minder calorieën als je lang slaapt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wat een stellingen allemaal hier..
    Mensen gaan ook vast uit hun dak als ik hier kom zeggen dat ontbijt niet zo zeer een belangrijke maaltijd is als beweerd word.

Nou durf ik nog wel een stapje verder te gaan en te zeggen dat timing van eten net zo goed ook niet zo enorm belangrijk is als beweerd word.

En na 6-7 uur niet eten gaat je lichaam ook geen spieren gebruiken voor energie!!
    Wat een feest!!!

Om dan maar even wel ontopic te gaan:

Je lichaam weet niet hoe laat het is, als jij verdeeld over de dag heen aan je doel kcal/macro's komt is het prima,ongeacht van af hoe laat je begint met eten.
    Zoals hier boven gezegd, probeer het wel een beetje te verdelen, en niet alles in 1 honk naar binnen werken.
    Verder reageert iedereen anders op 'laat' eten. De een kan zich volproppen het moment voor die naar bed gaat en de ander komt een kilo aan. Dat zijn dingen waar je zelfbewust van moet worden.
    Broomstick_bodybuilding op insta
    F#CK heavy weights

Comment

Wil nog wel even 1 nuance aanbrengen, ik spreek hier over effectieve kcal (hiermee formuleer ik dus: kcal-eff-in vs kcal-eff-out). Dus Pescatore heeft inderdaad gelijk dat het lichaam in dit opzicht theoretisch niet als gesloten systeem mag worden beschouwd, dus sla die natuurkunde lessen maar over . Doet niks af aan mijn oorspronkelijke verhaal though.

Comment

Originally posted by Wessle View Post
        En na 6-7 uur niet eten gaat je lichaam ook geen spieren gebruiken voor energie!!
        Wat een feest!!!
        .
        Een gemiddelde man van 70 kilo heeft al 2000 kcal aan spier/lever-glycogeen, waarom zou hij na 6-7 uur de eiwitten in de spieren gaan opbranden (minder effectief proces)?
        Je lichaam loopt in rust overigens ook voor een groot gedeelte op vetstofwisseling.
        Last edited by akito; 28-03-2013, 20:25.

Comment

Originally posted by aktito View Post
          Eet je structureel meer calorieën dan je lichaam verbruikt, zal je LICHAAMSGEWICHT toenemen.
          Eet je structureel minder calorieën dan je lichaam verbruikt, zal je LICHAAMSGEWICHT afnemen.
          Dit dus enkel iets over ons lichaamsgewicht (wat toeneemt, afneemt, of gelijk blijft).
          En in bv. de hoeveelheid chemische energie die omgezet wordt in kinetische energie kan verschil gemaakt worden, maar dit doet niks af aan de oorspronkelijke stelling.
          Wat ik duidelijk wil maken is dat gewichts-toename/afname enkel een kwestie van hoeveelheid kcal is en niks te maken heeft met meal-timing, omdat significante veranderingen in bv. stofwisseling nooit aangetoond zijn. Anders zou je nog kunnen zeggen dat je kcal balans verder naar links/rechts verschuift naargelang je eetpatroon.
          In the end of the day, ja. Alleen denk ik wel dat als ik een overschot van 1000kcal aan appeltaart eet en niet van de bank af kom 24h per dag dit een ander effect heeft dan wanneer ik een 1000kcal overschot heb en de hele week m'n ass bust in de gym. Hetgeen relevant is. My point being dat dit soort concrete stellingen meestal geen weg vinden in deze omgeving. Ook niet concreet als je het naar massa vertaalt.

Wat betreft energie en hoe dit werkt. Ik vind normaal dat je redelijk goed thuis bent in wat je zegt en hoe je dingen benadert, maar laat deze gaan. Mss als je in de toekomst wat meer kennis hierin krijgt besef je dat dit echt Sesamstraatstellingen zijn die je nu achterna loopt. No offense.
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
            Nou ja, dat maakt tbh niet zoveel uit maar dan moet je wel kunnen afbakenen wat een gesloten systeem is en dat is niet aan de orde of in ieder geval niet als dusdanig te kwantificeren om er maar een een slim woord tegenaan te gooien. Daarnaast zie ik het verband met de variabelen in dit topic niet. Je kunt die lus namelijk ook omgedraaid uitleggen.

Aah, too much Big Bang Theory hier

Ik dénk, maar dat weet ik ook niet zeker, dat dit door iemand bedacht is met een onvoldoende inzicht in basic natuurkunde die een kortzichtige interpretatie heeft. Hoe kom je aan die stelling Aktito?
            Ik dacht dat de sicussie hier niet ging over over natuurwetten van toepassing zijn maar over hoe je lichaam reageert op mealtiming? Gezien het niet aanwezig zijn van een gesloten systeem kan door diverse variabele processen op verschillende manieren energie verloren gaan uit het lichaam. De netto-bruto verhouding is daarmee dus ook variabel en daarmee is de cirkel weer rond en heeft iedereen gelijk......

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
              Ik dacht dat de sicussie hier niet ging over over natuurwetten van toepassing zijn maar over hoe je lichaam reageert op mealtiming? Gezien het niet aanwezig zijn van een gesloten systeem kan door diverse variabele processen op verschillende manieren energie verloren gaan uit het lichaam. De netto-bruto verhouding is daarmee dus ook variabel en daarmee is de cirkel weer rond en heeft iedereen gelijk......
              Ik heb geen idee wat dit betekend.

Comment

Ik heb geen idee wat dit betekend.
                Dan gaat het goed...

Simpel gezegd; je lichaam gaat efficienter om met appeltaart dan met kipfilet.

Comment

Een gemiddelde man van 70 kilo heeft al 2000 kcal aan spier/lever-glycogeen, waarom zou hij na 6-7 uur de eiwitten in de spieren gaan opbranden (minder effectief proces)?
                  Je lichaam loopt in rust overigens ook voor een groot gedeelte op vetstofwisseling.
                  Ik doe zo maar een gok, en daarbij gok ik dat je die zin die je quote niet goed hebt gelezen
                  F#CK heavy weights

Comment

Ik doe zo maar een gok, en daarbij gok ik dat je die zin die je quote niet goed hebt gelezen
                    Mss kun jij het ff uitleggen

Comment

Wat een feest!!!

Mss kun jij het ff uitleggen
                      Gezien deze uitleg van akito op mijn zin, denk ik dat akito het woord: ,,geen'' in mijn post over het hoofd heen heeft gelezen.
                      Of dacht misschien dat ik een sarcastische opvatting maakte.. I dunno.
                      Wat heb jij overigens voor baat aan deze uitleg?
                      F#CK heavy weights

Comment

Dan gaat het goed...

Simpel gezegd; je lichaam gaat efficienter om met appeltaart dan met kipfilet.
                        Zijn ook mensen die anders beweren hoor Emiel. Caloriën zijn caloriën zeggen ze dan. Op appeltaart herstel je blijkbaar net zo goed of val je net zo goed af als op kipfilet.

Comment

En ik kan uit eigen ervaring wel stellen dat ik, wanneer ik een vast-periode van 16 uur/dag hanteer en praktisch al mijn kcal direct post workout eet. Altijd veel effectiever vet verlies dan wanneer ik gewoon m'n kcal simpelweg 1000 omlaag gooi.
                          Daarom zal ik nog 1 keer stellen, geen enkel van de onderzoeken die ik geplaatst hebt zegt dat je niet efficiënter kan cutten door met je mealtiming/macro's te spelen.

Akito vraagje,
                          Waarom zou je die enorme hap direct na je training eten eigenlijk? Waarom niet ergens anders op de dag? Speciale reden voor deze mealtiming?

Comment

Originally posted by progressive View Post
                            Zijn ook mensen die anders beweren hoor Emiel. Caloriën zijn caloriën zeggen ze dan. Op appeltaart herstel je blijkbaar net zo goed of val je net zo goed af als op kipfilet.
                            Er waren ook mensen die dachten dat de aarde plat was.....

Comment

(dure woorden) trainen, eten,(duur word),nog harder trainen, (duur woord), slapen.

bron: www.ikdoeonderzoekheelgoed.nl

Comment

Er waren ook mensen die dachten dat de aarde plat was.....
                                Istie toch ook? Anders val je er af.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X