Ik ben de documentaire supersize me aan het kijken. Daarin verteld een doctor wat calorien zijn. Wat ik er van begrepen heb is het volgende: een calorie is de energieke waarde van voedsel. 1 kcal is de energie die nodig is om een liter water te verhogen met 1 graden celcius.
nu bracht mij dat op een idee, is dit een manier om je kale voedingsbehoefte te berekenen? dus zonder sporttoeslag e.d.
een basic rekensommetje gaf mij dit:
100 kilo lichaams gewicht *.70 ( vochtpercentage menselijk lichaam) = 70
70*37 (normale lichaamstemperatuur) = 2590
Dit komt in de buurt van een normale behoefte, vetpercentage, spiermassa en dagelijkse werkzaamheden niet meegerekend.
Nu is mijn vraag, is dit een enigszins bruikbare methode om een grove schatting te geven of is het gewoon een toevalligheid dat deze cijfers zo bij elkaar liggen? het kan natuurlijk zijn dat mijn berekeningen nergens op slaan, ik heb niet zoveel kennis van het menselijk lichaam.
nu bracht mij dat op een idee, is dit een manier om je kale voedingsbehoefte te berekenen? dus zonder sporttoeslag e.d.
een basic rekensommetje gaf mij dit:
100 kilo lichaams gewicht *.70 ( vochtpercentage menselijk lichaam) = 70
70*37 (normale lichaamstemperatuur) = 2590
Dit komt in de buurt van een normale behoefte, vetpercentage, spiermassa en dagelijkse werkzaamheden niet meegerekend.
Nu is mijn vraag, is dit een enigszins bruikbare methode om een grove schatting te geven of is het gewoon een toevalligheid dat deze cijfers zo bij elkaar liggen? het kan natuurlijk zijn dat mijn berekeningen nergens op slaan, ik heb niet zoveel kennis van het menselijk lichaam.
Comment