melk en daarna een glaasje water helpt tegen buikpijn.

Comment

nee het echt volle gevoel voor het slapen voelt voor mij gewoon niet fijn, ik wordt ook wakker met een nog vol gevoel waardoor ik mijn ontbijt lastiger wegkrijg!
                            maar bedankt voor de reacties!

Comment

Veel mensen hebben problemen met het vatten van de slaap met een goed gevulde maag. Als dat bij jou ook het probleem is, stop met eten ca. 2 uur voor het slapen gaan. Neem als laatste maaltijd geen zwaar verteerbare zaken. Kwark met wat nootjes is dan prima.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X