Vitamines en micronutriënten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by maar7en8 View Post
    hmm...
    vet maakt eten lekkerder.
    ik zit er niet op te wachten alleen nog sups te nemen voor mijn vetten
    Ja als je dat viond moet je het niet doen nee, maar ik vind vet eten niet lekkerder maken, ik eet witvis of kip met rijst en groente en eigenlijk niet veel anders.
    Daarbij zijn het eigenlijk niet echt supps he, je kan ook je eten in kokosolie bakken, ik mix het door me eten als ik het opgedient heb..

Comment

Originally posted by Gus View Post
      Ik ben ook geen supplementenvreter. Maar whey creatine visolie en vitamine zijn wel handig. Waarschijnlijk blijft het daar ook bij. Van aminozuren en BCAA heb ik geen verstand, als ik daar meer over weet zal ik me daar over buigen. Het moet wel betaalbaar blijven natuurlijk
      Je kan het ook uit je voeding halen, is in een aantal gevallen nog goedkoper ook. Maar supplementen kunnen wel handig zijn. Kijk wat je binnen wilt krijgen en ga na hoeveel er bijv in makreel, zalm of haring zit en je weet in welke verhoudingen je moet denken.

Gebruik zelf alleen whey en omega3 caps
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by quibus View Post
        Ja als je dat viond moet je het niet doen nee, maar ik vind vet eten niet lekkerder maken, ik eet witvis of kip met rijst en groente en eigenlijk niet veel anders.
        Daarbij zijn het eigenlijk niet echt supps he, je kan ook je eten in kokosolie bakken, ik mix het door me eten als ik het opgedient heb..
        ik bak inderdaad in kokosolie en is inderdaad goed te eten dan
        avocado door mijn rijst en wat noten door mijn kwark vind ik dan wel weer erg lekker
        maar ik zit niet hoog in mijn vetinname.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Mag ik vragen van wat voor merk jullie de omega 3 pillen hebben? zie wat duurdere en goedkopere op internet, maar weet niet of prijs/kwaliteit hier een rol bij speelt (lijkt me logisch, maar hoeft niet altijd zo te zijn)

Comment

Duurdere zijn vooral schoner, dat zou het grote voordeel moeten zijn. Wat betreft de hoeveelheid omega3 moet je gewoon de hoeveelheden per cap vergelijken
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Iron Mind had laatst een berekening gemaakt en de Marinol omega 3 van body en fitshop was het goedkoopste als je er 360 kocht (19,90euro)
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Iron Mind had laatst een berekening gemaakt en de Marinol omega 3 van body en fitshop was het goedkoopste als je er 360 kocht (19,90euro)
                Goedkoper t.o.v. een merk dat relatief hoger gedoseerd was. Ik heb enkel vergeleken met 1 ander product.

Dus lui die schadeclaims eisen, omdat ze marinol gekocht hebben en uiteindelijk toch goedkopere gevonden hebben, don't blame me .
                "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                  Duurdere zijn vooral schoner, dat zou het grote voordeel moeten zijn. Wat betreft de hoeveelheid omega3 moet je gewoon de hoeveelheden per cap vergelijken
                  Eigenlijk is het dat schonerer meestal duurder is, want als ik vuile caps duur maak maakt dat ze nog niet schoon.
                  Oftewel duurder is niet perse beter.

Comment

Waarom geen vis, en wel pillen? Denken jullie dat er in de pillen geen kwik zit? En dan wordt er ook nog eens gezocht naar de goedkoopste?

Omega 3 wel uit voeding? Ik lees net dat veel mensen daar juist een tekort aan hebben omdat het niet in genoeg voeding zit.
                    Mensen hebben ook een tekort aan vezels, maar niet omdat het onvoldoende in voeding zit. Zit onvoldoende in hun voeding, dat is wat anders. Om een voorbeeld te geven: met 1 eetlepel lijnzaadolie krijgt een gemiddeld mens al voldoende omega 3 binnen, en goedkoper dan dat wordt het volgens mij niet.
                    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                      Waarom geen vis, en wel pillen? Denken jullie dat er in de pillen geen kwik zit? En dan wordt er ook nog eens gezocht naar de goedkoopste?

Mensen hebben ook een tekort aan vezels, maar niet omdat het onvoldoende in voeding zit. Zit onvoldoende in hun voeding, dat is wat anders. Om een voorbeeld te geven: met 1 eetlepel lijnzaadolie krijgt een gemiddeld mens al voldoende omega 3 binnen, en goedkoper dan dat wordt het volgens mij niet.
                      Dankjewel Ik neem het liefst zo min mogelijk supplementen dus ik zal me eens in gaan lezen over lijnzaadolie voordat ik wat bestel
                      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ooh dit wijzigt de zaak voor mij ook, is er veel verschil tussen gebroken lijnzaad en lijnzaadolie? Ik neem elke ochtend 10 gram gebroken lijnzaad bij mijn ontbijt, krijg ik dan al een grote hoeveelheid omega 3 binnen?

Comment

Dankjewel Ik neem het liefst zo min mogelijk supplementen dus ik zal me eens in gaan lezen over lijnzaadolie voordat ik wat bestel
                          Originally posted by NickP View Post
                          Ooh dit wijzigt de zaak voor mij ook, is er veel verschil tussen gebroken lijnzaad en lijnzaadolie? Ik neem elke ochtend 10 gram gebroken lijnzaad bij mijn ontbijt, krijg ik dan al een grote hoeveelheid omega 3 binnen?
                          Zoek het op en post je resultaten zou ik zeggen

Er was overigens wel commotie over dat lijnzaadolie bij mannen de kans op prostaatkanker zou verhogen, maar waar dat hem in zat weet ik even niet meer.

Ongetwijfeld zullen er wel weer onderzoeken zijn die elkaar tegenspreken op dat gebied..
                          Last edited by Iron Mind; 20-05-2013, 19:31.
                          "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post

Is het niet zo dat de omega3 uit lijnzaad van slechte kwaliteit is?
                            Nam het ook altijd maar volgens "MAAR7EN8" wordt er maar 20 % omega 3 opgenomen uit lijnzaadolie.
                            Dat zou betekenen dat je meerdere lepels per dag moet nemen toch?
                            Correct me if i,m wrong.
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by NickP View Post
                              Gebroken bevat wat meer vezels, en heeft een minder excentrieke smaak. Lijnzaad(olie) moet je trouwens niet verhitten, oxidatiepunt ligt laag (35 graden). Je kan het wel door je havermout doen als je havermout is afgekoeld.

Enne, bij lijnzaad hoort altijd het prostaatkanker verhaal. Verbazend dat die nog niet is langs gekomen
                              Je hebt 3 omega's, EPA, DHA en ALA.
                              ALA (alfa-linolzuur) is een hele waardevolle, zit ook veel in walnoten. Maar teveel daarvan kán een groeibevorderend effect hebben op bestaande prostaatkankercellen. Het is dus niet dat lijnzaad het veroorzaakt, zoals wel eens gezegd wordt.

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                                Er was overigens wel commotie over dat lijnzaadolie bij mannen de kans op prostaatkanker zou verhogen
                                Ah, het stond er dus toch al. Nou ja, de uitleg nu ook

Enne voor de duidelijkheid: lijnzaad is niet de enige goede bron

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X