minder calorieën als je lang slaapt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by stealthy View Post
    Dus je kan gewoon al je eten net voor het slapen gaan opeten...?
    Zou ik toch niet doen. Lijkt me weinig goed te doen voor je herstel en groei.

Comment

Originally posted by stealthy View Post
      Dus je kan gewoon al je eten net voor het slapen gaan opeten...?
      Dan zal je gewichtstoename/afname niet anders zijn dan wanneer je elke 2 uur een kleine maaltijd eet (mits totaal aantal kcal/tijdseenheid gelijk zijn), klopt.
      Welke vet/spierratio die toe/af-name zal zijn betwijfel ik persoonlijk, maar er zijn studies die hier ook geen significant verschil in noteren..

Comment

Akito, ook geen significant verschil is een verschil. 365x per jaar een klein verschil is een flink groter verschil.

Comment

mealtiming sucks en als het geen wereld van verschil maakt eet ik lekker wanneer ik wil.

Comment

Originally posted by quibus View Post
            mealtiming sucks en als het geen wereld van verschil maakt eet ik lekker wanneer ik wil.
            Helemaal mee eens. Ik ook. Ik verdeel het over een stuk of 6 momenten maar zodra ik trek heb wil maaltijd 1 en 2 (soms zelfs 3) er nog wel eens in één keer in gaan hoor.
            2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
            14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
            25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Mealtiming is zodanig belangrijk dat een continue aanvoer van amino's je spieren hiervoor ongevoelig maakt. De eiwitsynthese snelheid zal afnemen bij continue aanvoer. Als je fluctuaties hebt in aanvoer van amino's, dan heb je steeds ook een piek in de eiwitsynthese. Langer dan 6a7 uur niet eten is ook niet optimaal omdat je dan katabool word. Ik eet om de 4-5 uur een flinke maaltijd. Ook ligt je gluconeogenese plat als je continue aanvoer hebt van voeding, waardoor je eerder slapjes word als je niet eet. Als het tijdsraam groter is tussen de maaltijden zal je lichaam zelf glucose aanmaken om het glucosepeil hoog te houden.
              Train hard or go hormone

Comment

Lees ook maar eens "Meal frequency and mass gains" van Lyle McDonald.
                Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                  Mealtiming is zodanig belangrijk dat een continue aanvoer van amino's je spieren hiervoor ongevoelig maakt. De eiwitsynthese snelheid zal afnemen bij continue aanvoer. Als je fluctuaties hebt in aanvoer van amino's, dan heb je steeds ook een piek in de eiwitsynthese.
                  'The Protein Book' van Lyle McDonald gaat hier heel uitgebreid op in, mochten mensen geïnteresseerd zijn in de achterliggende processen.

Comment

+1 voor de man hierboven, haalt me de woorden van het toetsenbord, haha

Comment

Apart, aangezien je hiervoor vrij ongenuanceerd IIFYM en IF loopt te blaten
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

IF nam ik asl een voorbeeld van waarom traditionele mealtiming irrelevant is. IIFYM loop ik niet te roepen (alhoewel ik wel in dit principe geloof, althans grotendeels.)

Comment

Ik ben het er ook wel mee eens hoor, dat is het niet. Maar van "het maakt geen reet uit" naar Toph zijn stuk en het daar 100% mee eens zijn is wel een kwinksklag .

Het zijn maar details allemaal maar ik vind het altijd vreemd als álles onder de IIFYM en/of IF mat wordt geschoven. Het is ook allemaal marginaal natuurlijk, maar het kan wel leuk zijn van de hoed de rand te weten. Gaat me te ver om geen eten meer in tupperware op te warmen "omdat er oestrogeen vrijkomt", zoals ik laatst las hier. Dat is ongeveer waar ik afhaak

Mensen die trouwens stellen dat mealtiming helemaal niks uitmaakt maar wél aan IF doen. Dat is toch op zijn minst vreemd en de wereld op zijn kop
                          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Super al die onderzoekjes, probeer het eens uit en kijk of je verschil vindt/voelt. Wat mij betreft is timing zeker niet achterhaald, maar misschien moet ik nog meer onderzoekjes lezen......

Comment

Er zijn 100.000 theorieën, doe waar jij je prettig bij voelt en het beste werk voor jou en jou doel.
                              Als je progressie boekt, lekker door blijven gaan. stagneer je zul je iets moeten veranderen.
                              Mind is everything.

Comment

Opstaan op 'normale' tijden is gewoon beter. Als jij om 12uur je nest uit komt sla je je ontbijt al over en je avondeten zal rond het normale tijdstip blijven. Probeer vaste tijden te hanteren en wijk er niet te veel vanaf. 10:00 moet in principe geen probleem zijn.
                                Superbia in Proelio

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X