Stel dat ik meer rustdagen zou nemen, kan ik dan ook mijn proteinintake verlagen?
Voorbeeld (geen feedback over trainingsschema aub; gewoon hypothetisch)
Trainingsschema 1:
dag 1: Pull, dag2: Push, dag 3: Benen dag 4 - 5 rust.
==> Voor elke spiergroep 4 rustdagen (4*200gr eiwit = 800gr)
Trainingschema 2:
dag 1: Pull, dag 2: Push, dag 3: Benen dag 4 - 7 rust.
==> Voor elke spiergroep 6 rustdagen (6*150gr eiwit = 900gr)
In beide gevallen is mijn totale eiwitsurplus gelijk (stel dat ik 50gr/dag nodig heb voor hersenfunctie,etc.), ga ik dan even goed herstellen of is er een soort "anabolische fase" in de eerste dagen na mijn workout.
Ik train naturel, en haal eiwitten liefst gewoon uit mager vlees en melk, maar vul ook aan met whey en casein om zonder teveel caloriën toch aan genoeg eiwitten te komen.
Dus kortom; is er een opportuniteitsfase voor eiwitten (naast whey onmiddellijk na je workout)? of kan ik het voor de gemakkelijkheid spreiden over mijn rustdagen.
Voorbeeld (geen feedback over trainingsschema aub; gewoon hypothetisch)
Trainingsschema 1:
dag 1: Pull, dag2: Push, dag 3: Benen dag 4 - 5 rust.
==> Voor elke spiergroep 4 rustdagen (4*200gr eiwit = 800gr)
Trainingschema 2:
dag 1: Pull, dag 2: Push, dag 3: Benen dag 4 - 7 rust.
==> Voor elke spiergroep 6 rustdagen (6*150gr eiwit = 900gr)
In beide gevallen is mijn totale eiwitsurplus gelijk (stel dat ik 50gr/dag nodig heb voor hersenfunctie,etc.), ga ik dan even goed herstellen of is er een soort "anabolische fase" in de eerste dagen na mijn workout.
Ik train naturel, en haal eiwitten liefst gewoon uit mager vlees en melk, maar vul ook aan met whey en casein om zonder teveel caloriën toch aan genoeg eiwitten te komen.
Dus kortom; is er een opportuniteitsfase voor eiwitten (naast whey onmiddellijk na je workout)? of kan ik het voor de gemakkelijkheid spreiden over mijn rustdagen.
Comment