Bulking on a budget

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bulking on a budget

Naar aanleiding van het topic over hoeveel iedereen per week/maand kwijt is aan voeding heb ik dit topic maar even geopend. Het viel me op dat veel BN'ers relatief weinig aan eten uitgeven. Ik als armoedige student kan ook niet teveel aan eten spenderen dus vertel me jullie tips en tricks .

Wat voor voeding dat jullie consumeren heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding?
    Waar halen jullie bepaalde voeding om goedkoper uit te zijn? Lidl, AH, Aldi, slager etc.
    Kopen jullie in bulk bij bijv. de Makro of Sligro?
    Ik hoor ook veel over Buitenlandse slagers en toko's die relatief veel goedkoper zijn dan de supermarkten.

Drop hier ook vooral acties etc.

Zelf eet ik vrij veel havermout wat geen flikker kost (40cent voor 500gr) en pinda's (80 cent voor 500gr) van de appie. Zou graag elke maaltijd tilapia en asperges oid eten maar dat kost me fucking veel geld

Comment

Aanbiedingen in de gaten houden. Regelmatig wokgroente in de aanbieding 400gr voor 99ct nu (dirk). En 1,1kg kipfilet voor 6 euro (hoogvliet). Kleingesneden en in porties ingevroren.
      Winners are not those who never fail, but those who never quit!

Comment

eieren , melk , en vooral heel veel havermout .

ik nu meestal 3x per dag havermout . gewoon goedkoop en ik gain erop
        You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Ik eet eh,
          whey, havermout, rozijnen
          rijst, kip, groente 2x
          pinda's en kwark

ben ook zoiets kwijt als in de headpost.

Comment

Als je een smartphone hebt Aanbieding - DĂ© boodschappen app van Nederland! . Die app in de gaten houden en dan desnoods wat groter inkopen en invriezen. En weten waar je goedkoop eten haalt, bijv bij de Liddl haal ik me kwark, tonijn en ingevroren kip. Hopelijk kan je er wat mee.
            Benchpress: 1x110 Deadlift: 1x215 Squat 1x150

Comment

Lidl en Aldi zijn zeer goed met tonijn, kwark en cashews.
              verder eet ik bv buget havermout van AH en macaroni. dit kost geen drol en kan je eenvoudig mixen met bv rozijnen en wat mais oid. ik vreet ik me er iig elke dag suf in. soms wat noten er door of een halve advocado hoewel die wel wat duurder zijn, maar een eetlepel olijf olie kan ook. daar kan ik icm een pak melk een dag mee vullen en ben ik nog geen 3 euro p/d kwijt denk ik.

dan moet je alleen nog je avond prakki bij elkaar rapen, en dat kost in verhouding veel omdat er een stuk vlees van 2 euro ligt want zoals gezegd kosten aardappelen rijst of pasta geen drol. groenten trouwens ook niet...
              focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                Lidl en Aldi zijn zeer goed met tonijn, kwark en cashews.
                verder eet ik bv buget havermout van AH en macaroni. dit kost geen drol en kan je eenvoudig mixen met bv rozijnen en wat mais oid. ik vreet ik me er iig elke dag suf in. soms wat noten er door of een halve advocado hoewel die wel wat duurder zijn, maar een eetlepel olijf olie kan ook. daar kan ik icm een pak melk een dag mee vullen en ben ik nog geen 3 euro p/d kwijt denk ik.

dan moet je alleen nog je avond prakki bij elkaar rapen, en dat kost in verhouding veel omdat er een stuk vlees van 2 euro ligt want zoals gezegd kosten aardappelen rijst of pasta geen drol. groenten trouwens ook niet...
                Dit is heel herkenbaar voor me. Heb heel lang praktisch de hele dag geleefd op whey + havermout + walnoot olie en dan een zakje groente en kwark aan het eind vd dag. Ik vind melk echt ranzig om zo te drinken, maar misschien een schep whey er doorheen doen ofzo. Ik zit nu ook met het feit dat andere eiwit bronnen (vlees, vis) me veel kosten.

Ik at tot vorige week elke dag 200gr zalm en 200gr kip wat al 3 euro per dag is aan alleen wat eiwit in 2 maaltijden, ga nu ff wat goedkopere alternatieven zoeken

Comment

Dingen waarvan ik het uit het blote hoofd weet:

Stoofvlees dus sucade, runderlappen etc zijn bij mijn local turk iig 7 euro per kilo. Daarnaast, maak zelf voor een paar dagen groentenmix. Veel lekkerder dn de kant- en klare en nog veel goedkoper ook. Gewoon bij de lokale turk of bij de Lidl/Aldi een kilo of 2 halen, hakken en protioneren. Dingens als uien, courgette, komkommer, paprika, wortelen, broccoli en tig andere groentes kosten echt geen reet als je uit je ogen kijkt. Afhankelijk van de versheid 3-5 dagen houdbaar. Je kunt ook bij de lokale groentenboer je situatie uitleggen en vragen of je dingen die eruit moeten niet voor een prikkie op kunt halen.

Check ook dit soort dingen, er zitten echt goeie deals tussen die imo te doen moeten zijn:

:::BOSSERS VLEES:::
                  Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Vlees hebben wij zelf in de vriezer zitten runds/varkens ongeveer 60KG . kippen hebben we van onszelf een stuk of 30 die we groot voeren en dan slachten . binnenkort kalkoenen ook weer voor onszelf . eieren hebben we ook gratis van onze legkippen (zit op de boerenbuiten) groeten , aardappelen fruit planten we ook zelf .

er kruipt veel werk in maar eens je het hebt bespaar je veel geld voor kwaliteits producten
                    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                      Dingen waarvan ik het uit het blote hoofd weet:

Stoofvlees dus sucade, runderlappen etc zijn bij mijn local turk iig 7 euro per kilo. Daarnaast, maak zelf voor een paar dagen groentenmix. Veel lekkerder dn de kant- en klare en nog veel goedkoper ook. Gewoon bij de lokale turk of bij de Lidl/Aldi een kilo of 2 halen, hakken en protioneren. Dingens als uien, courgette, komkommer, paprika, wortelen, broccoli en tig andere groentes kosten echt geen reet als je uit je ogen kijkt. Afhankelijk van de versheid 3-5 dagen houdbaar. Je kunt ook bij de lokale groentenboer je situatie uitleggen en vragen of je dingen die eruit moeten niet voor een prikkie op kunt halen.

Check ook dit soort dingen, er zitten echt goeie deals tussen die imo te doen moeten zijn:

:::BOSSERS VLEES:::
                      Kijk daar heb ik wat aan . Dat met die groentes ga ik zeker doen. Volgens mij was het kevster die me ooit vertelde dat hij ook al z'n groente koop en dan geportioneerd invriest.

Comment

Originally posted by mascotte View Post
                        Vlees hebben wij zelf in de vriezer zitten runds/varkens ongeveer 60KG . kippen hebben we van onszelf een stuk of 30 die we groot voeren en dan slachten . binnenkort kalkoenen ook weer voor onszelf . eieren hebben we ook gratis van onze legkippen (zit op de boerenbuiten) groeten , aardappelen fruit planten we ook zelf .

er kruipt veel werk in maar eens je het hebt bespaar je veel geld voor kwaliteits producten
                        Als zou het ook veel geld kosten, je hebt 10x betere kwaliteit dan die troep die ze in de supermarkt verkopen. Relaxt man!

Comment

IK haal vaak gehakt bij de turk. Kost 5 euro per kilo ofzo en kan altijd zien van welk stuk vlees het gemaakt word omdat hij het op het moment zelf door de molen haalt. Verder kip bij de poulier ook 5 euro per kilo haal altijd gelijk een hele lading. Even aan stukken snijden en per portie in de vriezer. Verder vaak koolvis wat ik gewoon bij de AH haal en soms pangasius filet en inktvis van de toko deze kosten allemaal 4 euro per kilo.

Groenten haal ik net als pescatore vaak appart snijd het in stukken en eet er een aantal dagen van. Als ik lui ben haal ik een zak wokgroente. Vaak gewoon degene waar een 35% korting sticker op zit.

koohydraat bronnen zoals havermout en rijst haal ik meestal bij de AH (die zit lekker dichtbij) en als ik haal ik zoete aardappelen bij de turk. (wel opletten dat je die met een oranje binnenkant hebt want die andere zijn lang niet zo lekker)
                          Ernstig noh!

Comment

Originally posted by bvds View Post
                            IK haal vaak gehakt bij de turk. Kost 5 euro per kilo ofzo en kan altijd zien van welk stuk vlees het gemaakt word omdat hij het op het moment zelf door de molen haalt. Verder kip bij de poulier ook 5 euro per kilo haal altijd gelijk een hele lading. Even aan stukken snijden en per portie in de vriezer. Verder vaak koolvis wat ik gewoon bij de AH haal en soms pangasius filet en inktvis van de toko deze kosten allemaal 4 euro per kilo.

Groenten haal ik net als pescatore vaak appart snijd het in stukken en eet er een aantal dagen van. Als ik lui ben haal ik een zak wokgroente. Vaak gewoon degene waar een 35% korting sticker op zit.

koohydraat bronnen zoals havermout en rijst haal ik meestal bij de AH (die zit lekker dichtbij) en als ik haal ik zoete aardappelen bij de turk. (wel opletten dat je die met een oranje binnenkant hebt want die andere zijn lang niet zo lekker)
                            Thanks gozer, vlees vis van slagers en poulieren heb ik altijd wat meer vertrouwen in dan die shit van de supermarkten

Comment

Vis veel op forel en zalmforel. Kan zeggen (raar over jezelf maar waar) dat ik het goed kan. Als ze er 3 tot 5 voor me uitzetten ga ik vaak met een maatje naar huis met 20 a 30 stuks! Zeker in zomervakanties.

Heerlijk na het roken sealen en in de vriezer. Goed voor vervanger van kip bij het avondmaal.

Voor ik aan fitness deed en niet op voeding lette. Werd ik hier rijk mee.
                              Verkocht als zoete broodjes.

Ga je vissen betaal je 12-20 euro. En verkocht gerookte forel voor 3.50 en zalmforel 8.50 (+/- 1 a 1.5kg per zalmforel).

Dus kon gratis leven toen, nu verkoop ik de helft. En gebruik dat geld voor voedingschema.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X