cut of onderhoud

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by pescatore View Post
    Wat heeft het met maaltijdspreiding en cardio te maken? Dan eet je dus weer onder onderhoud. Maak een keuze flater wat je wilt. Met 25% zou ik persoonlijk cutten zeker tot een procentje of 15, maar dat is persoonlijk.

Ga niet teveel zweven en kijk eerst wat er gebeurt als je 2100 kcal eet. Je bent totaal nog niet op de hoogte van je daadwerkelijke onderhoud dus wat blind gaan gokken is zinloos. Kijk het gewoon 6 weken aan en maak aanpassingen als iets niet het gewenste resultaat oplevert.

Om het simpel te houden, je vetverbranding ligt op zijn gat het moment je een maaltijd hebt gegeten.
    Hoe minder uur je eet hoe minder je vetverbranding stil ligt. ( Ook het IF principe )
    Broomstick_bodybuilding op insta
    F#CK heavy weights

Comment

Ja die discussie is al vaker langsgekomen maar is in de praktijk vrij nietszeggend.
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

ik dacht zelf (aangezien dit overal op dit forum wordt verkondingd) dat je je metabolisme hoog moet houden door elke 2 uur iets te eten?

Comment

Ook niet juist. Het is onzin om te stellen dat je bij meer eetmomenten een verlaagd metabolisme hebt, tot een bepaald punt. Het is nog grotere onzin zo vaak te eten, dat werkt eerder tegen je.

Comment

Ja die discussie is al vaker langsgekomen maar is in de praktijk vrij nietszeggend.
            Don't knock it before you try it.

Originally posted by flater2 View Post
            ik dacht zelf (aangezien dit overal op dit forum wordt verkondingd) dat je je metabolisme hoog moet houden door elke 2 uur iets te eten?
            Klopt, hoewel het metabolisme verhaal hierachter achterhaald is is het een goede manier van je eten indelen. Dit vooral omdat je de hele dag gewoon normale hoeveelheden eet, en je zo minder 'vreetbuien' opwekt en niet gaat overeten.

Ik heb het even over iets waar je je eigenlijk geheel niet mee bezig hoeft te houden.
            Jij moet gewoon inderdaad wat pescatore zegt, dit even aanhouden en kijken hoe je lichaam er op reageert.
            Trainen en eten is een hoop experimenteren wat je gaande weg allemaal steeds beter gaat begrijpen.
            F#CK heavy weights

Comment

Ook niet juist. Het is onzin om te stellen dat je bij meer eetmomenten een verlaagd metabolisme hebt, tot een bepaald punt. Het is nog grotere onzin zo vaak te eten, dat werkt eerder tegen je.

Ik heb het ook niet over een verlaagd metabolisme. Ik het het over lipogenese/lipolyse. Als ik het uit m'n hoofd zo goed schrijf. Maar nogmaals, ik wilde het simpel houden zodat flater2 niet teveel termen naar z'n hoofd geslingerd krijgt. Voeding is al complex genoeg
              F#CK heavy weights

Comment

Ik "knock" niks en ik heb het geprobeert. Het enige dat ik zeg is dat je je onzin verkoopt wat betreft je metabolisme, lees je eerst in hoe het hormoonsysteem werkt en leer zelf denken ipv dingen als waarheid te verslijten omdat je ze ergens gelezen hebt. Maar als het voor jou werkt, prima, more power to you. Het is wat anders theorieën verkeerd te interpreteren en ze als feiten te presenteren.

Comment

Het moment dat je een kleinerende internetheld werd verloor ik m'n hele intresse in de discussie. Power to you
                  F#CK heavy weights

Comment

Waar ben ik kleinerend dan? Als je dat zo opvat, dat was iig niet de bedoeling. Ik zeg alleen dat de dingen die je als feiten verkoopt onzin zijn, voel je vrij het te weerleggen.

Comment

Het gaat erom dat je populair gedrag loopt te vertonen, je kan dingen ook op een normale manier zeggen. Groots doen op de computer kan mijn kleine zusje ook.

Comment

Succes ermee mannen. Laat me niet lachen 'groots doen'

Comment

moet jullie eerlijk zeggen dat ik de ophef van beide kanten niet zie.
                          er word hier dagelijks a beweerd dat B blijkt te zijn.

Zo een discussie kan voor mij alleen maar verhelderend zijn.

Jullie allen bedankt voor de input

Comment

Originally posted by flater2 View Post
                            moet jullie eerlijk zeggen dat ik de ophef van beide kanten niet zie.
                            er word hier dagelijks a beweerd dat B blijkt te zijn.

Zo een discussie kan voor mij alleen maar verhelderend zijn.

Jullie allen bedankt voor de input
                            hmm.. zal er vanwege deze wel op ingaan dan

Ik "knock" niks en ik heb het geprobeert. Het enige dat ik zeg is dat je je onzin verkoopt wat betreft je metabolisme, lees je eerst in hoe het hormoonsysteem werkt en leer zelf denken ipv dingen als waarheid te verslijten omdat je ze ergens gelezen hebt. Maar als het voor jou werkt, prima, more power to you. Het is wat anders theorieën verkeerd te interpreteren en ze als feiten te presenteren.
                            Je moet niet voor anderen denken, en me al helemaal niet proberen af te schilderen als een of andere Jimmy struthers, maar gewoon normaal ingaan op een discussie.
                            Dat jij een manier hebt die werkt is prima, maar dat is niet de enige manier waarop een doel bereikt kan worden.

FEIT is dat vasten wel degelijk zorgt voor hormonale verandering, zo stijgt je GH en daalt je insuline.
                            Insuline is een goedje wat vetverbranding(lipolyse) remt, en komt bij normale gezonde mensen vrij na het eten van een maaltijd.

GH, wat nogmaals, stijgt door vasten zorgt voor een flinke daling in het 'bouwen' van vet(lipogenese).
                            En zorgt dus ook voor een optimaal in vetverbranding +(!) een betere 'zone'(?) voor het bouwen van spiermassa door grotere insuline gevoeligheid.

Dit is inderdaad slechts iets wat ik heb gelezen.Maar dat is onderbouwd met onderzoeken.
                            Dus dat ik iets 'verkoop' wat onzin is en ik niet weet hoe het hormoonsysteem werkt en dingen verkeerd interperteer heb ik dan graag door jou uitgelegd
                            F#CK heavy weights

Comment

Ik hou van onderzoeken, zeker door de juiste instanties maar het wordt een probleem als mensen die dingen verkeerd gaan uitleggen en causale verbanden gaan leggen die er niet zijn.

Wat jij bedoeld is lipolyse en lipogenese, het vullen een leegmaken van vetcellen. Het vasten op zich doet weinig voor je wat dat betreft. Op zich is dit de afwezigheid van carbs > trygliceride > FA als gevolg van een insulinepijl dat laag blijft.

Punt is echter dat deze processen tegelijkertijd plaatsvinden (geen on/off switch) en de hele dag door, dat je er een accent oplegt door je carbs anders in te delen kan werken ten opzichte van een matige indeling maar heeft niks met het aantal maaltijden te maken op zich. Dus hoe vaker je eet, hoe minder effectief je vetverbranding is, klopt niet.

Daarnaast komt die 'betere zone' alleen significant voor als je jezelf langere tijd van carbs deplete en dan refeed, het principe waar UD2 min of meer op gebouwd is. Dus je zit in de goeie richting, echter je statements kloppen niet, zoals ik al eerder aangaf.

Zeker voor spieropbouw is IF niet nuttig aangezien het redelijk wat katabole periodes oplevert en een negatieve invloed heeft op eiwit-synthese als gevolg van vasten. Dit maak je niet meer goed door je verhoogde opnames in je window. Om vet kwijt te raken is het een kwestie van carbs goed innemen omdat je training als het goed is binnen je window valt, dus geen direct gevolg van de periodes dat je niet eet. Als je je carbs optimaal indeelt heb je hetzelfde.

Als IF voor mensen een manier is hun voeding te optimaliseren, doe het en pluk er de vruchten van maar ga geen verbanden leggen die er niet zijn en ga deze aan mensen als feiten verkopen, that's all I'm saying.
                              Last edited by pescatore; 18-04-2013, 02:28.

Comment

Zeker voor spieropbouw is IF niet nuttig aangezien het redelijk wat katabole periodes oplevert en een negatieve invloed heeft op eiwit-synthese als gevolg van vasten. Dit maak je niet meer goed door je verhoogde opnames in je window.
                                Dit is ook geen feit, Pesc.
                                Last edited by Pascal Jongejan; 18-04-2013, 07:05.
                                2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                                14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                                25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X