Advies Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies Voedingsschema

Hallo iedereen,

Ik doe nu 3 jaar aan fitness, de eerste 2 jaar waren niet echt serieus. Nu heb ik een wat strakker schema qua oefeningen en ik zit nu op een punt dat ik niet meer groei.

Ik ben ook vrij mager van postuur en wil dit graag doorbreken, sinds kort probeer ik wat nieuwe dingen te eten zoals brinta en kwark (brinta krijg ik echt moeilijk weg).

Ook heb ik een schema gemaakt waar ik graag advies op wil; voedingsschema.xls

Ontbijten is altijd al een probleem geweest dus als iemand een goed alternatief weet voor brood of brinta zou dat meer dan welkom zijn .

bedankt!

Hoe neem je je brinta??? Makkelijk is gewoon in shakebeber samen met whey, aanvullen met water, en zo koud naar binnen slurpen!!! Hoeveelheid afstemmen op wat je wilt!!!!!

Comment

Ik kon eerst ook niet goed ontbijten, maar je moet gewoon een paar weken doordouwen en dan went het.

Comment

Originally posted by STRAFF View Post
        Hoe neem je je brinta??? Makkelijk is gewoon in shakebeber samen met whey, aanvullen met water, en zo koud naar binnen slurpen!!! Hoeveelheid afstemmen op wat je wilt!!!!!
        Ik warm eerst wat melk op en voeg dan brinta en melk toe tot ik tevrede ben, meestal niet te dik niet te dun, maar heb nog wel een shakebeker liggen ga het proberen

Comment

Als ik je wat tips mag geven op je voedingsschema,
          Vraag me als eerste af waarom je zo veel eiwitten wil eten.
          Hoeveel broodjes eet je, want je hebt 160 gr ingevuld tegenover 30 gr kipfilet.. Kan je daar iets meer over vertellen?

Je gaf al aan dat je ontbijten lastig vind. Ik raad je net als iemand hierboven aan gewoon door te eten, went vanzelf. Je ontbijt is een belangrijke maaltijd. Zou de hoeveelheid ook omhoog gooien, een lekkere bak vol dus (bijv 250ml/80gr).
          Je kunt hiernaast nog een banaan eten, als afwisseling op de vele appels die ik voorbij zie komen.

Je avondmaaltijd is ook wat aan de magere kant, je groenten zou ik minimaal verdubbelen, je aardappels/zilvervliesrijst of volkorenpasta zou ik op 150 gram houden.

Comment

Als je je afvraagt waarom zoveel eiwit, dan zou ik me nog even in de sport verdiepen en het voedingscentrum even loslaten.

Comment

Originally posted by Savan View Post
              Als ik je wat tips mag geven op je voedingsschema,
              Vraag me als eerste af waarom je zo veel eiwitten wil eten.
              Hoeveel broodjes eet je, want je hebt 160 gr ingevuld tegenover 30 gr kipfilet.. Kan je daar iets meer over vertellen?

Je gaf al aan dat je ontbijten lastig vind. Ik raad je net als iemand hierboven aan gewoon door te eten, went vanzelf. Je ontbijt is een belangrijke maaltijd. Zou de hoeveelheid ook omhoog gooien, een lekkere bak vol dus (bijv 250ml/80gr).
              Je kunt hiernaast nog een banaan eten, als afwisseling op de vele appels die ik voorbij zie komen.

Je avondmaaltijd is ook wat aan de magere kant, je groenten zou ik minimaal verdubbelen, je aardappels/zilvervliesrijst of volkorenpasta zou ik op 150 gram houden.
              Ik fitness 3 dagen in de week een uur/anderhalf uur per keer dus dacht dat ik dan wel flink wat eiwitten nodig had om spieren op te bouwen. De 160 gram en 30 gram heb ik uit een boekje die ik van mijn moeder heb gekregen 80 gram stond zo uit mn hoofd voor 1 boterham en 10/15 gram voor 1 plakje boterhamworst dusja .

Ik hou van appels, daarom heb ik ze er veel tussen zitten maar zal het proberen te variëren met bananen o.i.d.

Met avond eten zit ik nu ongeveer op wat ik met dit voedingsschema heb ingevuld maar kan inderdaad nog wel wat hoger

ps. ik heb via via tips gekregen om suiker door de brinta te doen s'ochtend om het meer smaak te geven, maar lijkt me niet echt gezond? maar goed, bedankt voor de reacties!

Comment

Een volkoren snee weegt ongeveer 35 gram. Ik denk dat je hebt gekeken naar het aantal calorieen? Je kunt ook gerust 3 plakken kipfilet op je brood doen, als je dan toch veel eiwitten wilt eten

En ja eiwitten ondersteunen het spierherstel en de spieropbouw. Je lichaam neemt alleen maar een bepaald aantal gram eiwit op per keer. Goed verdelen over de dag dus. Neem bij een bak van 500 ml kwark. Deze kan je beter opdelen in twee keer, zodat je lichaam de eiwitten beide keren voldoende op kan nemen.

Je kunt je brinta ook smaak geven met whey, dit is er in verschillende smaken

Zelf zou ik hier niet te veel aan vast hangen. Je geeft aan dat je 3 keer in de week sport, wanneer je een goede en eiwitrijke maaltijd neemt na je training, is dit waarschijnlijk voldoende voor jou. Je kan zoiets beter gebruiken wanneer je maximaal verbrand in de sportschool, denk aan 6x pw trainen.

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                  Als je je afvraagt waarom zoveel eiwit, dan zou ik me nog even in de sport verdiepen en het voedingscentrum even loslaten.
                  Ik was benieuwd naar zijn motivatie hier achter

Comment

Een volkoren snee weegt ongeveer 35 gram. Ik denk dat je hebt gekeken naar het aantal calorieen? Je kunt ook gerust 3 plakken kipfilet op je brood doen, als je dan toch veel eiwitten wilt eten

En ja eiwitten ondersteunen het spierherstel en de spieropbouw. Je lichaam neemt alleen maar een bepaald aantal gram eiwit op per keer. Goed verdelen over de dag dus. Neem bij een bak van 500 ml kwark. Deze kan je beter opdelen in twee keer, zodat je lichaam de eiwitten beide keren voldoende op kan nemen.

Zelf zou ik hier niet te veel aan vast hangen. Je geeft aan dat je 3 keer in de week sport, wanneer je een goede en eiwitrijke maaltijd neemt na je training, is dit waarschijnlijk voldoende voor jou. Je kan zoiets beter gebruiken wanneer je maximaal verbrand in de sportschool, denk aan 6x pw trainen.
                    Neemt je lichaam maar een bepaalde hoeveelheid op? Grappig verhaal, waar heb je dat vandaan?

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                      Neemt je lichaam maar een bepaalde hoeveelheid op? Grappig verhaal, waar heb je dat vandaan?
                      Vertel, wat gebeurd er precies met alle eiwitten die je binnenkrijgt?

Comment

Ja, in het boekje dat ik gekregen had stond echt 80 gram per sneetje brood maar geloof best dat het minder, vond het al een beetje overdreven.

Maar over de whey producten weet ik vrij weinig af, maakt dat zo'n groot verschil? want als ik zo wat prijzen bekijk vind ik het ook nogal vrij duur om uit te proberen. denk dat ik het hier maar bij houd en dan rustig omhoog maar bedankt voor de tips!

Comment

Tussen de whey producten zit id veel verschil, niet alleen qua prijs maar ook zeker qua kwaliteit! Lees je van te voren goed in. En dan bedoel ik niet alleen op de site die de producten verkopen, maar ook onderzoeken en de verschillende aminozuren etc

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X